Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

°SYYSäitien lauantain lauseet°

27.05.2006 |

Linkitys unohtui. Hoitakaa homma te viralliset LiLit!

Aurinko paistaa, lapset töllön ääressä ja minä suunnittelin siivousta. Sellainen rakennusimuri laitetaan puhaltamaan olohuoneen nurkkaan ja ovet auki niin kohta on siistiä.

Vaan ei ole riittävän tehokasta imuria, joutuu askeltamaan täällä puna, khakinvihreä, harmaassa kodissani.

Kukkuu

P.s. Maija, minun tekisi mieleni kysellä retroiluneuvoja! Oletko kuulolla? Pitäisi keksiä vaatekaapistoon sellaiset ovet, jotka olisivat edes etäisesti 50-luvun tyyliä. Vaikeeta löytää, vinkit kelpais.

Kommentit (24)

Vierailija
2/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä oli sujunut Rosalla, Sinillä ja miehellä hyvin. Tosin Rosa oli syönyt vähemmän mitä kuvittelin, mutta illan sitten viihtyikin rinnalla. Sinilläkin oli ollut vähän äitiä ikävä. Hyöri illan tiiviisti lähelläni. :-)

Vielä tänään ja huomenna lyhyt aamuvuoro. Tänään mukavampaa olla töissä, kun tiedän että pullottelu sujuu kotona.

Toivottavasti olisi rauhallinen päivä tulossa. Lämmintä ja aurinkoista viikonloppua saa kait kaikille toivotella, vaikka säätiedoitus ei sitä lupaa. :-)

Mimmulille ja Nöösälle onnittelut ensimmäisestä keskeytymättömästä yöstä. Toivottavasti lisää seuraa!

Lila75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stoppi tuli mun rehkimiselle torstaina. Nimittäin oksennustauti. No, oksentaa ei tarvinnu kuin torstaina kaks kertaa, mutta sitäkin rajummin. Ja maha oli tosi kipeänä ja supisteli to illalla ja yöllä. Eilisen vielä pääasiassa lepäsin. Mutta nyt tuntuu, että kyllä tästä taas selvitään. Pitää vain koittaa ottaa rauhallisemmin. Onneksi hommat on ihan hyvällä mallilla, niin ei tuu niistäkään stressiä. Nyt pitää vain toivoa, että jos joku vielä sairastuu, niin pian, että päästään sitten reissuun terveinä. Pyykkiä täytyy peseskellä hyvissä ajoin ja laittaa vaikka sivuun reissuvaatteita.

Lila: Onneksi mies oli pärjännyt hyvin tyttöjen kanssa.Hurja olet, kun nyt jo töihin lähdit.

Tänään taitaa väkeä mennä Salaiseen laaksoon. Mukavaa kyläilypäivää!

Päässä ei liiku yhtään mitään, joten taidetaan lähteä Pekan kanssa puuron syöntiin.

T@hti

Vierailija
4/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä - avasin koneen kun piti etsiä Maailma kylässä - festarin ohjelma - Paukkumaissi esiintyykin vasta huomenna, aattelin josko mentäis nyt puolelta päivin katsomaan " Mootörin Jyrinä" bändiä - lasten oma hevi-bädi kuulemma, soittaa 80-luvun klassikoita, oiskohan tässä siis ajan hermolla; koko perheen bandi, kait?

- Lukaisin just Hesarin, siinä mainittiin että ihmiset eilisessä Lordi konsertissa hämmentyivät vauvan itkusta, ja kyllä minäkin olin tv:n ääressä aika ihmeissäni, ja tuli jotenkin " tunkkainen" ja harmistunut olo tuosta. Ehkä olisivat voineet vielä kerran miettiä esityksen luonteen. Niinpä niin.

Eli asiaan ja ei asiaan, koska mulla ei valitettavasti taida suoriltaan olla Kukkuulle kaapin_ovi_vinkkiä - tai josko kerrot, ovatko ne vanhat kaapit joihin haluatte uudet ovat vai uudet sellaiset joihin siis vanhat ovet ;-O ? Mielelläni laitan mietintämyssyn päähän - meillä on tuo säilytystilaongelma ja kaappia kaipaamme kipeästi, tulisi tässä samalla mahdollisesti pontta omiinkin touhuihin kun ajatusta auttaisi virtaamaan...!

H nyppäsi hentoisen hienon kukan annansilmästä - toinen meni jo viime viikolla - nyt siis vain lehdet jälleen. Mikä vietti onkaan tuo kauniden kukkien nyppiminen?

Loistavaa lauantaita kaikille,

ja verratonta vierailua ´Salaiseen Laaksoon´!!!

Maija

Vierailija
5/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli ei taidetakkaan mennä kuuntelemaan Moottörin Jyrinää... Los Perros de la Zona esiintyy Caisassa samaan aikaan, se taitaa meikäläiselle ja H:llekin toivon mukaan upota paremmin...

Piti tulla sanomaan, että laitoin vahingossa " vastaa tähän viestiin" Kukkuun ekan viestin jälkeen, ja sinnehän tuo menikin, kaikkea sitä oppiikin kun täällä alkaa enempi piipahtelemaan...

BaiBai!

Vierailija
6/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas meni viesti tuonne alkuun, eli pitää painaa siis tuon viimeisen viestin jälkeen pelkkää " vastaa" sanaa(ko) ... sori nää kämmelit!

NettiNoviisi kehissä...

Vierailija
7/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämä on niin vaikeeta- pahoitteluni!

täyttyyhan tää pino näinkin...

poistuu hän´nolona´

Vierailija
8/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole hurja, vaan tumpelo. Kun en saa leikattua menojamme pienemmäksi niin pakko lisätä tuloja. :-( Ja olen vain poikkeustapauksissa töissä. En onneksi siis joka viikonloppu " huoh" .

Vierailija
9/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija, ihan hyvin se meni ;-) Meillä ei ole mitään kaappeja, ennen ei vissiin tarvittu. Siis uudet vanhaan sopivat. En millään mielly peililiukuoviin enkä maitolasiin, minus on joku valuvika. Tuntuu olevan tarjonta pääosin sen tyyppistä.

Lila, kurja, että päiväraha-asiat ei järjestynyt. Työt, yök.

Kukkuu

Vierailija
10/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette usko niin tää meitin kone näytti nuo mun laittamat viestit heti Kukkuun ekan jälkeen, vaikka kellonaika oli myöhempi kuin niiden seuraavien! Ei ollut tarkoitus teitä rassata tällä säädöllä !!!

Kaappipölinää: Siis uudet vanhaan sopivat? Vai käykö vanhat hyväkuntoiset? Vanhan tavaran liikkeissä voi tehdä löytöjä, kaunista ja ei välttis edes ikean hintaista, mutta taatusti kestävämpää! On myös joillain liikkeillä netissä kuvia, ny en muista linkkejä, mutta palaan asiaan kunhan löydän tietoa... kaverit myös löytäneet mainioita kaappeja huuto.netistä - kannatan kierrättämistä myös huonekaluissa, ja usein vanhaan taloon löytyy sillä tavalla paljon sopivampaa ja kauniimaa. Näitä vaihtoehtoja harkitsemme mekin, ei vaan olla saatu aikaisiksi.

Onkohan H:lla joku rokko - ollut pari päivää tosi kiukkunen ja silmistä näkee että ei ole ihan itsensä (=" valju katse" )- toissa yönä kuuma otsa (en mitannut kuumetta tosin), ja nyt joitain pieniä pilkkuja rinnassa- kehkeytykööhän vesirokoksi...?sitä oli täällä päin liikkeellä parui kk sitten, mutta voihan tuo nyt olla meillä.

Nyt kuitenkin puuhiin ja ulos ehkä jos ei kuumetta ole (vielä).

M

Vierailija
11/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija, minäkin olen kuullut jossain tätä " Moottorin Jyrinää" . Ihan hauska mutta en minäkään lasta veisi sitä kuuntelemaan. Se siis soittaa 80-luvun heviä lapsille sopivin sanoin, esim. Iron Maidenin yhdestä biisistä on tehty kappale " Siivouspäivä" . Hauskoja sanoja :) mutta jyrisee. Ehkä sittenkin enemmän aikuisille ...

Tyttö lähdössä isänsä kanssa kauppaan. Minä lähden istutamaan kukkia. Koko eilisen illan teimme sittenkin puutarhatöitä ja mies unohti työpaikan-tärkeät-työt. Hih, hyvä juttu. Nyt näyttää jo hyvältä meidän puutarhassa, viihtyisältä. Ihana oli aamulla herätä ja kurkata ulos - ja todella, edelleen se on ihana :) Nyt ymmärrän tuon puutarhavillityksen todella - omien käsiensä jäljen näkee niin konkreettisesti. Olipa illalla myös ihana tunne lösähtää sohvan nurkkaan, väsyneinä. Ja uni tuli nopeasti.

Tyttö pyöri " apulaisena" alkuillan, leikki kyllä kivasti naapurin lasten kanssa. Kunnolla pääsin työn makuun oikeastaan vasta kun tyttö oli mennyt yöunille.

Hauskaa matkaa kaikille Salaiseen Laaksoon. Pitäkää kivaa!!

Lähden kukkia istuttamaan.

Alli

Vierailija
12/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekku nukkuu, mies katsoo leffaa (tuli sit kipeeksi ja jäi saikulle) ja mä odottelen Salaiseen laaksoon lähtöä! :) Aamulla Nea huuteli puistossa ' pulu pulu titityy!' ja jahtasi pulu-parkoja. Mä en olis jotenkin yhtään jaksanut olla ulkona. Nea onneksi alkaa jo olemaan terve, ei oo nenä juuri enää vuotanut! Ihanaa, että meni näin nopeasti ohi!

Maija, täytyy sanoa, et mullekin tuli ahdistava olo Lordin esityksestä. Ei ollu mun mielestä mikään koko perheen iloinen tapahtuma, vaan aika synkkä ja ikävä lapsen itkuineen ja lordin naamoineen papin liperi kaulassa. Tuntui vaan pahalle, ei voi mitään. Ilotulituksen kattelin meidän olkkarin ikkunasta. En eka meinannu tajuta, että mistä se pauke kuuluu.

Jatu, huhuu, tulepa kertomaan miten risteily meni? Saitko nauttia auringosta kannella? :-)

Mimmuli, toivottavasti pian saatte nauttia useammin kokonaan nukutuista öistä!

Kukkuu, olipa kurjaa työtovereilta arvostella toisen työtä selän takana. Toivottavasti ei vaikuta kovin sun työskentelyyn!

T@hti, voi kurjuus oksennustautia! Toivottavasti voit ja paremmin ja saat lepäiltyä!

Mulla on ennen kuulumaton ongelma, ei oo kunnon ruokahalua, mulla ikisyöpöllä! Kanaruoka jäi koskemattomaksi. Eilen tein pataruokaa, hyi oksetus! Onneks miehelle ja Nekulle maistuu! Äsken söin väkisin jugurtin, vaikka oli nälkä ja jo ihan pyörryttävä olo. Outoa. No, ostin neljä pussia suklaata/karkkia Salaiseen laaksoon, eiköhän siellä sitten tuu kuitenkin herkuteltua. Raskautta en muutes muistaisi välillä, ellen näkisi peilistä finnistä naamaani, heh heh hee. Löytyispä kunnon meikkivoide, ikuinen probleema! Ja niin kiva, kun kesällä ois olla ilman pakkeleita, mut ei tän puberteetti-naaman kanssa! :-/

Nea viihtyä nykyään ihmeellisen hyvin itsekseen, ekaa kertaa elämässään! Kipuaa sohvalle kirjoineen ja niitä " lukee" .Mutta voitteko kuvitella; mulla on syyllinen olo! Oon niin tottunut ainaiseen viihdytykseen, että tuntuu, että lapsi on alistuneena yksin ja kärsii kamalasta yksinäisyyden tunteesta, kun paha ja itsekäs äiti ei alati ole vierellä leikkimässä, lukemassa, laulamassa! Huh! Tyttö on kyllä niin lukutoukka. Heti aamulla ensimmäisenä kirja kädessä ja illalla vikana. Eilen mies luki eräästä kirjasta aina katkelman ja Nea ulkomuistista lausui seuraavat pätkät tosi vaikeitakin sanoja ja aina oikeassa kohdassa. Oon vaan miettinyt, et pitäskö tietosesti yrittää saada tyttöä enemmän leikkimään muilla leluilla, mutta kun on niin ihastunut lukemiseen. Piirtämisestäkin kyllä tykkää. Samat harrastukset mulla oli kyllä pienenä, joten ei kai kannattais huolehtia.

Marjatat hoi! Pyytelin ideoita halvoista paistinpannuista! Pliis, vastailkaa! Ja mikä olis paras lattianpesuväline? Uusi pitäis ostaa, mut en osaa päättää, et millainen! Antakaahan vinkkejä!

No niin, höpinät seis. Nähdään osan kanssa pian! Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Enkeli1 ja Nea+minivauva 14+5

Vierailija
13/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa viellä tämän päivän saa olla pojan kans kaksin...

huomenna jo meidän porukka jo saapuukin takas siihen loppui tämä ilo...

ja arki alkaa...

Vierailija
14/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila. Piti lisätäkin, että toki ymmärrän sen, että pakko on jostain rahaa tulla, kun kerran kela rupes kenkkuilemaan. Mutta enemmän kotipäiviä soisin kyllä kaikille pienten vauvojen äiteille. Meillä on vähän toisin päin eli just oon pitäny puhuttelua itelleni, että autolaina on sitten maksettava pois äitiys ja vanhemapainrahakudella ja jos jollain " pröystäilee" , niin ostaa sitten jotain järkevää, kuten lapsille kunnon kampetta. Niillä eväillä pitäis suht hyvin pärjätä sen jälkeen kotihoidontuella, kun jää " vain" tupalainat.Kun nythän oon lyhentäny kotihoidontuesta autolainaa eikä oo kyllä yhtään naurattanu.

Enkeli. Paistinpannua en oo aikoihin hankkinu, mutta tuskin tosi halvalla saa kunnollista. Ite luottaisin Hackmanin laatuun. Lattianpesuvälineinä oon käyttäny Sini tuotteita (sori, meidän koneessa väliviivanäppäin on jumissa). Niitä saa sitten hyvin yhdisteltyä. Ite tykkään ihan parkettimopista, mutta kyllä meiltä niitä mikrokuitujuttujakin löytyy. Minusta niissä on hyvä hintalaatusuhde ja voi pestä välillä 60 asteessa.

Vointi on jo muuten parempi, mutta kunnon päikkärit nukuin ja aamuppäivälläkin makoilin hetken, kun väsytti niin kamalasti.

Ja Maija69 älä huoli, sivut temppuili aamulla ja heitteli tekstejä. Ainakin mulle kävi samoin.

Ankkis. HUHUU! Ja Ayap. Ehtisitkö joskus kertoa vähän enemmän kuulumisia? Muut myös.

T@hti

Vierailija
15/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3311456&p=1&tmode=1&smode…

T@hti

ps. Eri asia, onko siitä hyötyä, koska aikamoinen sillisalaattihan tuo on ja mielipiteitä löytyy puoleen jos toiseen. Ite oon kovasti miettiny, mitä seuraavaks hankkisin hommaa helpottaakseni. Ja osa kuorista on jäämässä Pekalle pieniksi eikä oo kyllä justiin oppimassa kuivaksi.

Vierailija
16/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta, onko nyt jotain aivohalvausta liikkeellä, kun ei oikein tunnu mikään ajatus liikkuvan? Vaikeeta on edes tulla sanoon moi...

Tiiviitä huhuilen, joko alkaa olla muuttolaatikot purettuna vai ootko hautautunut sinne laatikoihin.....?Tulepas kertomaan miltä keskisuomessa näyttää ja tuntuu.

nyt takas aivottomaan tilaan.

äk pää tyhjänä

Vierailija
17/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tää menee näin, viimenen viesti hyppää tokaksi...???

Vierailija
18/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huhuiluista, kyllä minä täällä ruudun takana oleilen vaikka en olekaan ehtinyt viime aikoina juuri kirjoittelemaan. Nenä on kasvanut kiinni pääsykoekirjaan ja mahdolliset vapaahetket on sitten menneet pihaa laitellessa. Nyt meillä onkin jo terassi ja betonilaatat varaston edessä, mihin voi kasata lasten ulkolelut. Paljon on silti vielä hommaa jäljellä, mutta kiva että jostain päästä alkaa olla valmistakin.

Oltiin tänään melontakurssilla ja oli tosi kivaa. Huomenna olisi tarkoitus meloa vähän pidempi lenkki (kolme-neljä tuntia) ja lopuksi harjoitella kaatumista. En tiedä vielä uskallanko - ehkä, jos ohjaaja on alle puolen metrin päässä valmiina noukkimaan minut kuivalle maalle. Anoppi ja appiukko on täällä meillä viikonlopun ja vahtivat lapsia sillä aikaa kun me ollaan kurssilla.

Galluppeihin, mitä muistan:

Sisustuksessa väreinä on harmaa vaaleasta tummaan, vihreä, oranssi ja pyökki.

Vaatteissa väreinä on enimmäkseen pellava ja erilaiset vihreän sävyt. Myös erilaisia punaisia käytän. Mustaa ja valkoista harvemmin.

Muodonmuutoksessa saisivat läskit kyytiä... Se nyt on ongelmista akuutein, mutta jos (kun) se on hoidettu niin eiköhän korjauskohteita löytyisi muuallakin ;-)

Sellaista. Onneksi imetän vielä, sillä imetyshetkinä " saan" olla palstalla kun muut istumishetket pitää käyttää pääsykoekirjojen parissa. Imettäessä en vaan enää pysty kirjoittamaan, joten täysillä palaan palstalle vasta kesäkuun puolenvälin jälkeen. Mutta luen kyllä siis päivittäin!

Äitikuu ja Maija: Ekan viestin jälkeen on sellainen mistä voi painaa että näkyykö uusin viesti ekana vai viimeisenä, siitä saa vaihdettua viestien järjestyksen taas normaaliksi jos se vaihtuu.

Flunssaisille ja muuten kipeille paranemista ja kaikille ihanaa viikonlopun jatkoa!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
19/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa nauttii tällä hetkellä Salaisessa Laaksossa hyvästä seurasta ja ruuasta. Kertokaa heti tunnelmia vain tänne .. Nimim. Utelias kuulemaan.

Tulin juuri elokuvista. Kävin katsomassa sen Da Vincin koodin. Mielestäni ihan hyvä ja viihdyttävä. Minähän siis en ole lukenut kirjaa, joten en edes tiedä mitä kaikkea mielenkiintoista siitä on tiputettu pois. Täytynee hakea kirja jostakin ja lukea - vaikka tietää jo mikä se SUURI SALAISUUS onkin :) :)

Enkelille vielä. Olen samoilla linjoilla T@hden kanssa tässä paistinpannu-asiassa. Valitettavasti halvalla ei saa hyvää - tai ainakaan kestävää. Sikäli kannattaa laatuun panostaa, että ei tarvitse sitten uusia pitkiin aikoihin. Minäkin luotan tuohon Hackmanniin. Myös Silit on hyvä merkki (vai olikohan noin ...), meillä pannu kestänyt ja kestänyt vaikka mitä!

Parane pian T@hti!! Toivottavasti olisitte koko perhe voinneissa että olisi sitten mukava reissu tänne etelään.

Alli

Vierailija
20/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja Salaisesta Laaksosta! Enää se ei olekaan niin salainen osalle meistä:) Oli tosi kivaa! Lapsetkin yllättävän hyvin leikki itsekseen ja tämä äiti sai ainakin istuskella suht paljon rauhassa ja ahtaa hyviä ruokia naamariinsa:)

ISO KIITOS MIMMULILLE! Kiva, että kutsuit meidät uutta, kivaa kotia katsomaan.

Enkeliltä yritettiin udella Jatun risteilykuulumisia, kun niitä ei ole vielä kuulunut:) Mutta ei ollut Enkelikään kuullut:) Tule kertomaan, joohan! Hyödynnä lapsenvahteja ja ilahduta meitä urakalla:)

Paistinpannuista. Minä en ole varma, että kalliillakaan saa hyvää pannua. Eli pitäis ihan tosissaan tietää mikä merkki ja malli on hyvä. Meillä on yksi ehkä keskihintainen pannu Tefalilta. En muista mikä malli, mutta se on ulkopuolelta valkoinen ja siinä on se punainen läntti keskellä joka kertoo milloin pannu on kuuma. Se on ollut ihan siedettävä eikä ole heti muutaman käytön jälkeen mennyt pohja vinkkeliin ja pinnoite sameaksi. Parempi pannu meillä on Jamie Oliver-pannu, onkohan se Hackmannin tekemä. Me usein saadaan joululahjaksi uusi pannut, kun anoppi tykkää niitä ostella ja ne tosiaan hädin tuskin yleensä kestää sen vuoden verran.

Lattianpesussa meillä Sinit käytössä. Anoppi taas tykkää Viledasta. Taitaa olla makuasia sekin:)

Pienellä nuppusella oli äsken jalka pinnojen välissä jumissa. Voi reppanaa.

Nyt meen taas pitämään sohvaa paikallaan, kun sillä on tapana muuten karkailla:)

T: Ynis