Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketko omat vanhempasi kuuluvaksi perheeseen? Entä aikuiset sisarukset?

Vierailija
15.07.2019 |

Itse lasken vanhempani. Aikuiset sisarukseni laskin siihen asti, että perustivat omat perheet.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lasken perheeksi ne ketkä asuvat yhdessä. meidän perheeseen kuuluvat siten me vanhemmat ja lapsi. Omilla vanhemmillani on kahdestaan heidän perhe nyt kun lapset ovat aikuistuneet ja perustaneet oman perheensä. 

Vierailija
2/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske. Lapsuudenperhe on minulle eri asia kuin "oma" perhe. Johtuu varmasti myös siitä etten ole kovin läheinen vanhempieni kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Hassu kysymyskin.

Vierailija
4/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske kumpiakaan perheenjäsenikseni. Perheeseeni kuuluu ainoastaan puolisoni, lapseni ja koirani, jotka asuvat kanssani.

Vierailija
5/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, missä asiayhteydessä puhun perheestäni. Jos esim puhun ihmissuhteista ryhmänä (perhe, työkaverit, naapurit jne), vanhempani ja sisarukseni perheineen kuuluvat mun perheeseeni. Jos taas puhun esim siitä, mitä  perheeni on aikeissa tehdä tänä iltana, tarkoitan perheellä silloin vain samassa taloudessani asuvia perheenjäseniä. 

Vierailija
6/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske. Ne ovat lähisukua

Vierailija
7/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken.

Vierailija
8/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap yksinasuva sinkku? Vai asutko vanhemmillasi?

Vierailija
9/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken vanhemmat ja sisarukseni myös.

Vierailija
10/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ovat perhettä.

Vierailija
11/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kyllä. Jos mennään vanhempieni kanssa jonnekin matkalle sanon hyvinkin ”mentiin koko perheen kanssa”. Saatan lisätä (kun tiedän että monelle voisi olla epäselvää) että ”siis mun vanhemmat oli myös mukana”.

Sisaruksia on vain yksi ja hänellä on vain yksi lapsi (kuten meilläkin) joten ehkä siksi perhe-termiä on helppo laventaa. Varsinkin kun mies on ainoa lapsi ja vanhempansa on jo kuolleet.

Vierailija
12/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti mina, mies ja koira eli samassa huushollissa asuvat.

Toisaalta taas jos puhutaan esim. "perhejouluista", joita mulla on ollut tapana hostata, niihin kuuluu sitten sekalaisesti seka sukulaisia etta hyvia ystavia, jotka myos lasken perheekseni. 

Ystavat voi valita, sukua ei - me ollaan tehty oma perhe ystavista ja muutamista harvoista ja valituista sukulaisista. 

Vierailija
13/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken silloin, kun puhun ihmissuhteiden tiiviydestä. Silloin taas en, kun puhun kodissani asuvista ihmisistä, ydinperheestä.

Eli omat vanhemmat ja sisarukset ovat siinä mielessä perhettä, että minulla on heihin perhe-suhde, heillä on oikeuksia ja velvollisuuksia minun suhteeni ja minulla heidän.

Vierailija
14/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeni muodostavat minä, mies ja meidän koirat. Ei todellakaan vanhempani tai sisarukseni. He ovat sukulaisiani, eivät perhettä.

Vierailija
15/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske. Perhe on se, ketkä asuvat yhdessä. Lähisukuun kuuluu sitten vanhemmat ja sisarukset perheineen.

Vierailija
16/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs puolison lapset...perhettä?

Vierailija
17/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on minä, mies, lapset, koirat. Sitten on sukulaisia.

Vierailija
18/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni perheeni on minä, puoliso ja kissa. (Yhteinen jääkaappi).

Toisaalta perhettä ovat myös aikuiset lapseni ja heidän puolisot, mieheni aikuiset lapset perheineen, omat vanhemmat ja mun veli. (Yhteiset juhlapäivät, lojaliteetti ja apu puolin ja toisin).

Ja jos oikein laajennan vielä, voin tarkoittaa perheellä edellisten lisäks muutamaa parasta ystäväämme sekä minun ja puolisoni eksiä jotka siis ovat lastemme toisia vanhempia, ja jopa puolisoni kahden lapsenlapsen äitiä joka on puolison ex-miniä. ( TÄMÄ ON se porukka joka lainailee toistensa matkalaukkuja tai jakelee kukantaimia...)

Vierailija
19/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat perheineen? eli jos itse muutit pois kotoa, menit naimisiin ja sait lapsen olette perhettä miehesi ja lapsesi kanssa..

Mutta entäs siskosi joka vielä asuu vanhemmillaan... ovatko he nyt perhe jossa on enää kahden lapsen sijaan 1? Eli toinen sisko ei enää kuuluu perheeseen?

Vierailija
20/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kommentteja. En ihmettele, että nykyään erotaan paljon. Minäkeskeisyyttä kaikessa. Toivottavasti perintökään ei kelpaa perheen ulkopuolisilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän