Täysi-ikäinen lapsi muuttamassa meille?
Ex ilmoitti, että juuri 18v täyttänyt lukiolainen muuttaa nyt sitten meille asumaan. Nuoremmat lapset jäävät vielä hänen luokseen. Miksi sisarukset pitäisi erottaa toisistaan eri vanhemmille? Vuoden päästä esikoinen muuttaa omilleen opiskelemaan, joten muutto nyt tuntuu tarpeettomalta.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen eronnut, mutta meillä kummallakaan vanhemmalla ei tulisi mieleenkään estää lukiota käyvää lasta asumassa ihan kummassa kodissa vain . Lapsi on molemmille rakas ja takuuvarmasti saa asua lukion ajan kotona, pitää sitten kotina kumpaa vain.
Ai että lukio on tässä se juttu, ammattikoulua käyvän potkisit pihalle ja ampuisit haulikolla perään että tälle tontille ei asiaa oo!
Toki saa pilkkua viilata, jos kokee siitä jotain kiksejä saavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen eronnut, mutta meillä kummallakaan vanhemmalla ei tulisi mieleenkään estää lukiota käyvää lasta asumassa ihan kummassa kodissa vain . Lapsi on molemmille rakas ja takuuvarmasti saa asua lukion ajan kotona, pitää sitten kotina kumpaa vain.
Ai että lukio on tässä se juttu, ammattikoulua käyvän potkisit pihalle ja ampuisit haulikolla perään että tälle tontille ei asiaa oo!
Ja se viilaaminenko sitä ammattikoululaista sitten lämmittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otappa nyt jo ne aamulääkkeet, niin rauhoitut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otappa nyt jo ne aamulääkkeet, niin rauhoitut.
Niin, että huumataan toinen hiljaiseksi. Näin ilmeisesti myös ammattikoululaisille tehdään teidän talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millainen ihminen ei halua tukea omaa jälkikasvuaan hänen vielä opiskellessaan toista astetta ? Olet 18 , joten minun nurkkiini ei ole asiaa ? Kyllä meillä me molemmat vanhemmat, vaikka erottu ollaankin, ollaan sitä mieltä, että ihan kumman tahansa kotona on paikka asua kun on lukiolainen. Lapsi on molemmille meille tärkeä ja rakas. Onko tässä TAAS jälleen kerran syynä uusi kumppani, joka ei hyväksy ?
Vaikea ottaa kantaa kun ei tilannetta tunne, mutta jos on vaikka ahdas asunto, mistä ei saa nuorelle omaa huonetta tai muuta kunnollista paikkaa sängylle, tavaroille ja opiskelu rauhaa?
Kyllä aloittajan tilanteesta saa sen olettamuksen, ettei ole tilasta kiinni, onhan hänellä kaksi muutakin lasta, jotka nyt luulisi ihan säännöllisesti aikaa viettävän myös hänen luonaan.
Niinno, se on kuitenkin aika eri juttu asua vakituisesti jossain vs esimerkiksi joka toinen viikonloppu. Ne nuoremmat lapset tarvii edelleen jonkun tilan tullessaan ja sille 18v pitäisi löytyä ihan oikeasti joku rauhallinen paikka, oma huone tai vastaava vakituisesti. Mutta vaikea sanoa, kun ei aloittaja ole sen enempää täsmentänyt miksi ei haluaisi 18v sinne asumaan. Ja lopultakin tuo ei enää ole tuon ikäisen kohdalla aikuisten sovittavissa oleva asia, vaan nuori itse päättää kumman luona haluaa asua ja toivon mukaan vanhempi pystyy puitteet tähän tarjoamaan ainakin 2 asteen koulutuksen loppuun.
Eniten kiinnostaa, miksi se ex tuollaisia ilmoittelee. Eikö 18-vuotias osaa itse jutella kanssasi, jos toivoo voivansa muuttaa luoksesi?
Kumpi sitä muuttamista nyt oikeasti toivoo ? Lapsi itse vai eksä ? Sillä on hyvin suuri merkitys asialle.
Tämä lienee joku provo, jolla haettiin sitä, että haukutaan kehnot eronneet vanhemmat tms.
No, minä asun yksiössä ja todellakin olisi ongelma, jos täysi-ikäinen lapseni haluaisi tänne muuttaa pysyvästi. Sohvalle pääsee kyllä halutessaan muutamaksi yöksi mutta vakituista asuntoa kahdelle tästä ei oikein tekemälläkään saa. Asuu siis isänsä luona. Ennen asuin kaksiossa, missä nuorelle olisi ollut mahdollista tehdä oma huone, mutta vaihdoin halvempaan, kun aikoihin ei ole enää hirveästi yön yli halunnut käydä. Muuten kyllä tapaamme pari kertaa viikossa, mutta ymmärrän hyvin, että on mukavampaa asua yhdessä paikassa.