Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turkulaiset eivät loisi ja lokkeile?

Vierailija
15.07.2019 |

Miten tuntuu, että sekä täällä että oikeassa elämässä kaikki mökille tai kaupunkiasuntoon pyytämättä tuppautuvat yöloiset ovat itä- tai pohjoissuomesta tai Helsingistä. Tai jostakin, mutta eivät koskaan Turusta.

Tunteeko kukaan turkulaisia lokkeilijoita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Turkulainen mihinkään mökkiin mene kun on saaristo ihan vieressä ja muualla on junttia.

Vierailija
2/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin mitään aitoja helsinkiläisiä vaan tota junien ulospuskemaa ylijäämäväkeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuskin mitään aitoja helsinkiläisiä vaan tota junien ulospuskemaa ylijäämäväkeä

Aito helsinkiläinen on yhtä juntti kuin nuo mainitsemasi junantuomat.

Vierailija
4/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl mää ainakaan lokkeile ja oon Turust.

Vierailija
5/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turkulaisten tarvitse lokkeilla, meillä on turku ja turun saaristo.

Lisäksi meillä on käytöstavat.

Love and peace vaan kaikille.

Vierailija
6/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset varastavat ihmisten terveyttä ja elämän iloa sekä työtä.

Vierailija
7/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lokkeile enkä hyysää lokkeilevia. Hotellissa majoitun, jos reissaan ja edellytän sitä muiltakin. Olen Turusta. Exäni oli Itä-Suomesta. Voi tauti, mikä lokkisuku, ex mukaan lukien. Yök!

Vierailija
8/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Omia mökkejäkin kun löytyy saaristomereltä kaksi kpl. Ja muualle emme todellakaan halua.

Vierailija
9/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lokkeile enkä yleensäkään tuppaudu kenenkään nurkkiin. Omassa elämässä tuttuja lajeja on keskisuomenlokki sekä helsinginlokki, lähestyvät yleensä useamman yksilön parvissa ja kesäaikaan.

t. turkulainen

Vierailija
10/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyperäinen turkulainen ja ei tulisi mieleenkään lokeilla, samoin sitä ei tee vanhempani tai turkulaiset tutut tai sukulaiset.

Me varsinaissuomalaiset ollaan aika pidättäytyväistä ja omissa oloissa viihtyvää väkeä ja ihmisten mökit koetaan intiimeiksi paikoiksi joissa halutaan olla rauhassa ydinperheenä. Eli ei tungeta kenenkään mökille ilman kutsua ja kutsuttunakin ymmärretään poistua ajoissa. Esim. tänä Juhannuksena olimme siskoni perheen mökillä saaristossa, mutta ajoimme illalla kotiin eikä jääty yöksi vaivoiksi ettei emännän tarvi aamupaloja miettiä, petivaatteita tms.

Usein sanotaan että Turusta on vaikea löytää ystäviä mutta tämä lokkeilemattomuus on saman ominaisuuden positiivinen kääntöpuoli. Arvostamme omaa rauhaa ja tilaa ja kunnioitamme muiden vastaavaa.

Vierailija
11/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkulaiset varastavat ihmisten terveyttä ja elämän iloa sekä työtä.

Mitenkäs tämä tapahtuu? Kysyy turkulainen

Vierailija
12/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä aloitus, olen Turusta enkä lokkeile. En myöskään suvaitse lokkeja. Asun hotelleissa enkä itsekään majoita yövieraita. En lainaile tavaroita. Jos kutsutaan syömään tai juhliin niin koitan arvioida paljonko isäntäväelle tulee kuluja per henkilö, ja vien sitten vähintään sen arvoisen lahjan. Kahviloissa tarjoan paljon mieluummin kuin olen se jolle tarjotaan.

En ole aikasemmin yhdistänyt tätä ei-lokkeilua mitenkään turkulaisuuteen, mutta nyt kun mietin niin en tunne yhtäkään turkulaista lokkia! Suku on täältäpäin, eikä kukaan todellakaan lokkeile, ja ainoat kaverit jotka on joskus yrittäneet jotain lokkeilun kaltaista, ovat *rumpujen pärinää* Itä-Suomesta!

Vierailija
13/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on turun saaristo johon voi mennä vikka teltalla jos ei ole varaa mökkiin. Ei ole tarvetta lokkeilla. Sitäpaitsi kun on tuohon saaristoon tottunut rentoutumispaikkana niin ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään korpimaisemat sisäsuomessa.

Vierailija
14/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa syntyneenä ja kasvaneena voin sanoa, että tuo on niin totta! Kun vierailimme jossain, lapsuudenkotia tarkoitan, niin aina oli viemiset ja osattiin lähteä ajoissa.

Toisaalta oltiin itse myös todella vieraanvaraisia!

Vierailija
15/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turusta on kyllä harmillisen vaikeaa löytää ystäviä. Tässä asiassa turkulaiset ovat energiaa imeviä kavereista ja aina joku apina yrittää olla paras.

Vierailija
16/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä lokkeilla, turkulaisilla on vuosisataiset kaupunkilaisperinteet ja käytöstavat.

Vierailija
17/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turusta on kyllä harmillisen vaikeaa löytää ystäviä. Tässä asiassa turkulaiset ovat energiaa imeviä kavereista ja aina joku apina yrittää olla paras.

Kyllä Turusta aina seuraa löytää jos on itse asennoitunut oikein. Jos asenne on Jonnetyyliä "Turku on Suomen persereikä" niin onko yllätys että kohtelukin on nihkeää?

Vierailija
18/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se fiksu ja kiva kaveri olet kun apinaksi nimittelet?

Vierailija
19/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se fiksu ja kiva kaveri olet kun apinaksi nimittelet?

En minä niin sanonut. Turkulaiset myös kyseenalaistavat sitä mitä he itse tekevät. He haluavat luoda kateutta muihin omalla tyhmällä ylpeydellään törkeällä tavalla.

Vierailija
20/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkulaiset vieroksuvat luonnostaan juntteja, ja hyväkäytöksiset fiksut tyypit pääsee kyllä heti porukkaan mukaan. Ne sitten kirjoittelee että ”luulin että turkulaisten porukkaan ei pääse, mutta kaikki onkin tosi kivoja!”