Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolisä hiuksille. Toimiiko ne?

Vierailija
16.07.2019 |

Onko niistä oikeasti apua hiusten kasvatuksessa ja vaikuttaako kuntoon?
Entä kynsiin? Itsellä sormen kynnet on aina olleet pehmeät ja siten tietysti pysyy lyhyinä kun on niin pehmeät ettei pysty kasvamaan. Onkohan tuo vain ominaisuus johon ei pysty vaikuttamaan?
Hiukseni kuitenkin on aina olleet suht paksut ja hyväkuntoiset.
Nyt kuitenkin jouduin leikkaamaan aika reilulla kädellä hiuksia kun olivat niin kuivat. Yli 20 cm lähti. On kyllä onneksi jo kasvanut hieman takasin. Hiukset ovat tuosta leikkaamisesta huolimatta edelleen kuivan näköiset vaikka siinäkin on tapahtunut parannustakun olen ottanut curly girliin sopivat tuotteet käyttöön. Muuten en tuota metodia noudata koska en niin välitä siitä että hiukseni kihartuu. Suoristusraudan käyttöä olen kyllä vähentänyt ja fööni meni (onneksi) rikki kuukausi sitten. Suoristusrautani on laadukas herstylerin rauta jolla saa nopeasti suoristettua hiukset eikä mielestäni ole raudan käytössä syy hiusten kuntoon kuitenkaan.
En myöskään värjää usein. Kampaamossa raidat kerran pari vuodessa.
Laitoin itse raidat pari vuotta sitten ja sen jälkeen on hiukset olleet huonot. Juuresta kasvaa onneksi terveempää hiusta.

Mutta joo, eli kysymys oli että saitko avun biotiinista tms hiusten ravintolisistä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista se, että ne ravintolisät vaikuttaa KAIKKIIN karvanjuuriin, ei pelkästään hiusten...

Kaverini sai kuurin avulla kohtuullisen jymäkät sääri- ja kainolakarvat, hiuksetkin toki vahvistuivat mutta koki ettei maksa vaivaa

Vierailija
2/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa vaikuttaa mutta riittääkö sinulla kärsivällisyys tutkia vaikutuksia noin vuoden ajan ja kauemminkin. Hiukset kasvavat hitaasti ja kestäisi takuulla väh vuoden ennenkuin jotain voisi huomata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että hirveästi itsellä vaikuttaisi muihin karvoihin. Olen sen verran vaalea ja vähäkarvainen (kainalikarvoja ei oikeastaan ole ollenkaan) eli jos nyt pientä lisääntymistä tulee niin ok. Sheivaan kyllä säännöllisesti niin samalla ne ylimääräiset lähtee. Toki jos viikset alkaa kasvaa niin asia eri 😂 Tuskin niin tehokkaita on kuitenkaan että karvakasvu muualla nytniin oleellisesti lisääntyy.

Kai se on sitten vaan jaksettava koittaa. Mitään kovin kalliita en raaski ostaa mutta jos niitä vitamiineja on purkissa niin tuleehan ne syötyäkin. Eihän tässä oo muuta aikaa kuin odotella eli kyllä kärsivällisyyttä riittää ☺ Olen pitkähiuksinen (edelleen leikkaamisesta huolimatta) mutta vähän kun saisi kasvua nopeutettua ja erityisesti jos on vaikutusta hiusten vahvuuteen. Minulla oli tosi pitkät, paksut ja sileät hiukset niin haluan ne takaisin! Nyt on leukalinjasta alaspäin kuivan näköiset ja hiuksia täytyy vielä leikata niin sillä haluan kasvuun vauhtia.

Onko muilla kokemuksia?

Toki motivoisi enemmän aloittaa kyseinen kuuri jos joku niitä hehkuttaa 😅

Ap

Vierailija
4/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ruokavalio kunnossa? Siitä kannattaa aloittaa ennen lisäravinteiden popsimista. Tuohon liittyen oletko laihtunut? Yleensä hieman ylipainoisilla on vahvemmat ja runsaammat hiukset, koska ravintoaineista ei ole pulaa ja ohenevat sitten laihtuessa. Tietysti myös ikä tekee tehtävänsä jossain vaiheessa.

5/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pilannut hiuksesi raidoittamalla. Raidoitusaine on todella kuivattavaa eikä räjähtänyttä hiusta pelasta enää mikään. Se katkeilee omia aikojaan eikä siihen auta muu kuin sakset.

Hiukset kasvavat juuresta eli apu tulee vuosien saatossa kun uutta, tervettä hiusta kasvaa sieltä juuresta. Odota 4-5 vuotta, niin tilanne on korjaantunut.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
6/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl biotiini auttaa, kokemusta on. Nyt en syö niitä koska en halua rutiineja koska mulla ei ole aviomiestä. Biotiini myös kasvattaa muita karvoja tuuhea miks kokemusta on 😁

Vierailija
7/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla biotiini auttaa. Otan joskus kuureittain niin, että aluksi pari viikkoa enemmän (esim. tupla-annos 2 x 5 mg) jotta hiustenkasvu kunnolla käynnistyy ja loppuaika 1 tabletti päivässä. Myös iho kiittää varsinkin, jos tabletissa on mukana sinkki.

Hiustenkasvu on lisääntynyt itselläni myös D- ja B-vitamiinien (itse käytän B12 päivittäin, koska olen kasvissyöjä) syönnistä.

Vierailija
8/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotin Strongia olen käyttänyt vuosikausia ja mielestäni se on vähän auttanut hiuksiini. Samoin kesällä suojaan hiukset aina auringolta lakin alle, koska aurinko haurastuttaa hentoja hiuksiani. Tänä kesänä en suojannut ja nyt latvat ovat menneet tosi huonon näköiseksi haituvaksi. Skingainia käytin joskus useamman kuukauden, mutta sen lopetin, kun oli kallista, enkä huomannut selvää edistystä.

Vierailija
9/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini pelasti minun liuskoittuvat ja pehmeät kynteni. Samalla alkoivat hiukset kasvaa melkein silmissä. Ripsetkin ovat tuuhentuneet ja pidentyneet. On vaikea sanoa, onko vaikuttanut muihin karvoihin. Todennäköisesti on, koska ei se biotiini osaa valita, mihin se menee. Huomattava ei muutos ole ollut. Minulla on se punapurkkinen PiiMax-tuote, jossa on muitakin aineita, mm. vitamiineja.

Vierailija
10/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut sisältää tarvittavat mineraalit, nauti sisäisesti ja ulkoisesti. Siinä myös vatsa kasvaa ja rinnat. 

Vierailija
11/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista!

Ehkä aloitan kuurin nyt ☺

Yhdelle vastaajalle: Kuten kirjoitinkin niin joudun vielä leikkaamaan hiuksia niin siksi haluan nopeuttaa niiden kasvua. Leikkasin siis jo sen reilu 20cm pituudesta ja vielä leikkaan mutta odotan että vähän kasvaa ennen kuin raaskin.

Leukalinjaan asti on tervettä hiusta mutta onneksi muutkin hiukset on vähän elpyneet. Kampaaja sanoi ettei kunnon puolesta olisi tarvinnut leikata mutta itse hiukseni tiedän eikä ne normaalisti ole pörröiset ja takkuuntuvat. Raidat laitoin itse silloin parisen vuotta sitten eli on nämä jo kasvaneet siihen leukalinjaan suht terveinä.

Toiselle: olen kyllä laihtunut ja voi olla että sekin vähän vaikuttaa. Sitäkin olen miettinyt. Olen laihduttanut hyvin hitaasti 15 kiloa ihan vaan jättämällä herkut ja pienentänyt annoskokoja.

Tiedän että on vuosien projekti edessä ja asia ihan ok mutta haluan että kunto pysyy hyvänä ja hiukset terveinä. Ikää alkaa tulla ja huomaan että terveyteen ja ulkonäköön liittyviin asioihin pitää oikeasti vähän jo panostaa eri tavalla kuin parikymppisenä. Olen nyt 37-vuotias.

Ap

Vierailija
12/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biotiini pelasti minun liuskoittuvat ja pehmeät kynteni. Samalla alkoivat hiukset kasvaa melkein silmissä. Ripsetkin ovat tuuhentuneet ja pidentyneet. On vaikea sanoa, onko vaikuttanut muihin karvoihin. Todennäköisesti on, koska ei se biotiini osaa valita, mihin se menee. Huomattava ei muutos ole ollut. Minulla on se punapurkkinen PiiMax-tuote, jossa on muitakin aineita, mm. vitamiineja.

Voisin tuota valmistetta koittaa ☺

Kiitos vinkistä! Kynnet olisi kiva saada myös vahvemmiksi. Tosin kynsien suhteen olen vähän skeptinen kun ne on aina olleet tällaiset pehmeät.

Ap

Vierailija
13/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini kannattaa ostaa eläinkaupasta, sama tavara apteekissa on paljon kalliimpaa. Itse ostan M&M:n tuotetta, joka lupaa kiiltävän turkin ja kestävät kynnet. 😀

Vierailija
14/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Kynnet olisi kiva saada myös vahvemmiksi. Tosin kynsien suhteen olen vähän skeptinen kun ne on aina olleet tällaiset pehmeät.

Ap

Minulla oli myös aina ollut ihan pehmeät. Taipuivat painamalla kumpaankin suuntaan (myös ylöspäin) vaivatta. Liuskottuivat puoleen väliin "lihaosuutta". Olivat siis aivan painajaismaiset.

Eivät ne nytkään sellaiset 5 cm sormenpäästä pitkät kivikovat petolinnun kynnet ole, mutteivät liuskoitu enää lainkaan, eikä taipumaan saa ylöspäin ollenkaan. Tosi kovaa painamalla taipuvat vähän alaspäin, jos on pitkäksi kasvaneet.

Uskon, että huomaat eron kyllä. Mutta muista, että se vaatii aika paljon aikaa.

Vierailija
15/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja käyttänyt hiustensiirron jälkeen minoksidiilia, biotiinia, sahapalmua ja kurpitsansiemeniä. Tablettimuodossa siis kolme jälkimmäistä. Syön säännöllisesti myös muita vitamiineja ja ekstaneitsytoliiviöljyä ja mustikoita ja granaattiomenoita.

Vierailija
16/16 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla oli myös aina ollut ihan pehmeät. Taipuivat painamalla kumpaankin suuntaan (myös ylöspäin) vaivatta. Liuskottuivat puoleen väliin "lihaosuutta". Olivat siis aivan painajaismaiset.

Eivät ne nytkään sellaiset 5 cm sormenpäästä pitkät kivikovat petolinnun kynnet ole, mutteivät liuskoitu enää lainkaan, eikä taipumaan saa ylöspäin ollenkaan. Tosi kovaa painamalla taipuvat vähän alaspäin, jos on pitkäksi kasvaneet.

Uskon, että huomaat eron kyllä. Mutta muista, että se vaatii aika paljon aikaa.

No sitten minullakin on toivoa! Kynteni ovat nyt samanlaiset kuin sinulla oli.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä