Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puuttua ystävän juomiseen?

Vierailija
15.07.2019 |

Kyseessä nelikymppinen nainen joka juhlimaan lähtiessään menee aina huonoon kuntoon, ja joutuu toisten autettavaksi. Välillä lähtee yksinkin ja puoliso ja ystävät erittäin huolissaan kun riski on jo iso että jotain ikävää sattuu.
Itse ei suostu näkemään tässä ongelmaa, ja viettääkin enenevässä määrin vapaa-aikaa sellaisten kanssa jotka eivät juomatavoista moralisoi.

Olen ajatellut että kirjoittaisin hänelle kirjeen. Olen todella huolissani.

Olisiko kenelläkään ideoita, ajatuksia, kokemuksia...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tekemisissä vastaavien ihmisten kanssa, joita voi nätisti kuvailla sinun tavallasi tai todeta rehellisesti kyseessä olevan alkoholisti. Sekin tietysti pitää sisällään kirjavan määrän yksilöitä ja erilaisia tapoja juoda. Toivon mukaan tiedät, että alkoholisteja löytyy mistä tahansa yhteiskuntaluokasta millä tahansa koulutuksella kuin he olisivat pelkästään katuojassa makaavia mielenterveytensä menettäneitä ihmisraunioita?

Et voi asialle kerta kaikkiaan mitään. Kun ihminen juo hän myös juo ja löytää lukemattomat määrät saada juoda. Motivaatio muutokseen täytyy löytyä hänestä itsestään, Se sääntö pidä ensimmäisenä mielessäsi.

Alkoholistille auttaa vain suora ja ehdon puhe ns. nyrkkirauta-asenteella. Voit todeta täsmälleen ne samat asiat hänelle kuin mitä tänne av-palstalle kirjoitit.

Voit ladella ehdot, millä suostut olemaan häne ystäväsi esim. ei tavata kännissä tai krapulassa. Eri juttu välittääkö hän siitä ja haluatko ladella ehtoja.

Voit aina osoittaa lämmintä ja rakkaudellista huolta ystävästäsi, käyttää kauniita ja kannustavia sanoja, mutta eri juttu tehoaako ne häneen.

Puhu, mitä puhut, mutta lyön vetoa, ettei hän tule välittämään mitä sanot tai kirjoitat. Hän varmasti ymmärtää sinun olevan vakavissasi, mutta älä pety jos hyvää tarkoittava eleesi ei tuota tulosta. Kenties yhden vakavan ja sinussa toiveita herittävän keskustelun, mutta todennäköisesti ystäväsi tarvitsisi jo ammattiapua ja sekin vain hänen omasta tahdostaan.

Vierailija
2/2 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että puolison kans oikein olet puhunut asiasta mutta et hänen? Älä puhukaan. Ei sun tarvitse hänen kanssaan illanvietoissa käydä, tapaatte muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan