Miten löytää vastaus "mitä tekisin työkseni"?
En kysy teiltä vastausta vaan keinoja, MITEN löytää tuo vastaus?
Olen kokeillut terapiaa, coachingia ja kaikenlaisia kursseja aiheen ympärillä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemalla, sinä harhaileva sielu.
Mene töihin. Eri paikkoihin. Testaa. Kokeile.
Mulla on takana kahdenkymmenen eri alan työkokemusta. Ja niin löysin alan, jolla haluan jatkaa. Hain opiskelemaan, hain harjoittelemaan, ja nyt olen arvostettu ammattilainen ja työporukan esimies.
Pelkkä oman Herkän ja Ainutlaatuisen sielun luotailu futonilta käsin ei johda yhtikäs mihinkään. Kädet saveen, ja pian tiedät mihin saveen et ainakaan halua rystysiäsi runtata. Ja lopulta löydät oman paikan.
Joo, vaatii vaivannäköä. Jos et siihen ole valmis, ole valmis syrjäytymään. Valintoja.
Nuo hienoja ajatuksia, mutta käytännössä vähän hankalaa varsinkin nyt kun työpaikkoja ei edes ole.
Ja miten pääsee vaikka helikopterilentäjäksi,ja syksyllä voiskin sitten kokeilla alakoulun open hommia, ja varmaan mieli muuttuu jo ennen joulua jolloin vois kokeilla hammaslääkärin duunia...
Millä sektorilla olet nyt? Miten voit soveltaa tietoja ja taitoja?
Mitä tykkäät tehdä 8 tuntia päivässä ja päivän jälkeen tulla kotiin itseensä tyytyväisenä? Yksi tapa rajata mahdollisuuksia on mennä töihin jota ET halua tehdä koko loppuelämääsi. Ryhdyin opiskelemaan omaa unelma-alaa kun olin vuosia töissä raskaassa paskaduunissa. Sinä joka-aamuisen veetutuksen kylkiäisenä haikaili kovasti aina sen unelmahommansa perään.
Rajaa mahdollisuuksia ja karsi.
Mihin sitoutuisit jos olisi pakko valita?
Mikä kiinnosti koulussa? Mikä aihe kiinnostaa uutisoinnissa tai harrastuksena? Haluatko hyvän palkan? Missä vahvuutesi on?
Nuo kysymykset tarkentuvat yhä pikkutarkemmiksi mitä lähempänä omaa juttua olet.
Mitä olet tehnyt säännöllisesti viime vuosien ajan? Mihin kiinnostuksesi on pysynyt yllä?