Tammimuruset lauantain pinoon!
Kommentit (17)
Onnittelut Beijaflorille hyvistä ultrakuulumisista:) Melkein täälläkin
tippa tuli linssiin kun niitä luin.. Tuo jännitysnäytelmä on itsellä vielä
edessä, mutta ei onneksi ole kovin montaa aamua enää. Joudun
menemään yksin ultraan ja olen taatusti NIIN paniikissa odotushuoneessa, ja varmaan itku pääsee täälläkin vaikka saisin hyviä uutisia!
Miten te nukutte tällä hetkellä? Täällä aika levottomasti. Monta kertaa yössä juoksen veskissä ja aika usein herään esim. viiden aikaan enkä saa unta ja valvon n. tunnin. Inhaa olla sitten väsynyt heti aamusta.
Muutenkin tuota väsymystä on alkanut olemaan ihan kiitettävästi. On niin vetämätön olo, ettei haluttaisi muuta kuin sohvalla istua ja katsoa telkkua tai lukea. Ei oikein mitään järkevää saa aikaseksi.
Joo, mutta nyt täytyy yrittää edes vähän raivailla paikkoja; on vieraita tulossa..
Mukavaa lauantaita:)
Oikein harmittaa lasten puolesta tuo sade,kun just eilen illalla koottiin uusi jätti trampoliini ulos ja nyt sit sataa,höh!
tänä aamuna heräsin ennen seiskaa kun pikku mies ähersi sängys,laitoin tutin suuhun(siis pojan suuhun) ja kävin jääkaapilla juomassa kylmää mehua ja laitoin takas maate. Sainkin nukkua vielä vähää vaille kasiin,ennenkuin poika päätti että nyt ylös äitee!
Auttoi tuo mehu varmaan siihen ,ettei tänä aamuna ollut niin kamalaa kuin eilen,mutta ilkeästi,kun hajuaisti on parantunut,haisee pojan pissuvaippa nenään,yöks!
Ai niin,uusi " oire" ,tunne herkkyys! kamalaa,jos musta on tulos samanlainen vollottaja kuin edellisessä raskaudessa,kun jopa WWF:n mainos pisti itkemään,kiva! nimittäin toissa iltana oli pakko yhtä sarjaa kattoes tirauttaa :)
eipä tässä kai muuta...
Maria 6+5
Nyt on mieli tyyni ja kerrottiin uutinen myös miehen siskolle.
Mä oon kyllä nukkunu ihan hyvin, tosi paljon vauvaunia ja synnytykseen ja neuvolaan liittyviä unia on kyllä.Ehkä se johtuu siitä että asia on niin paljon ajatuksissa ja sitä aina kuitenkin vikaks ajattelee ennen nukkumaanmenoa. Mun ei oo edes vessassa vielä tarttenu juosta yöllä (eikä kyl päivälläkään tavallista enempää), mutta kyllä jo huomaa että aamulla on kiireempi vessaan kun ennen, joten ehkä se kohta alkaa meilläkin:)
Nyt pitäs vaan tavarat pistää kasaan kun lentokentällä pitää huomenna olla jo kuudelta aamulla.Aattelin että jos italiasta jotain vauvanvaatetta ostas kun ei itelle viiti mitään ostaa, kun ei niihin kohta mahu kumminkaan, mut äitiysvaatteita en haluu viel ajatellakaan:)
Nyt pitää ottaa viel netistä matkavakuutus kun jäi vähän viime tinkaan:)Hauskaa viikonloppua, palailen torstaina kertomaan kuulumisia ja yritän myös päästä teidän kuulumisista kärryille. Onkos Tuija76 ultra sillä aikaa kun oon reissussa?Jos on niin etukäteistsemppiä ja peukutuksia että saat hyviä uutisia!
-beijaflor (rv 7+3)
Beijaflor: Juu, ultra on heti alkuviikosta, huh! Mutta onneksi on, ettei tartte enää odottaa; tämäkin aika on kulunut niin hitaasti.. Kyllä tulen jokatapauksessa ilmoittelemaan kuin kävi, tietysti toivon että saan hehkuttaa hyviä uutisia;)
Ihanaa matkaa teille! Kyllä on varmasti nyt kiva lähteä matkalle, kun voi olla rauhallisin mielin ja vain nauttia lomasta:) Ole onnellinen, että yöt ovat vielä rauhallisia, jatkuva veskissä juoksu ei ole kivaa.. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu, että heti alkuraskaudesta sai ravata, sit ehkä vähän rauhoittui kunnes loppuraskaudessa ravaaminen taas jatkui;)
Viikko oltiin lomailemassa Kreikassa, ja kivaa oli. Vauva-asia ei ollut koko aikaa mielessä, hyvä niin. Ennen matkaa pelkäsin kaikkea mahdollista.
Beijaflorille kanssa mukavaa matkaa! Toivottavasti et joudu pahoinvoinnista kärsimään. Itse olin huonovointinen, eikä +30 helteet siihen helpotusta tuoneet. Ja ihanaa, että pikkuisen olette nähneet =D
Tosiaan reilu viikon olen täältä pois ollut... Miten se Bien, sulla tais olla pientä vuotoa silloin. Kai kaikki on kunnossa?
Enkä jaksa viikon pinoja alkaa selailemaan... Omasta olosta... Huono on ollut. Välillä aivan järkyttävä. Koskaan en tällaista pahaa oloa ole kokenut, ja välillä ihan itkettää olla näin huonona. Tätä on lähes 24h. Yöt onneksi saa nukuttua. Illalla kaatuu petiin viimeistään klo 22. Ehkä maanantaina vois jo neuvolan varailla...
Ja auringonsäteitä tuliaisina Kreikasta!!
Selmiina (rv jotain 7+)
Itse odotan ultrapäivää turhankin innokkaasti. Reilu pari viikkoa vielä.
Päivät matelevat niin hitaasti. Raskaus on ainoa asia, joka pyörii mielessä. Mikään muu ei oikein tunnu kiinnostavan. Pitäis ehkä aloittaa joku käsityö tai kirja...
Käytiin äsken miehen kanssa ostamassa mulle uusi pyörä. Entinen alkoi olla jo niin huono, että sitä sai olla koko ajan korjaamassa. (Ei tosin itte tarvinnu, mies teki sen, joskin kiroillen ja hammasta purren :)) No nyt on sellanen pyörä, että kelpaa ajella.
Kurkku ollu kipee ja pari viime yötä oon yskiny ja nukkunu tosi huonosti. Väsyttää..
Hyvää viikonloppua kaikille!
oikein nuo ultraukset menee.. monta ultraa saatte paikkakunnallanne? vai yksityiselläkö käytte? minulla ensimmäinen neuvola 7.6 ja silloin ei kuitenkaan vielä kai ultrata? silloin viikkoja 6+.
meilläkin on muutto viikon päästä (joku mainitsi muuttavansa). onneksi muuttoliike hoitaa kantamiset ja laitetaan vaan tavarat paikoilleen laatikoista..
taas lähden tästä hepsua katsomaan!
:) rauhallista lauantaita
Me olimme tänään koko pere vähän ajelemassa ja käytiin monessa paikassa.joista mielen kiinotisin oli seitsemisen luontokeskus.
Makkaraakin käytiin grillaamassa,mutta ei kiitos yhtään mulle...aivan kamala olo tuli kun maistoin.
No hyvä vaan ettei noi lihottavat jutut maistu.
Mahakin on kunnossa,kamalan väsyneeksi vaan reissulla tulin...
Yht.7 tuntia reissussaoltiinkin,lapsilla edelleen kamala energia mutta mulla ihan lopussa.
Koiruus meillä olikin anopin luona hoidossa sillä välin kun tuola käytiin.
Ihan hyvin siis mennyt.
Nyt rv8+3
Juuri saunasta tultiin, raukea olo. Ja ihana rauha! Mies meni kolmen vanhimman lapsen kanssa tuohon puistoon ja kuopus nukkuu :) Saan olla hetken YKSINÄNI KOTONA!!! Harvinaista herkkua - niin harvinaista, että aivan naurattaa! :)
Miehelleni aamulla nauroin, että pitäisiköhän tuo sappirakko leikkauttaa pois, ettei sitä tarvis joka aamu tyhjennellä vessassa! ;) Mies katsoi ensin ihmeissään, mutta nauroi sitten ajatukselle. Helpottaisikohan se pahaa oloa?! :) Ei varmaan. Jotain sitä kuitenkin tulisi yrjöttyä. Jos ei muuta niin tyhjää. Ja se se vasta kamalaa onkin, kun maha kramppaa :( Parempi siis jättää sappirakkokin ihan luonnolliseen olotilaansa :)
Olen kyllä ihmeissäni, ettei tämä pahoinvointi olekaan nyt niin kamalaa... Yleensä mikään ei ole pysynyt sisällä moneen viikkoon, niin nyt on jotain, joka maistuu suorastaan hyvälle!! :) Ihanaa! Imetys ei tee hyvää, mutta jaksan vielä hetken tuon pojan takia. Kohta sitten hiljokseen lopetellaan ja siirrytään kokonaan nokkamukille. Kyllä se tästä! :)
Ihanaa alkuraskautta meille kaikille! :)
Nasu
[color=royalblue]Niin, ollaanhan me vielä Tammen[b]terhot[/b]? Ei meinannu löytää heti eilistä ja tän päivän pinoa, kun etsin sanalla " terhot" ... :) [b]Levinia[/b] torstain pinossa oli ihan oikeassa että jos pysyisimme Terhoina niin löytyis pinot uusillekin helpommin eikä tulisi kahta pinoa perustettua.
Itse olen ollut ihan pimennossa pari päivää, kun olen ollut lomalla enkä kotona juuri konetta aukaise. Töissä ehtii paremmin surffaileen... :) Mulla on väsymyksen ja kipeiden rintojen lisäksi alkanut sitten se kauan kaivattu pahoinvointi! Pari päivää on tehnyt pahaa ja kuvottanut, nälän yllättäessä oksennus ei ole kaukana. Mutta onneksi ei oo vielä tarvinnut yökkiä *kop kop* Mitenhän työt sujuu ens viikolla jos olo jatkuu tällaisena...huh.
[b]Beijaflor[/b]Onnea ultrakuulumisista ja hyvää lomaa!
[b]Omppu[/b] olen tosi pahoillani tuosta vuodosta. Tosi törpösti käyttäytyi tuo neuvolan terkka! Joko vuoto on loppunut? Pääsitkö vaikka päivystykseen vai joudutko odottelemaan ensi viikkoon? Täälläpäin ainakin pääsee sairaalan naistentautuien polille ilman lähetettä jos vuotaa verta raskausaikana. Tsemppiä! Pidän sulle peukkuja että kaikki olisi ihan hyvin!
Viikonlopun jatkoa kaikille Tammenterhoille!![/color]
[color=deeppink][size=4]♥[/color] [color=steelblue][size=1][b]Sinda rv 5+6[/b] (jee, huomenna alkaa jo 7. viikko!)[/color]
Sinda, en mä ole päässyt vielä minnekään ultraan. Vuotoa on jonkinlaista, lähinnä jotain ruskeaa turhua jää yhä paperiin, ei sen enempää. Mutta sekin aina alkaa ja loppuu uudelleen ja uudelleen.. En mä kovin toiveikas ole. Soitin äippäpolille, sieltä totesivat, ettei näin alussa asialle voi minkään ja kesken menee, jos niinkseen tulee. Ettei nää muutamat päivät (=viikonloppu) asiaa mihinkään muuta, eli ensi viikolla vaan neuvolaan yhteyttä.. Lähinnä huvittuneelta kuulosti tuo kätilö, jolle mut äippäpolilta yhdistivät. (en keksinyt muutakaan paikkaa soittaa neuvoja varten neuvolan ollessa suljettu ja tuo oli neuvolakorttiin kirjattuna) Kätilö kysäisi, että oonko edes tehnyt raskaustestiä. NOh, tottakai olin, mutta en nyt.. Kuulema keskenmeno näkyisi EHKÄ negana parin päivän päästä, jos niin olisi käynyt. Tein nyt varalta vielä yhden Aconilla, vahva viiva kyl siihen heti pärähti.... Pitäis keksiä jotain muuta ajateltavaa.... huh.
Mulla vuosi sitten oli sama tilanne, mutta olin tietämättäni sen todennäköisesti itse aiheuttanut: muutimme omaan taloon enkä silloin tietänyt raskaudestani. Siivosin, punersin tein vaikka mitä.
Viikko muutin jälkeen totesin olevani raskaana kun ehdin keskittyä puuttuviin menkkoihini ja tein testin.
Aika pian alkoi ruskehtava vuoto ja sitä tuli aika runsaasti ja vaihtui aika nopeaan veriseksi ja keskenmeno tuli aika kovien kipujen kanssa, vaikka olin ihan alussa vasta.
Sinänsä kummallinen kommentti tehdä heti testi. Minä olin yhteydessä naistentautien polille (olin siellä lapsettomuus tutkimuksissa pco:n takia, clomifen jne..) ja sieltä kyllä sanottiin, että testi saattaa näyttää pitkän aikaa keskenmenon jälkeen edelleen positiivista. Hormoni ei poistu heti elimistöstä, mutta kai tuokin on yksilöllistä.
Samaiselta polilta kerrottiin, että ruskehtava vuoto on aivan normaalia alussa eikä siitä ole syytä huolestua. Mulla vuodon vaihtuminen ja runsastuminen heti kertoi muusta.
Toivon todella Omppu, että sulla ei ole kyseessä mitään vakavaa !!
ompulle isot halit ja toivottavasti kaikki on kunnossa: ota tama viikonloppu ihan iisisti ja vaikka makoile minka voit! Mulla vuodon aikana kanssa sairaalassa maatessani sanottiin etta jos kesken on tullakseen ei voi mitaan, mutta voi edesauttaa pysymista sisalla (jos johtuu esim. vasymyksesta) vaan ottamalla iisisti!
ON: kaikki on ihmeen hyvin, ei pahoinvointeja, eika muitakaan kipuja; hiukan stressi kipristyksia kun rayhaan noille pennuille, mutta ohi menee nopeesti! Eilen laitoin sahkopostia omille porukoille ja ilmoitin, ei viela mitaan kommenttia ole tullut sielta pain...
Mutta nyt lahdetaan 1-vuotissynttareille; hauskaa viikonloppua kaikille TAMMENTERHOILLE!!
Kirjoittelin tuossa tiistaina ultrasta, jossa pikkuiselta 6+6 ei löytynyt sykettä ja muutenkin oli kovin kehittymättömän oloinen. Gynekologi sanoi suoraa, että huonolta näyttää eikä kannata toiveita elätellä, mutta kuinkas kävikään: eilen tarkistusultrassa syke olikin tullut ja sikiö paljon paremman näköinen. :)
Viikkoja ei siis ollut kasassa odotetusti, ja gyne oli kai ultralla mittaillutkin mukaan istukkaakin sikiönä. Reipas syke oli pikkuisella ja ruskuaispussi, lapsivesi + keltarauhanen kaikki kunnossa.
Nyt sitten vaan palaudutaan ajatukseen, että oonkin raskaana edelleen. Nyt on NIIIIIIIN ihana olo, vaikka pahoinvointi yltyy päivä päivältä. Tuntuu ihmeeltä, ihankuin olisi kuolleesta herännyt tää meidän tulokas. :)
Nyt viikkoja sitten kasassa 6+2, ja la siirtyi 10.1. -> 20.1. Mulla on PCO joten ovulaatioajankohta todella vaikea määrittää. Pelottaa vähän, että hidas kasvu liittyis sikiön poikkeavuuteen, viime raskaus päättyi keskenmenoon vaikka oltiin nähty syke ultrassa. (rv12) Silloinkin laskettua aikaa siirrettiin, tosin niinkin paljon kuin 2,5 viikkoa eteenpäin. Toivottavasti nyt ei olis vikana sikiön hidas kehitys vaan myöhäinen ovulaatio.
Pieniä ihmeitä siis tapahtuu, ja toivoa tupsahtaa toivottomuuden keskelle! :) Toivotaan että tämän pikkuisen kohdalta keskenmenoitkut on nyt sitten itketty.
Moips.
Olen uusi täällä ja ensikertalainen. Perjantaina näytti plussaa, laskurin mukaan la olis 31.1.2006 eli juuri ja juuri tammikuulle osuisi..
Työn puolesta hirvittää nuo aamupahoinvoinnit: koska ne noin " yleensä" alkavat? Itsellä samaisen laskurin mukaan nyt viikko 5, ja noita tarinoita kun luin niin alkoi vaan hirvittään että joko mun pitäisi pomoa varoittaa.
Mihis kaikkiin muihin oireisiin ja millä aikataululla tässä oikein pitäisi varautua? Tai oireet nyt sentäs on tiedossa, jotakin on joskus tullut opiskeltua, mutta millä aikataululla? Meillä kun tää onnistui tää yritys vähän niin kuin nopeammin kuin oletin, aattelin että kun on niin kauan pillereitäkin syönyt yms että " ei se nyt sieltä kuitenkaan pitkään aikaan osu.." niin ei oo silleen tullut oikein valmistauduttua :) ja nyt heti alko hirvittään :)
Shorttis
AliinaK, ihanaa! Olen tosi onnellinen teidän puolestanne!
Shorttis, pahoinvointi voi iskeä milloin vaan ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Yleensä se kai alkaa aika aikaisin, mutta ainakaan itselläni ei ole vielä toistaiseksi juuri yhtään kuvotusta. Viikkoja kasassa 9+1. Niin ja kaikille ei edes pahoinvointia tule. Sitten kun kerrot äidillesi, kannattaa kysäistä hänen raskausoireistaan; joskus ne " periytyvät" äidiltä tyttärelle - vaikka raskaudetkin ovat tietysti yksilöllisiä.
Ompulle jaksamista, toivotaan että kaikki olisi hyvin.
Kandi (töihin lähdössä..)
...kun olen jo toisena päivänä laittamas pinoa pystyyn;).
ei vaan, meillä noi lapset herää kyl aikaisin, mut sit ne on oppinu siihen et mä san aamusta istua hetken ihan rauhas omis touhuis ja he leikkii keskenään tai kattovat aamun piirrettyjä kuten just nyt.
beijaflorille onnen toivotukset pienen sydämensykkeen löytymisestä, se on varmasti kovasti jännittänyt mennä yhden pahan kokemuksen jälkeen uudestaan. mulla ei oo tosiaan mitään toiveita päästää siihen varhaisultraan kun asutaan niin hornaan tuutteros et ilman miestä hoitamaan lapsia ja ilman autoa en oikeestaan pääse ees lähtemään mokomaan. täytyy nyt vaan kärvistellä päivä kerrallaan sinne ekaan neuvolaan ja sieltä sit ultraan. tosin mulla kattotiin pojan kohdalla ihan tk:ssa kahteen kertaan alussa ultralla missä se heppu luuraa kun eivät saaneet millään sykkeitä dopplerilla kuuluviin. kävikin ilmi vielä viikoilla 17 et mulla rakko kasvoi niin isoksi (vaikka olin olevinaan käynyt vessassa ennen neuvolaa) et se työnti kohdun ihan syrjään ja sykkeet kuului ihan oudosta paikkaa... kyllähän se eka kerralla vähän pelästytti kun mitään ei kuulunu vaikka kuinka haettiin, mut lääkäri oli kyl tosi mukava ja sano vaan et katotaas missä se vauva luuraa niin en osannu sit ees hirveesti pelätä. ja onneksi sit ukko oli aina tallessa ja vauhti päällä:)
muuten voiman toivotukset niille joilla on todella paljon pahoinvointia, toivotaan että teille löytyis ees jostain helpotusta! oma olo on ollu suurimmaks osaks ihan mainio ja oon ollu taas muutaman illan pitkästä aikaa töissäkin ja oon taas tänäänkin menossa. oli kyllä ihan kivaa päästä aikuisten seuraan huolehtimaan ihan eri asioista kuin kakkavaipan vaihdoista ja tappelujen selvimisestä... saas vaan nähdä kuinka pitkään jaksan vielä töissä käydä kun jo eilinen 5,5h alkoi ottaa selkään loppuillasta, voipi olla että syksyllä on tämän tytön työura taas vähäksi aikaa ohi... pomo tosin jo etukäteen laski kun kerroin että suunnitellaan vauvaa et vielä ainakin pikkujouluajan kerkiän olla töissä. luulenpa vaan että en taida ihan siinä vaiheessa olla enää " edustuskunnossa" ;)
nyt taidan siirtyä pois tästä koneelta vähäks aikaa kun lapset alkavat vaatimaan huomiota enemmän! ei muuta ku oikein ihanaa lauantaita ja hyvää mieltä/oloakaikille!!
t:sapa