Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimakkaasti ylipainoinen puoliso sairastaa/ikääntyy

Vierailija
15.07.2019 |

Onko keneltäkään kokemusta siitä, että hyvin voimakkaasti ylipainoinen läheinen sairastaa? Olen ollut joitakin vuosia yhdessä ylipainoisen miehen (painoindeksi n. 60) kanssa. Alkuun ajattelin, ettei paino haittaa minua, mutta nyt se on alkanut yhä useammassa asiassa haitata. Nyt viimeisimpänä miehellä on alkanut elimistö ilmeisesti pettää. Noin vuosi sitten löytyi molemmista polvista voimakasta kulumaa ja nyt tuli toiseen polveen vamma, josta on päällä uhkaus, että voidaan joutua leikkaamaan.

Pelkkä ajatus ahdistaa minua suunnattomasti. En voi olla miettimättä, että miten mies pärjää leikkauksen jälkeen, millaista apua mahdollisesti tarvitsee ihan perusjutuissa ja miten ylipäätään kuntoutuminen leikkauksen jälkeen? Minulla on kaksi erityislasta ja arki on melko haastavaa näin muutenkin.

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista tai ylipäätään vahvasti ylipainoisen henkilön kanssa elämisestä tämän ikääntyessä.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään olette yhdessä? Ovatko lapset yhteisiänne ja minkä ikäinen vauva teillä on?

Meillä oli kivaa alunperin yhdessä. Meillä on yksi yhteinen lapsi, on nyt 10kk, mutta kehitysvammainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla