Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketko omat vanhempasi kuuluvaksi perheeseen? Entä aikuiset sisarukset?

Vierailija
15.07.2019 |

Itse lasken vanhempani. Aikuiset sisarukseni laskin siihen asti, että perustivat omat perheet.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kun meidän maatilalla asuu neljä sukupolvea saman katon alla? Olemmeko kaikki keskenämme perhettä? Myös minun mieheni ja veljeni vaimo keskenään, kun asuvat saman katon alla?

Vierailija
22/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja kommentteja. En ihmettele, että nykyään erotaan paljon. Minäkeskeisyyttä kaikessa. Toivottavasti perintökään ei kelpaa perheen ulkopuolisilta.

Ei periminen vaadi perheenjäsenyyttä, vaan sukulaisuussuhteen😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä kun meidän maatilalla asuu neljä sukupolvea saman katon alla? Olemmeko kaikki keskenämme perhettä? Myös minun mieheni ja veljeni vaimo keskenään, kun asuvat saman katon alla?

Sinun perheesi on miehesi ja alaikäiset lapsesi. Muut ovat sukulaisia.

Vierailija
24/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat perhettä, mieheni ja lapseni taas ovat ydinperheeni tai oma perheeni, miten sen nyt haluaa ilmaista. Jos ihmissuhteita ajattelee sisäkkäisinä ympyröinä, niin keskipisteessä on oma perhe, seuraavalla kehällä lapsuudenperhe ja ystävät, sitten sukulaiset kehä kerrallaan.

Vierailija
25/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheetön siskoni ei suostu hyväksymään tilannettaan, vaan selittää sisarustensa olevan perhettään. Se on aika kiusallista, koska mielestäni emme ole enää perheenjäseniä. Tapaamme harvoin emmekä juuri muutenkaan ole yhteydessä. Siitä on sitä paitsi jo yli 20 vuotta, kun viimeksi olemme asuneet saman katon alla.

Vierailija
26/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma perhe jonka muodostaa minä, mies ja lapset.

Ja meillä miehen kanssa omat lapsuudenperheet joiden jäsenet (vanhemmat ja sisarukset) ovat lähisukua jommallekummalle. Lapsillemme he ovat sukulaisia.

Lisäksi sitten on muut sukulaiset.

Vierailija
27/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole vielä aika nuoria aikuisia, jotka ovat vielä sen verran kiinni vanhemmissaan, että pitävät vanhempiaan perheenä, eikä sitä omaa perhettä ole vielä perustettu.

Vierailija
28/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsenne muuttavat pois kotoa eivätkä pidä teitä enää perheenään niin tuntuuko se ikävältä ajatukselta, olette vain sukulaisia heille sitten?

Vierailija
29/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ovat perhettäni, sisko myös perheineen.

En ymmärrä mitä muuta ne olisi, olisi kylmää sanoa perheenjäsentä sukulaiseksi.

Minusta suomalaiset vois puhua kyllä samanlailla kuin ulkomaalaiset, eli sukuakin sanotaan perheeksi laajemmalti, eli perhettä on muutkin kuin ydinperhe. Ne jotka on rakkaita ja samaa verta. Mutta totta kai omat vanhemmat ja sisarukset nyt ainakin on perhettä, ihan nykyaikasellakin perhekäsityksellä. Kovin on surullista ajatellakaan etteivät olis.,

Vierailija
30/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat perhettäni ja hyvin rakkaita ja tärkeitä.

Olen onnekas, että tiiviiden perhesuhteiden lisäksi, meillä on myös hyvin läheinen ja ihana suku.

Vierailija
31/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin lasken, isää en (häipy kun olin lapsi), siskoa ja velipuolta en. Perheenjäsenistäni toki huolehdin myös vanhuuden koittaessa.

Vierailija
32/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänhän ne perhettä ovat kuin joku puoliso, joka ei ole edes samaa verta, ja voi häipyä millon haluaa elämästä.

Miten äitiä voisi sanoa "sukulaiseksi", ei hemmetti sentään. :DDDDD

Vierailija
33/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole muuta perhettä kuin tämä lapsuudenperheeni, johon kuuluvat vanhempani ja siskoni. Ja mitään muuta perhettä ei myöskään ole tulossa. En ole perhekeskeinen ihminen ollenkaan.

Vierailija
34/34 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasken. Toki perheeni jakautuu myös perheeksi (puoliso ja lapseni) sekä lapsuudenperheeksi. Erittäin lämpimät välit on sisaruksiin ja vanhempiin olleet aina.