yksinasuva, käytätkö tiskikonetta?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
En mene kylään syömään astioista jotka käsin tiskataan sillä ne eivät ole hygieenisiä.
Kysytkö siis aina, miten astiat on pesty?
Vaikka joku käyttäisi aina tiskikonetta, usein se kone jättää joitakin astioita likaisiksi ja niitä joutuu sitten pesemään uudestaan käsin. Muuten ei tule puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käytän, pyörii kun tulee täyteen eli keskimäärin kerran viikossa. Jos käy vieraita niin sitten vähän tiuhempaan. En kyllä ymmärrä miten yksin tai kaksin asuminen vaikuttaa.
Siis käytetyt astiat ovat tiskikoneessa viikon odottamassa pesua??? Itse en pidä edes pestyjä paria tuntia pitempään ja muulloin kone on aina tyhjä.
Kyllä käytän. Kerran viikossa laitan pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käytän, pyörii kun tulee täyteen eli keskimäärin kerran viikossa. Jos käy vieraita niin sitten vähän tiuhempaan. En kyllä ymmärrä miten yksin tai kaksin asuminen vaikuttaa.
Siis käytetyt astiat ovat tiskikoneessa viikon odottamassa pesua??? Itse en pidä edes pestyjä paria tuntia pitempään ja muulloin kone on aina tyhjä.
Sama täällä. Huuhdon astiat ennen koneeseen laittoa. Ei ne haise siellä.
Käytän ja kone päällä 2- 3 x/vk. Kyllä niitä astioita kertyy, kun otan aina puhtaan astian ja vieratakin käy aika ajoin. En voisi olla ilman tiskikonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene kylään syömään astioista jotka käsin tiskataan sillä ne eivät ole hygieenisiä.
Vaikka joku käyttäisi aina tiskikonetta, usein se kone jättää joitakin astioita likaisiksi ja niitä joutuu sitten pesemään uudestaan käsin. Muuten ei tule puhdasta.
Päivastoin, käsin tiskatessa koko setti otetaan välillä kuivauskaapista ja pestään koneessa, eikä niin että ladotaan likaisena koneeseen odottamaan. Pysyy hygienia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Huuhdon astiat ennen koneeseen laittoa. Ei ne haise siellä.
Marttojen mielestä sellainen joka huuhtelee astiat ennen koneeseen laittoa ei tarvitse tiskikonetta. Miksi moninkertainen työ?
Toki isommat jätteet pitää poistaa, mutta en ole koskaan huuhdellut ja puhdistan säännöllisesti sihdit ym. Silloin tiskikone on täyttänyt tehtävänsä kun se vähentää työtä.
Hieman likaiset pesen lyhytohjelmalla jonka kesto on puoli tuntia ja likaisemmat ekolla jonka kesto on toista tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn ja tarkistan astioiden puhtauden.
Koneessa on vika jos se jättää astiat likaisiksi. Siellä on putket ja siivet ihan paskassa ja kone pitää pyörittää tyhjänä säännöllisesti putkien pesuaineella siihen kehitetyllä omalla pesuaineella. Hajusta sen huomaa jos koneessa on outoa hajua mutta kaikilla ei ole hajuaisti niin herkkä että haistaa ummehtuneen hajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D varsinainen Hyacint Bucket - eiku - Bukeé meillä tässä.
Suurkeittiöissä pestään ne tiskikoneet joka päivä sillä muuten ne keräävät plakkia. Kotitiskikoneen siipiä ei saa puhtaaksi käsin pesemällä muuta kuin sillä kovalla myrkyllä putkien pesuaineella.
Kyllä vaan käytän tiskikonetta. Se on mielestäni paras ostokseni ikinä! Tiskarin osto tuli minulle mahdolliseksi vasta putkiremontin myötä, jolloin liitäntä laitettiin. Olin ikionnellinen. Keittiö on aina siisti kun käytetyt astiat voi lykätä suoraan tiskariin. Mitään ei loju tiskipöydällä enää. Aaah tätä helppoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D varsinainen Hyacint Bucket - eiku - Bukeé meillä tässä.
Olen kokki koulutuksen käynyt. Mulla on aina termari mukana sillä en juo kahviakaan missä vain pannuissa keitettyinä. En syö kenenkä tahansa kotikokin tekemää tarjottavaa sillä olen nähnyt niin saastaisia koti keittiöitä niin etten luota kehenkään.
Koneitakin pitää osata huoltaa sen kokkaamisen lisäksi. T: Hyacint Bucket ja ihanaa kunnia olla Hyasintti.
Yksin ollessa käytin vain juhlien jäljeen eli tosiharvoin,en arjessa..Nyt kun on lapsia niin 2x pv.
Vierailija kirjoitti:
Menen myös kuntosalille hissillä
Sehän on järkevää ettei suotta hikoile liikaa.
Tietysti käytän konetta, kun sellainen on. Pari kertaa viikossa täysi koneellinen.
En käytä. Tulee niin vähän tiskiä, ettei oöe tarvetta. Enkä jaksa huolta konetta säännöllisesti, helpompi tiskata käsin.
Astianpesukoneen ikää pidentää putkien puhdistusaine jos ei ole mikään maanantai versio ettei kestä kovaa kulutusta. Siipiin ja putkiin kerääntyy paskaa jotenka käytän sitä putkien puhdistusainetta kahden kuukauden välein niin kone kestää pidempään mitä en aiempien koneiden kanssa tajunnut käyttää. Pyykinpesu koneenkin puhdistan välillä niiden puhdistusaineella ja nyt nekin kestää pidempään.