Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissaihmiset: mikä on paras kissanhiekka??

Vierailija
15.07.2019 |

Itse olen uusi kissanainen ja olen nyt käyttänyt Compact Care Laventelin tuoksu. On ihan hyvä, mutta onhan tuo aika kallista
Uskaltaisinko kokeilla jotain edullisempaa?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilaan zooplus paakkuntuvaa tigerino tai vastaava. Rainbow ja Pirkka hiekka on sana eri kaupan pussissa vaan. Niitä ollu hätävarana ja laittanu sekaan kristalli hiekkaa. Se sitoo hajuja paremmin. Kalliimpi hiekka zooplus on kuitenkin käytössä riittoisampaa ei tule niin isot paakut ja pissa ei haise. Kaikki hiekat myös kristalli ainakin mulla kulkee tassuissa. Niitä laatikon eteen pantavia mattoja on olemassa. Puupohjaista ei minun kissat siedä. Monikin käyttää niitä pupuilla

Vierailija
42/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puupelletit. Rautakaupasta saatava 20 kg lämmityspellettipussi maksaa 7,50 ja kestää kuusi kuukautta. Käytetään reiällisen laatikon kanssa, jonka alla on toinen ehjä laatikko. Kastuessaan pelletti hajoaa ja putoaa rei'istä alempaan. Purut on helppo siivota alemmasta laatikosta pois parin päivän välein. Kakat eivät sotkeennu pelletteihin, vaan ne voi sellaisenaan kerätä pois. Ei juurikaan haise, eikä myöskään leviä erityisen paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelletit ovat tottakai ekologinen vaihtoehto. Voi laittaa biojätteeseen.

Vierailija
44/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greenwoods Natural Cat Litter tuota on tullut käytettyä ja parasta on vielä se, että voi vetää vessasta. Pöisee kyllä hieman, mutta jos jaksaa esim aukasta pussia, laittaa imurin suuttimen ja ravistella sitä hieman, kun imuri on päällä, niin ne kevyimmät pölyt vähenee. 

Mutta se on totta, että sitoo hyvin hajuja ja paakkuuntuu myös varsin mukavasti, helpottaa siivoamista.

Vierailija
45/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytössä Pirkka valkoinen paakkuuntuva hiekka. On hyvä ja halpa.

On ihan paskaa, miksi vihaat kissaasi?

Miksi se on mielestäsi paskaa?

Hyvä hiekka ei:

Haise, pölyä, tartu tassuihin, ja se paakkuuntuu.

Pirkka alkaa heti haisemaan, pölyää paljon, kulkeutuu joka paikkaan ja ei paakkuunnu. Siksi se on halpaa. Osta pirkka jos haluat kissasi pissivän muualle kuin laatikkoon.

Näistä mikään väite ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
46/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt yli 10 vuotta Lidlin kissanhiekkaa. Kissat ja emäntä ovat tyytyväisiä.

Vierailija
47/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt yli 10 vuotta Lidlin kissanhiekkaa. Kissat ja emäntä ovat tyytyväisiä.

Lisään vielä, että meillä oli jonkin aikaan käytössä myös puupelletit, mutta yksi kissa oli niin herkkänenäinen nirsoilija, etteivät ne kelvanneet, joten siirryin sen jälkeen tuohon Lidlin kissanhiekkaan.

Vierailija
48/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallihiekka on hyvä.

Jos ottaisin nyt kissan, niin harkitsisin vessanpöntöllä käynnin opettamista.

Jotkut kissat jopa huuhtelevat vessanpöntön käyntinsä jälkeen :D

Tätä minun kissan ei tarvitsisi opetella, sillä hygieniasyistä tykkään vetää pöntön siten, että kansi on kiinni.

Siihen pöntöllä käynnin opettamiseen on apuvälineitä ja ohjeita saatavilla.

Toki kärsivällisyyttä pitää olla ja talon ihmiset pitää myös opettaa tavoille, että onnistuu (pöntön kansi pitää nostaa takaisin ylös vetämisen jälkeen jne.)

Vierailija
49/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan hiekka kyl on hinta-laatusuhteelta paras tähän mennessä kokeilluista. Cattiaa tulee joskus ostettua tarjouksesta ja siitä tykkään enemmän mutta en itte raaski 5e maksaa pussista, kaks kissaa kuitenkin.

Vierailija
50/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni raikkaan meri-ilman tuoksuinen Cattia, mutta kissan itsensä mielestä jokaikinen villapaita.

Vierailija
51/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hiekka on Ever Clean ja lähes yhtä hyvä on Compact Care (Premium Activated Carbon).

Kaverilla on käytössä puupelletti ja kämppä haisee aivan kuselta, eli en suosittele. Ehkä silloin, jos on vain yksi kissa ja siivoaa vessan vähintään 2x päivässä.

Vierailija
52/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että meillä oli jonkin aikaan käytössä myös puupelletit, mutta yksi kissa oli niin herkkänenäinen nirsoilija, etteivät ne kelvanneet, joten siirryin sen jälkeen tuohon Lidlin kissanhiekkaan.

Pelletit toimii parhaiten varmaankin, kun totuttaa heti pennusta. Sama kuin raakaruokinta.

Vierailija
53/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni raikkaan meri-ilman tuoksuinen Cattia, mutta kissan itsensä mielestä jokaikinen villapaita.

Ei ole kissalla kaikki hyvin, jos pissii muualle kuin vessaan.

Vierailija
54/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras hiekka on Ever Clean ja lähes yhtä hyvä on Compact Care (Premium Activated Carbon).

Kaverilla on käytössä puupelletti ja kämppä haisee aivan kuselta, eli en suosittele. Ehkä silloin, jos on vain yksi kissa ja siivoaa vessan vähintään 2x päivässä.

Kaverisi ei vain siivoa sitä tarpeeksi usein.

Vierailija
55/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EverCleania meillä käytetään. Sitä mitä on tarkoitettu kahdelle kissalle. Pitää hajut siis todella tehokkaasti poissa. On paakkuuntuvaa ja sanotaan ettei hiekkoja tartte vaihtaa, siivoaa vain ja lisää tarvittaessa hiekkaa. Mihinkään muuhun en enää vaihtaisi. :) ja tuoksuu ns pesuaineelle.

Vierailija
56/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytetään EverCleania. Ei halpaa, mut hyvää ja riittoisaa. Ei haise kissanpissa eikä -kakka.

Mitä tarkoitat riittoisalla? Eikö vessa pidä pestä ja hiekka uusia kerran kuussa onpa hiekka mitä tahansa?

-ap (anteeksi, jos kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, olen siis uusi näissä asioissa)

Ei tarvitse tätä vaihtaa, joten on todella riittoisaa. :)

Vierailija
57/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä Tigerino Canada Zooplussasta tilattuna. Ei haise ja paakkuuntuu hyvin. Kissa käy myös ulkona, joten esim näin kesäaikaan ei tarvitse vaihtaa tai siivota ollenkaan. Talviaikaan siivoan päivittäin paakut ja kikkareet, vaihdan koko hiekan ehkä parin kuukauden välein. Alusmatto on, mutta kyllä tuota hiekkaa silti kulkeutuu muuallekin.

Vierailija
58/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelletit toimii parhaiten varmaankin, kun totuttaa heti pennusta. Sama kuin raakaruokinta.

Ei toiminut meillä.

Vierailija
59/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kristallihiekkaa. Se kulkeutuu joka paikkaan eikä paakkuunnu. Silloin laatikko haisee ja pissa sotkee nopeasti koko laatikon. Joudut tyhjentämään ja pesemään koko laatikon usein. En tykännyt.

Vierailija
60/74 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään EverCleania. Kerran viikossa pesen hiekkalaatikon kloriitilla, ja vaihdan hiekat kokonaan. Ehkä kissa on tottunut liian hyvään palveluun, kun jos lisään vain hiekkaa, kissa on jotenkin loukkaantuneen oloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän