Mikä olisi hyvä ikkunanpesuri?
Inhoan yli kaiken ikkunanpesua. Urakka on jälleen menossa ja käsipelillä olen tehnyt sen aina. Onko joku pesulaite parempi? Tekeekö hommasta siedettävämpää? Kertokaa, jos on hyviä kokemuksia.
Kommentit (9)
Ulkoista. Siivooja tekee sen hetkessä, eikä maksa paljoa.
T. 36 ikkuunaa
Olen kokeillut kaikki systeemit, on sellainen Kärcher pesurikin. Kaikki huonoja ja vielä huonompia. Sitten löysin täydellisen ratkaisun: ikkunaliina ja sellainen ikkunanpesuaine suihkupullossa. Voi että on helppoa, eikä tule raitoja, vesi ei valu, ei jää nukkaa. Kokeilepa.
Munkin kokemuksen mukaan se ikkunanpesuri ei juurikaan helpota hommaa, yhtä pa*kamaista se on sellaisellakin. Parasta on vaan maksaa jollekin ikkunanpesusta tai jättää kokonaan pesemättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut kaikki systeemit, on sellainen Kärcher pesurikin. Kaikki huonoja ja vielä huonompia. Sitten löysin täydellisen ratkaisun: ikkunaliina ja sellainen ikkunanpesuaine suihkupullossa. Voi että on helppoa, eikä tule raitoja, vesi ei valu, ei jää nukkaa. Kokeilepa.
Voisitko vähän tarkentaa, mikä on ikkunaliina ja mistä niitä saa? Miten se eroaa käytännössä sienipesimestä? Ikkunaliinaa käytetään ilmeisesti vain omassa kädessä eli ei ole vartta mukana? Hankalaa, jos pitää kurkotella ylhäällä oleviin ikkunoihin. ap
Hyvä tietää, ettei pesurit tee hommasta parempaa, helpompaa eikä mukavampaa. Enpä siis mene ostamaan, ettei mene rahat hukkaan. ap
Ostin Kärcherin pesurin (tai oikeastaan se imi lastan kanssa pestyn pinnan) joskus vuosia sitten ja sain sillä ikkunat niin raidalliseksi, että se oli ihan kauhistus. Paras oli kun olen ottanut lähes tippuvan märällä pesimellä ikkunat, sitten sumuttanut kunnon ikkunanpesuainetta vetänyt tasokuivaimella, jossa on mikrokuitupyyhe ne jäljestelmällisesti läpi. Ikkunanpesuaine on samanlaista kuin auton tuulilasin pesuneste, eli se kuivuu osin itsestäänkin.
Pesurilla pesee jonkin kerrostalon yhden tai kaksi ikkunaa ja sitten on akku loppu. Lisäksi joudut kuitenkin pesemään ne pokat, smyygilaudat ja tippapellit jollain rätillä. Perinteinen menetelmä on paras. Toiseen astiaan pari tippaa fairya pesuveteen, huuhteluveteen etikkaa. Kuivaus lastalla.
Vierailija kirjoitti:
Pesurilla pesee jonkin kerrostalon yhden tai kaksi ikkunaa ja sitten on akku loppu. Lisäksi joudut kuitenkin pesemään ne pokat, smyygilaudat ja tippapellit jollain rätillä. Perinteinen menetelmä on paras. Toiseen astiaan pari tippaa fairya pesuveteen, huuhteluveteen etikkaa. Kuivaus lastalla.
Höpsistä. Ei ainakaan minun masiinassa ollut akku noin nopeasti loppu ja laitoin sen aina laturitelakkaan, kun tein jotain muuta.
Kaupoista saatavat peruslastat ovat ihan syvältä. Kannattaa ostaa mielummin ammattiliikkeestä vaikka Ettoren lasta ja siihen vaihtokumeja. Lastaa ja kumeja tulee sitten säilyttää niin, että kumi ei osu mihinkään.
Mitä huonoja ja hyviä puolia ikkunanpesureissa on? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun lähtee sellaista ostamaan? Kertooko korkea hinta hyvästä laadusta vai millä merkillä on paras hinta-laatu-suhde? ap