Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roikkuvat rinnat ja olkaimettomat liivit!?

Vierailija
16.07.2019 |

Miten hemmetissä nuo olkaimettomat rintsikat saa pysymään? Mulla on roikkuvat tissit ja aina olkaimettomia käyttäessä ne valuu alas ja kupin alaosaan jää tyhjää tilaa. Sit jos vedän ylemmäs niin yläosassa jää tilaa mutta alhaalta rinnat tursuaa ulos. Itkettää kun noista rintsikoista on maksettu lähes 50€ ja sit ne vain valuvat kun mulla on niin kamalat rinnat :(. Kuppikoko on noin 85B.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olkaimettomat rintsikat pysty koskaan kannattelemaan tissejä juurikaan ylempänä kuin missä ne ovat luonnostaan. Jos ei ole varsin pienet ja ryhdikkäät rinnat niin olkaimettomat mekot ja bikinit näyttää musta kamalilta, siis monilla julkkiksilla myös.

Jos tissit ei ole luonnostaan ihanteellisessa paikassa, niin parempi käyttää vain olkaimellisia vaatteita, naruolkaimien kanssa menee läpinäkyvät rintaliivien olkaimet ihan jees.

Vierailija
2/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun rinnoissa mitään vikaa ole, mutta ilmeisesti ne liivit on väärän kokoiset. Kun olkaimettomissa liiveissä kaikki tuki tulee ympärysnauhasta, sen pitäisi olla tosi napakka ja tukeva. Sun ehkä kannattaisi kokeilla pienempää ympärysmittaa ja isompaa kuppia (75D tai jotain sen kaltaista).

Toinen tosiasia on, että olkaimettomat liivit eivät ylipäänsä ole kovin hyviä isorintaisille, koska kun ne saa tarpeeksi napakoiksi että ovat tukevat, niissä ei enää ole kovin miellyttävä olla.

Valitettavasti tämä ei auta siihen, ettäne sun liivit on huonot ja maksoit niistä jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
4/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs läpinäkyvät olkaimet, oletko kokeillut?

Vierailija
5/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin kookkaammille ja erityisesti roikkuville rinnoille olkaimettomat rintaliivit eivät vain sovi. Kyllä, toki voi ostaa esim. todella todella tiukasti istuvat liivit, mutta ne ovat kyllä myös sitten hirveän epämukavat päällä. Eivätkä ne silti kannattele rintoja, ja oletettavasti suurten, roikkuvien rintojen omaava haluaa tukea ja nostoa liiveiltään. Kannattaa vain pitäytyä olkaimellisissa.

Vierailija
6/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

16 mutta miten se tähän liittyy?

Vierailija
7/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että liivisi ovat väärää kokoa, liian isot ympärykseltä. Olkaimettomat liivit lepäävät kokonaan ympäryksen varassa (niin kyllä tekevät myös hyvät olkainliivit), jossain määrin silikoni”nauhan” avustamana. Et kai olet laittanut esim. kosteusvoidetta rintakehään ja/tai rintoihin ennen kuin puit liivit? Silloin silikoni ei välttämättä pysy kunnolla kiinni ihossa.

Itse olen isorintaisena saanut parhaan tuloksen Elomi-merkin olkaimettomilla liiveillä. Pysyvät hyvin paikoillaan, eivät valu.

Vierailija
8/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs läpinäkyvät olkaimet, oletko kokeillut?

Näitä ei kai kukaan tänä päivänä enää onneksi käytä. Ihan hirveät, eivätkä todellakaan nimestään huolimatta ole läpinäkyvät vaan todellakin kiinnittävät huomion. Mieluummin vaikka sitten rehellisesti ne rintsikoiden omat olkaimet näkyvissä kuin nuo muoviset tai silikoniset kammotukset.

Vierailija
9/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä ei auta siihen, ettäne sun liivit on huonot ja maksoit niistä jo.

Inhottavinta tässä on että en edes itse maksanut, vaan äiti osti ne mulle rippijuhlia varten viime vuonna :'(

Vierailija
10/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaan ensin itsesi tämän laskurin avulla https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Ja usko sen tulos, on todennäköisesti ihan eri kuin mitä käytät.

Vierailija
11/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottavinta tässä on että en edes itse maksanut, vaan äiti osti ne mulle rippijuhlia varten viime vuonna :'(

No eihän huonosti istuvia liivejä ole pakko käyttää, varmaan äitisikin ymmärtää. Koko voi olla väärä, ja vaikka olisikin oikea, olkaimettomissa on todella vähän hyviä vaihtoehtoja suurille/roikkuville rinnoille. Oikeasti, vaikka tylsältä vaikuttaakin, kannattaa suosia olkaimellisia liivejä ja vaatteita mieluummin kuin taistella epämukavien liivien kanssa.

Vierailija
12/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osti olkaimettomat liivit?

Olkaimettomat liivit ja olkaimettomat vaatteet ei näytä niin hyvältä varsinkin kun joutuu koko ajan nykimään ylöspäin ja sulla menisi ne juhlat sitten siihen mutta voithan kokeilla kaksipuolista teippiä joka on tarkoitettu vaatteiden pitämiseen paikoillaan

Vierailija
13/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaan ensin itsesi tämän laskurin avulla https://www.abrathatfits.org/calculator.php

(en ole ap)

No on varmasti eri, kun lopputulos on ihan typerä ainakin mulle:

Your suggested starting size is: 75C/D in standard EU sizing

Mun oikea koko on noin 85AA. Sellainen koko, jossa pystyy hengittämään ja jossa kuppiin ei jää puolet tyhjää. Koska tällaista kokoa ei ole olemassa, olen käyttänyt 80A jatkopalalla. En saisi mitenkään pingotettua  päälleni vielä viisi senttiä pienempää kokoa, ja C kupissa, D:stä puhumattakaan, olisi puolet tyhjää (jo tuo 80A on vähintäänkin riittävä, eli rinnakkaiskuppi olisi 75 koossa B, ei todellakaan 1-2 kokoa suurempi).

Vierailija
14/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaimettomat liivit ja olkaimettomat vaatteet ei näytä niin hyvältä varsinkin kun joutuu koko ajan nykimään ylöspäin ja sulla menisi ne juhlat sitten siihen mutta voithan kokeilla kaksipuolista teippiä joka on tarkoitettu vaatteiden pitämiseen paikoillaan

No ne juhlat meni jo melkein vuosi sitten. Olkaimet olisi näkynyt mekon alta ja kyllä ne silloin muistaakseni pysyivät ihan hyvin.

Vierailija
15/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne juhlat meni jo melkein vuosi sitten. Olkaimet olisi näkynyt mekon alta ja kyllä ne silloin muistaakseni pysyivät ihan hyvin.

No jos nyt eivät pysy, ne ovat venyneet ja ympärys on liian iso.

Hittu, eikö nykyään opeteta tekstiilityötunneilla edes mittaamaan itseään ja valitsemaan taulukosta oikeaa kokoa??? Eikä äitee ole myöskään kyllin sivistynyt opastamaan?

Vierailija
16/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Push-upit vaan käyttöön 👍

Vierailija
17/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(en ole ap)

No on varmasti eri, kun lopputulos on ihan typerä ainakin mulle:

Your suggested starting size is: 75C/D in standard EU sizing

Mun oikea koko on noin 85AA. Sellainen koko, jossa pystyy hengittämään ja jossa kuppiin ei jää puolet tyhjää. Koska tällaista kokoa ei ole olemassa, olen käyttänyt 80A jatkopalalla. En saisi mitenkään pingotettua  päälleni vielä viisi senttiä pienempää kokoa, ja C kupissa, D:stä puhumattakaan, olisi puolet tyhjää (jo tuo 80A on vähintäänkin riittävä, eli rinnakkaiskuppi olisi 75 koossa B, ei todellakaan 1-2 kokoa suurempi).

Rintsikan hyvään istuvuuteen vaikuttaa niin moni asia. Kupin osalta niitä on mm materiaali (pelkkä kangas vai topattu, joustavuus), korkeus, syvyys ja (kaarituen) leveys. Kaikki nämä suhteessa oman rinnan muotoon tulee olla kohdallaan. Ympärysnauhan osalta vaikuttaa tietysti materiaalin joustavuus, kuinka leveä on ympärysnauha, kuinka paljon on kylkiluiden ympärillä ns. omaa pehmustetta vai onko rasvakerros hyvin ohut.

Joillain on iho herkempi ja joillain ei napakampikaan ympärusnauha ja jäykät kaarituet haittaa ollenkaan.

Tuo laskuri antaa lähtökohdan minkä kokoinen olet mittojesi mukaan. 75C tai D on siis suunniteltu ihmiselle joka on noin suunnilleen sinun kokoisesi. Jos itse olet tyytyväinen omien liiviesi istuvuuteen ja niiden antamaan tukeen, ja ne tuntuvat mukavilta päälläsi etkä kaipaa muutosta, ei sinua kukaan pakota tuota kokoa käyttämään.

Vierailija
18/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 vuotta ja noin isot rinnat? Kuulostaa ihanalta😍🤤

1. Olet pedo

2. B-kuppi ei ole iso.

Vierailija
19/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies?

Vierailija
20/44 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kokosi ei ole 85B. Kokomerkinnät vaihtelevat liivimerkkien välillä, ja kaikki mallit eivät sovi kaikille ollenkaan.

Parhaat liivit saat, jos menet liiviliikkeeseen ja pyydät asiantuntevan myyjän apua. Se auttaa alussa paljon enemmän kuin itsensä mittailu. Kun kerran on löytänyt yhdetkin oikeasti istuvat liivit, tunnistaa huonot eikä enää osta niitä.

Laadukkaat liivit maksavat vähän tai paljonkin enemmän, mutta kestävät hyvin hoidettiin myös kauemmin. Väärän kokoisina niitäkään ei tietenkään kannata ostaa.

Tyyliä metsästämässä -blogin Veeralla on muutama postaus olkaimettomista liiveistä, ja niistä näkee, että laadukkaita olkamettomia voi käyttää, vaikka rinnat olisivat isotkin. On makukysymys ja myös mukavuuskysymys, haluaako olkaimettomia liivejä käyttää.

Kun alusvaateasioissa tulee lisää kokemusta, tietää, mikä itselle sopii, ja shoppailusta voi jopa nauttia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi