Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät iltapäivälehtien "rintsikkaneuvojat" - lässytyksestänne huolimatta en aio ostaa kiristäviä liivejä!!

Vierailija
16.07.2019 |

Taas oli Iltasanomissa alentava juttu, jossa neuvottiin naisia ostamaan oikeankokoisia liivejä. Kuulemma suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia liivejä, jotka eivät "tue tarpeeksi".

Jos ostan napakalta tuntuvat rintaliivit, ne sattuvat päivän mittaan ja alkavat puristaa! Joo, kyllä ne varmaan paremmin tukevat, mutta kun se EI ole sen kivun arvoista. Mieluummin valitsen hieman väljemmän ympärysmitan kuin puristavan kivun. Käytän kokoa 75D, jonka kanssa on hyvä hengittää, mutta noiden rintsikkaneuvojien mukaan minulle oikea koko olisi varmaankin ympäryskoko 70. Ja pyh ja pah!

Muutenkaan ei tarvitse koko ajan neuvoa naisia tässä asiassa aivan kuin me olisimme aivan typeriä. Antakaa meidän käyttää niitä rintsikoita, joita haluamme.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäryksen pienentyessä kuppikoko kasvaa, eli esim. 75D:n käyttäjä voi kokeilla myös 70E:tä. Tällöin rintsikat tuntuvat napakoilta, mutta eivät puristavilta, sillä rinnoille on silti tilaa niissä kupeissa.

Ei rintakehän ympärys maagisesti kutistu rintojen kasvatessa.

Ei, mutta liivejä vain nyt mitoitetaan tälleen. Käypä vaikka itse kokeilemassa!

T: eri

Koko 70 on ympärykseltä (siitä alanauhasta) 5 senttiä kireämpi kuin koko 75. Ei siis auta mitään kasvattaa kuppikokoa ja antaa rinnan kohdalle lisää tilaa, kun se nauha on silti 5 senttiä liian kireä. Itse rintakudos on toki väljemmin, mutta rintakehää puristaa alanauhan kohdalta.

Sama asia kuin että farkkujen vyotäro ei mitenkään kasva siitä, jos valitsee pidemmän  lahkeen. 

Usein sen alanauhan kiristyksen syynä on liian pieni kupppi. Sitä voi testata siten, että kokeilee rintaliivejä päälleen näin https://m.imgur.com/VQrjsDA Jos ympärys tuntuu väljemmältä liivien ollessa tällä tavalla päällä, kuin liivien ollessa normaaliin tapaan puetut, ovat kupit liian pienet.

Tutustukaa https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/,se ihan oikeasti muutti mun elämän huomattavasti mukavampaan suuntaan rintsikoiden osalta.

Et nyt tosissasi voi väittää että naiset jättävät itse tissiä sinne nauhan alle, ja sitten itkevät kuinka nauha kiristää... Pidät ilmeisesti naisia todella tyhminä.

Nyt ihan oikeasti 🙄... Missä kohtaa väitän niin?

Siihenhän tuo pukemisohje tähtää, että "vedetään" tissit nauhan alta kuppiin. Eli ilman ohjetta ihmiset muka jättäisivät nauhan puoliksi rintakudoksen päälle, ja en suostu uskomaan kovin monen olevan niin typerä.

Nyt en ihan ymmärrä🤔

Mutta tuosta puheen ollen, rinnat tulisikin asetella kuppiin. Olen aina linkannut tämän videon näihin keskusteluihin. Kyseessä siis ihan rintaliivivalmistajan ohje miten liivit kuuluu pukea. Teetkö noin kun videossa?

Jospa itse käyttäisit puolitoista minuuttia tuon videon katsomiseen, niin tietäisit mitä videoita linkkailet ihmisille? :D

Olen katsonut sen. Siinä nainen pukee päälleen rintaliivit ja asettelee rinnat kunnolla kuppeihin. Ikävää jos se jotenkin loukkaa sinua.

Tähän pätee tuon aiemman keskustelijan kommentti: "Et nyt tosissasi voi väittää että naiset jättävät itse tissiä sinne nauhan alle, ja sitten itkevät kuinka nauha kiristää... Pidät ilmeisesti naisia todella tyhminä."

Vierailija
62/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäryksen pienentyessä kuppikoko kasvaa, eli esim. 75D:n käyttäjä voi kokeilla myös 70E:tä. Tällöin rintsikat tuntuvat napakoilta, mutta eivät puristavilta, sillä rinnoille on silti tilaa niissä kupeissa.

Ei rintakehän ympärys maagisesti kutistu rintojen kasvatessa.

Ei, mutta liivejä vain nyt mitoitetaan tälleen. Käypä vaikka itse kokeilemassa!

T: eri

Koko 70 on ympärykseltä (siitä alanauhasta) 5 senttiä kireämpi kuin koko 75. Ei siis auta mitään kasvattaa kuppikokoa ja antaa rinnan kohdalle lisää tilaa, kun se nauha on silti 5 senttiä liian kireä. Itse rintakudos on toki väljemmin, mutta rintakehää puristaa alanauhan kohdalta.

Sama asia kuin että farkkujen vyotäro ei mitenkään kasva siitä, jos valitsee pidemmän  lahkeen. 

Usein sen alanauhan kiristyksen syynä on liian pieni kupppi. Sitä voi testata siten, että kokeilee rintaliivejä päälleen näin https://m.imgur.com/VQrjsDA Jos ympärys tuntuu väljemmältä liivien ollessa tällä tavalla päällä, kuin liivien ollessa normaaliin tapaan puetut, ovat kupit liian pienet.

Tutustukaa https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/,se ihan oikeasti muutti mun elämän huomattavasti mukavampaan suuntaan rintsikoiden osalta.

Et nyt tosissasi voi väittää että naiset jättävät itse tissiä sinne nauhan alle, ja sitten itkevät kuinka nauha kiristää... Pidät ilmeisesti naisia todella tyhminä.

Nyt ihan oikeasti 🙄... Missä kohtaa väitän niin?

Siihenhän tuo pukemisohje tähtää, että "vedetään" tissit nauhan alta kuppiin. Eli ilman ohjetta ihmiset muka jättäisivät nauhan puoliksi rintakudoksen päälle, ja en suostu uskomaan kovin monen olevan niin typerä.

Nyt en ihan ymmärrä🤔

Mutta tuosta puheen ollen, rinnat tulisikin asetella kuppiin. Olen aina linkannut tämän videon näihin keskusteluihin. Kyseessä siis ihan rintaliivivalmistajan ohje miten liivit kuuluu pukea. Teetkö noin kun videossa?

Jospa itse käyttäisit puolitoista minuuttia tuon videon katsomiseen, niin tietäisit mitä videoita linkkailet ihmisille? :D

Olen katsonut sen. Siinä nainen pukee päälleen rintaliivit ja asettelee rinnat kunnolla kuppeihin. Ikävää jos se jotenkin loukkaa sinua.

Loukkaavaa on se että kuvittelet muiden olevan niin tyhmiä, etteivät he osaa edes liivejä pukea ilman video-ohjeita. Eli kuten jo sanoin, luulet että naiset yleisestikin jättävät rintaa alanauhan alle ja sitten valittavat että liivit puristaa. En suostu uskomaan että tällainen olisi ongelma yhdenkään normaaliälyisen naisen kohdalla.

Hohhoijaa, että mä rakastan AV:tä😁... koita rauhoittua vähän. Tarkoitus ei näillä neuvoilla ole loukata ketään, vaan auttaa. En luule mitään väittämäsi kaltaista, älä laita sanoja suuhuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt niin paljon huonosti istuvia liivejä että uskon melkein mitä vain.

Ymmärrän, jos haluaa käyttää kaarituettomia liivejä tai pehmeitä puristamattomia toppeja. Niin minäkin joskus teen. Voin kulkea jopa kokonaan ilman liivejä.

Mutta mikä järki on käyttää niin väljiä liivejä, että ympärys nousee takaa niskaan asti ja olkaimet löpsähtelevät, tai liian pieniä kuppeja, jotka tekevät ullavat eli tuplatissit?

Näitä näkee kaikissa pukuhuoneissa ja myös vaatteiden läpi, ellei kulje silmät kiinni.

Mutta jos haluaa ostaa omilla rahoilla kaarituellisia liivejä ja käyttääkin niitä, niin luulisi, että kannattaisi ostaa napakasti istuvia l. sopivia.

Vierailija
64/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene rintsikkamyyjillä vahvasti, jos eivät ole vieläkään saaneet myytyä ihmisille oikean kokoisia rintsikoita. Tuo sama artikkeli on julkaistu ensimmäisen kerran jo varmaan 10 vuotta sitten.

Mutta kyllä ammattitaitoinen myyjä osaa myydä asiakkaalle oikean kokoiset rintsikat. Kaikilla myyjillä vaan ei ole sitä ammattitaitoa.

Menin kerran liiviliikkeeseen. Nuori myyjä tuli palvelemaan minua, ja kysyi, mikä on kokoni. kerroin, että 75B. Myyjä epäili, onko kokoni todella oikea, ja mittasi ympärysmittani mittanauhalla. 76 cm. Hän totesi, että heidän mallistossaan se tarkoittaa kokoa 70. OK. Hän toi minulle sovituskoppiin rintsikat, joiden koko oli 70C. Ikinä en ole voinut niin pienen ympärysmitan rintsikoita käyttää, mutta kokeilin niitä kuitenkin. Sain juuri ja juuri kiskottua ne kiinni, mutta olo oli tukala jo siinä hetkessä, minkä niitä pidin päälläni. Kerroin myyjälle, että ne eivät sovi. No, myyjä lupasi tuoda toisen mallin. Toikin, kokoa 65D. Menihän he kiinni, vyötärölle. Ei tullut kauppoja siinä putiikissa. Seuraavan kerran kun kävin siinä kauppakeskuksessa, kyseistä liikettä ei enää ollut. Miksiköhän?

Vierailija
65/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko vielä Kaisan? Siinä kunnon rintaliivifanaatikko:

"– Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee.

Hän on erityisen pahoillaan siitä, että suomalaiset eivät vaikuta täysin ymmärtävän, kuinka suuri rooli hyvin istuvilla rintaliiveillä on koko olemuksen kannalta. Kaisa pyrkii tekemään tämän myös lähipiirilleen selväksi."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-tahan-moka…

😂🤣😂😂🤣🤣 Meinasin tukehtua

Vierailija
66/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nähnyt niin paljon huonosti istuvia liivejä että uskon melkein mitä vain.

Ymmärrän, jos haluaa käyttää kaarituettomia liivejä tai pehmeitä puristamattomia toppeja. Niin minäkin joskus teen. Voin kulkea jopa kokonaan ilman liivejä.

Mutta mikä järki on käyttää niin väljiä liivejä, että ympärys nousee takaa niskaan asti ja olkaimet löpsähtelevät, tai liian pieniä kuppeja, jotka tekevät ullavat eli tuplatissit?

Näitä näkee kaikissa pukuhuoneissa ja myös vaatteiden läpi, ellei kulje silmät kiinni.

Mutta jos haluaa ostaa omilla rahoilla kaarituellisia liivejä ja käyttääkin niitä, niin luulisi, että kannattaisi ostaa napakasti istuvia l. sopivia.

Syitä mm huonot myyjät ja Suomen suppeat valikoimat.

Minä en esim voi ostaa sitä mitä ei ole kaupassa joten mennään väärän kokoisilla.

Vierailija
67/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ärsytys, jopa netissä joku aina linkkaa niitä typeriä laskureita, joista saa ihan liian kireän ympärysmitan joka ei todellisuudessa menisi edes kiinni, ja kuppikoon, johon menisi oma pää tissin lisäksi. Varmaan siitä tulee kiva mieli kun kuulostaa laihalta ja isotissiseltä, mutta todellisuudessa sellaisilla liiveillä ei tee yhtään mitään. Mistä on tullut se ajatus että esim. 80 ympärysmitalla pitäisi käyttää 70-koon liiviä? Se numerohan nimenomaan on ympärys eikä jokin keksitty numero, ja 80=80 eikä 70! 

Koska EU-koossa se 80 on liivinympäryksen venyttämätön mitta. Ja jotta liivi tukisi jotain, on sen hiukan kiristyttävä kropan ympärille, sen ei kuulu olla höllä, ja valitaan omaa oikeaa rinnanalusmittaa pienempi koko. Siksi ne liivit tehdään joustavasta materiaalista.

Ja antaa mammojen alapeukkujen sataa, mutta näin se on😆

Näin se juuri on. EU-mitoituksella ympärysmitta venyy siitä ilmoitetusta numerosta vielä 15 cm, esimerkiksi 80 -> 95 cm. Tämä siis uutena, liivithän venähtää jonkun verran käytössä. Jonkin verran väljyys- ja hengitysvaraa pitää toki olla, mutta liika on liikaa. Käyttäkää toki minkä kokoisia liivejä tahdotte, mutta mitoitus toimii näin.

Minun puoli vuotta käytetyissä rintsikoissa kokolapussa lukee 75.  Venyttämätön mitta on 69 cm. Kun kaikin voimin kiskon, saan venytettyä sen 95 cm. Oma ympärysmittani on 76 cm, ja rintsikat istuvat hyvin, kun laitan ne keskimmäiseen hakaseen, eli niin, että venyttämätön mitta on 68 cm. Eivät kiipeä takaa kohti niskaa, eivätkä myöskään purista liikaa.

Vierailija
68/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain muutamat ok liivit koska niiden ostaminen on tuskaa. Töissä käytän urheiluliivejä koska fyysinen työ ja kotona myös tai toppeja. Ihmisten ilmoille laitan ritsikat.

Minäkin kerran ostin myyjän avustuksella kalliit liivit ja hukkaan meni rahat. Liivit puristi kyljet verille ja rinnat pullotti kupeista. Mikä logiikka on myydä asiakkaalle huonot liivit ja varmistaa ettei tule toista kertaa?

Onneksi rinnat on pienehköt, kevyet urheiluliivit antaa tarpeeksi tukea. Mutta kyllä ne litistää, siksi käytän normaaleja liivejä kun lähden ulos. Ne kyllä lentää heti päältä kun pääsen kotiin.

Vierailija
69/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene rintsikkamyyjillä vahvasti, jos eivät ole vieläkään saaneet myytyä ihmisille oikean kokoisia rintsikoita. Tuo sama artikkeli on julkaistu ensimmäisen kerran jo varmaan 10 vuotta sitten.

Mutta kyllä ammattitaitoinen myyjä osaa myydä asiakkaalle oikean kokoiset rintsikat. Kaikilla myyjillä vaan ei ole sitä ammattitaitoa.

Menin kerran liiviliikkeeseen. Nuori myyjä tuli palvelemaan minua, ja kysyi, mikä on kokoni. kerroin, että 75B. Myyjä epäili, onko kokoni todella oikea, ja mittasi ympärysmittani mittanauhalla. 76 cm. Hän totesi, että heidän mallistossaan se tarkoittaa kokoa 70. OK. Hän toi minulle sovituskoppiin rintsikat, joiden koko oli 70C. Ikinä en ole voinut niin pienen ympärysmitan rintsikoita käyttää, mutta kokeilin niitä kuitenkin. Sain juuri ja juuri kiskottua ne kiinni, mutta olo oli tukala jo siinä hetkessä, minkä niitä pidin päälläni. Kerroin myyjälle, että ne eivät sovi. No, myyjä lupasi tuoda toisen mallin. Toikin, kokoa 65D. Menihän he kiinni, vyötärölle. Ei tullut kauppoja siinä putiikissa. Seuraavan kerran kun kävin siinä kauppakeskuksessa, kyseistä liikettä ei enää ollut. Miksiköhän?

Koska tyhmät asiakkaat eivät älynneet scoopata rintojaan ja jatkoivat väärän koon käyttämistä 😐.

Vierailija
70/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koko ole ongelma vaan ne hemmetin senttien paksut toppaukset!

Kuka haluaa feikata isommat bosat kun on ja miksi?!

En käy liiviliikkeissä juuri tuon takia, kun aina tyrkytetään hirveitä push uppeja jotta miehet tykkää ja on "seksikäs" olo...

Vierailija
71/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap rintaliiviliikkeeseen ja anna myyjän etsiä sinulle sopivat liivit.

Vierailija
72/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama miltä ne toisten silmään näyttää, kunhan tuntuvat mun päällä miellyttäviltä.

Vierailija
73/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut huonoimmat liivini myyjän valvovan silmän alla. Molemmilla kerroilla sain ympärysmitaltaan aivan liian pienet liivit. Niillä pystyi hengittämään aamupäivän, mutta päivän aikana ainakin minun kroppani paisuu ja loppupäivä oli tuskaa. Joskus olen ottanut työpaikan vessassa liivit kokonaan pois. Tulee mieleen, että nää liivimyyjät on käyneet saman kurssin joskus muinoin ja julistavat sanomaa, josta itsekään eivät ymmärrä mitään.

Vierailija
74/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tyhmät asiakkaat eivät älynneet scoopata rintojaan ja jatkoivat väärän koon käyttämistä 😐.

Jos minulle yritetään myydä niin väärän kokoisia rintsikoita, etten mitenkään saa puettua niitä päälleni, silloin äänestän jaloillani, ja menen ostamaan liivini liikkeestä, jossa on asiantunteva myyjä. Sellaiseenkin olen törmännyt. Teininä käytin väärän kokoisia liivejä, mutta kun kävin ensimmäisen kerran oikeassa liiviliikkeessä, myyjä opetti minulle, mitä tarkoittaa, että liivit ovat oikean kokoiset ja oikein puettu. Jostain syystä nyt mummoikää lähestyessäni minulle on alettu erikoisliikkeissä myymään liivejä, joihin en mahtunut edes teininä, jolloin olin hoikempi kuin nyt.

Vierailija
75/75 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin liiviliikkeessä, kun on isot rinnat. Mittauksen jälkeen huomasin, että olin käyttänyt liian isoa ympärysmittaa olevia liivejä, 85. Eli ympärysmittani onkin 75 ja nyt käytän 75F tai 75G, eri merkeillä on erilaiset koot. Olen todella tyytyväinen, että sain oikean kokoiset liivit kerrankin. Kiitos turkulaisen liiviliikkeen, kolme kirjainta, jos ei saa mainostaa. Ihana myyjä ja hyvä palvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan