Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajattelit säästää eläkkeesi, kun valtion eläkejärjestelmä kutistuu ja tulee tiensä päähän tulevaisuudessa?

Vierailija
16.07.2019 |

Nykyiset eläkkeet maksetaan työntekijöiden palkoista. Kun eläkeläisten määrä kasvaa ja samaan aikaan syntyvyys laskee ja työtätekevien määräkin laskee, niin yhtälö on karu. Tällä menoa eläkkeitä joudutaan Rinteen lupaamasta "vappusatasesta" huolimatta tulevaisuudessa leikkaamaan ja eläkeikää myös nostamaan. Tulevaisuudessa eläkejärjestelmä ei siis voi kestää, kun maksajia ei ole riittävästi. Oletko miettinyt, millä varmistat vanhuuden päivien elannon?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt samaan aikaan tounen meistä maksaa opintolainaa pois, toinen säästää asuntoon.

Pieni osakesalkku kummallakin, koska palkasta riittää kaikissa oloissa pieni erä säästöön.

Hyvin menee.

Lapsia ei ole tarkoitus hankkia, miksi olisikaan? Lapsettomuus on myös myönteinen ilmastoteko.

Kun on opiskelijana elänyt säästöliekillä, kaikesta kivasta,kieltäytyen, on tosi upeaa käydä kaupassa, ja ostaa hyvää ja laadukasta suomalaista ruokaa.

Tulevat vuosikymmenet eivät huoleta vähääkään, pärjäämme omillamme kaikissa olosuhteissa.

Oi voi. Nuoruus ja kaikkitietävyys.

Vierailija
22/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille kansalaisille pitäisi jakaa eläkeiässä maksuton syanidikapseli. Saa ottaa se sitten, kun tilanne käy niin tukalaksi, että ei ole enää varaa elättää itseään.

Ei edes huonompi idea. Onhan siinä jo elelty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut opintolainani.

Palkkani on keskimääräisesti ajateltuna hyvä.

Tulevaisuudessa olen ajatellut hankkia töitä ulkomailta.

Suomalaisella eläkekejärjestelmällä ei ole itselleni mitään merkitystä.

Toimin alalla, jolle löytyy töitä, mistä tahansa tällä maapallolla.

Vierailija
24/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon ja laitan rahastoon 100 € kuukaudessa. Asunnon maksettuani voin säästää enemmän. Ikää vasta 24 v. Uskon, että saan riittävästi rahaa kasaan. Vastike on tässä talossa pieni, kun on useita liiketiloja katutasossa. Isot ikkuna- ja putkirempat tehty viime vuonna. Julkisivuremontti on tehty pari vuotta sitten.

Vierailija
25/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut metsää. Mistä sen tietää, vaikka koko talousjärjestelmä romahtaa? Kannattaa aina olla myös kiinteää omaisuutta kaiken varalta.

Totta, maata ei tule lisää joten ihan hyvä kohde. Itse olen muiden sijoitusten lisäksi ostanut kultaa.

Vierailija
26/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eläkesäästöä on asuminen kaakkoisaasiassa kehitysmaassa lämmön ja hyvän ruoan ja kauniiden naisten keskellä. Vähemmälläkin pärjää kun valitsee oikean elinympäristön.

Vierailija
27/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä eläkeikää nostaa vaikka yheksänkymmenen. Ei niille silti töitä ole. 

Niinpä, melko lapsellista kuvitella että yksityiset firmat pitävät tuottavaan työhön kykenemättömiä tai muuten tehottomia vanhuksia töissä. Yritykset kun eivät ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia vaikka olisi minkälaiset työehtosopimukset.

Faktahan on, että ikärasismi vaan lisääntyy mitä vanhemmaksi porukan pitäisi kituuttaa töissä. Minkä ihmeen takia joku ottaisi 80-vuotiaan Raunon töihin (eläkeikä 90v), kun tarjolla olisi niitä kaksvitosia kollejakin jotka ei valittele kipeistä jäsenistään ja hampaatkin pysyy suussa.

Vierailija
28/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan vedetään julkista terveydenhuoltoa alas päin niin me kaikki ehditään kuolla siinä kohtaa kun eläkeiän pitäisi alkaa.

Parasta mitä voin tulevaisuuden suhteen tehdä on olla tekemättä niitä lapsia. Ehkä saan sitten jotain säästöön eikä ainakaan tarvitse lasten täällä kärvistellä.

Vierailija
29/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle eläkesäästöä on asuminen kaakkoisaasiassa kehitysmaassa lämmön ja hyvän ruoan ja kauniiden naisten keskellä. Vähemmälläkin pärjää kun valitsee oikean elinympäristön.

Miksei näinkin, en aio itsekään jäädä Suomeen eläkepäiviä viettämään. Pelkästään kulutusverot on sitä luokkaa että siinä ei ole järkeä. Noissa halvemmissa Kaakkois-Aasian maissa on vain se huono puoli, että vanhempana voi tarvita terveydenhuollon palveluita ja niiden laatu on vähän niin ja näin. Mikäli ei asu esim. Bangkokissa mutta itse en välttämättä haluaisi ainakaan niiden ruuhkien ja saasteiden keskellä olla.

Vierailija
30/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä eläkeikää nostaa vaikka yheksänkymmenen. Ei niille silti töitä ole. 

Niinpä, melko lapsellista kuvitella että yksityiset firmat pitävät tuottavaan työhön kykenemättömiä tai muuten tehottomia vanhuksia töissä. Yritykset kun eivät ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia vaikka olisi minkälaiset työehtosopimukset.

Faktahan on, että ikärasismi vaan lisääntyy mitä vanhemmaksi porukan pitäisi kituuttaa töissä. Minkä ihmeen takia joku ottaisi 80-vuotiaan Raunon töihin (eläkeikä 90v), kun tarjolla olisi niitä kaksvitosia kollejakin jotka ei valittele kipeistä jäsenistään ja hampaatkin pysyy suussa.

Ei niitä synny enää, rauno joutuu tekeen kaikkien työt

Vierailija
31/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä valtiota tai maanosaa minulle suosittelet? En pidä helteestä, tropiikista, ihmiskaupasta, ihmisoikeuksien polkemisesta, orjuudesta tai vinosilmäisistä naisista, nainen kun olen? Afrikka ei myöskään kiinnosta, on jo koluttu.

Vierailija
32/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin olla elämättä liian vanhaksi. Teen työtä eläkeikäisten kanssa ja... En vaan halua elää pitkään. Sukurasitteena on kaikenlaista, joten mieluummin elän nyt ja kuolen vähän ennemin, kuin että eläisin pitkään höperönä sairaana dementikkona.

Samat ajatukset. Luultavasti teen henkilökohtaisen ratkaisun ennen kuin alkaa käydä liian tukalaksi.

Vierailija
33/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen vedätystä. Eläkevarat on sijoitettu, ja muistaakseni arvo oli 200 miljardia. Pelkät korot riittää nykyisille vanhuksille ja sijoitukset tuottavat koko ajan lisää. Ja eihän eläkkeitä uunissa polteta vaan kulutuksella joten ne päätyvät takaisin. Turhaa vouhotusta taas ja kansa uskoo. Voihan olla demari/vasemmisto hallitus sössii tämänkin ja rahat katoavat.

Vierailija
34/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä valtiota tai maanosaa minulle suosittelet? En pidä helteestä, tropiikista, ihmiskaupasta, ihmisoikeuksien polkemisesta, orjuudesta tai vinosilmäisistä naisista, nainen kun olen? Afrikka ei myöskään kiinnosta, on jo koluttu.

No varmaan sun kantsii pysyä Suomessa. Se ettet pidä helteestä rajaa jo niin paljon kiinnostavia maita pois.

Vierailija
35/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan sun kantsii pysyä Suomessa. Se ettet pidä helteestä rajaa jo niin paljon kiinnostavia maita pois.

En aio pysyä, koska ulkomailla elää niin leveästi. Mutta missä eletään leveästi ihmisoikeudet huomioon ottaen?

Vierailija
36/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen vedätystä. Eläkevarat on sijoitettu, ja muistaakseni arvo oli 200 miljardia. Pelkät korot riittää nykyisille vanhuksille ja sijoitukset tuottavat koko ajan lisää. Ja eihän eläkkeitä uunissa polteta vaan kulutuksella joten ne päätyvät takaisin. Turhaa vouhotusta taas ja kansa uskoo. Voihan olla demari/vasemmisto hallitus sössii tämänkin ja rahat katoavat.

Huolestuttavan paljon on maailmanhistoriassa esimerkkejä siitä mitä tapahtuu kun kommunisteille annetaan valta ja rahakirstun avaimet.

Vierailija
37/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio pysyä, koska ulkomailla elää niin leveästi. Mutta missä eletään leveästi ihmisoikeudet huomioon ottaen?

Australia.

Vierailija
38/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä vaiheessa on suurempiakin huolia. Vedestä taistelua jne.

Vierailija
39/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaisiin naimisiin

Vierailija
40/51 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työeläkejärjestelmä romutetaan, tulee tilalle systeemi, jossa lapset elättävät ikääntyviä vanhempiaan. Silloin ei myöskään tarvitse enää maksaa kalliita työeläkemaksuja, joten lapsillani (joita on monta) on hyvin varaa elättää yksi niukkaan toimeentuloon tottunut mummeli.

Mutta lasteni taakkaa helpottaakseni aion kyllä tehdä töitä niin pitkään kuin joku vaan on valmis maksamaan minulle palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi