Laserilla tatuoinnin poisto?
Onko kellään kokemuksia asiasta näin vuonna 2019? Netin syövereistäkään ei näytä löytyvän mitään järkevää lopputulemaa asiasta. Onko kukaan saanut poistettua koko tatuointia laaseroimalla, jos näin, niin montako käyntiä tämä on sinun kohdallasi vienyt?
Kommentit (74)
Hienoa kun jaat tänne kokemuksesi! Päivittele ihmeessä miten homma etenee. Itse en ole vieläkään aloittanut hoitoa, pieni testi tehty myöskin alkuvuodesta. Katselen kun tuo paranee nii sitten ottaa aikaa oikealle poistolle, jos ei arpeutumista tms näy.
Se on vähän hankala silloin nuorena tajuta, että siitä ei joskus tykkäisikään. Hyvä toki, jos et itse tee virheitä.
Tekee mieli kirjoittaa oma tuore kokemus, kun tästä on tosi vähän tietoa missään! Itse kävin Eirassa nyt ensimmäistä kertaa. Kuva on 5x5cm mustalla tehty, ammattilaisella. Kuvassa ei mitään vikaa, muuta kuin että haluan uuden isomman designin päälle ja haluan tätä vanhaa siksi vaalentaa.
Toimenpide kesti ehkä 3 minuuttia. Puudutusvoiteen levitin 3h ennen. Laser tuntui pieneltä poksunnalta ihossa. Kyllä se sattui puudutuksesta huolimatta, mutta lyhyen hetken sen kesti. Jälkikäteen otin buranaa, kun puudutus alkoi hälvetä ja ihoa jomotti. Olin todella väsynyt illalla.
Ihoni reagoi hyvin voimakkaasti, ja sain lukuisat isot vesikellot koko pienen tatuoinnin alueelle. Se yllätti, vaikka olenkin herkkäihoinen ylipäänsä. Vesikellot suurenivat uhkaavasti iltaa kohden... Hoitaja painotti ettei ihoon saa koskea, mutta ne sormenpään kokoiset rakot olisi kyllä olleet yön jälkeen lakanoissa - joten steriloidulla neulalla ja paperilla tyhjensin pahukset varovasti pois. Nyt 3 päivän jälkeen iho on enää siistillä ruvella ja turvoksissa. Hirudoid fortea levittelen aamuin illoin hoitajan ohjeen mukaan.
Kuva on vielä täysin parantumisvaiheessa ja kuin "war zone" joten tuloksista en osaa vielä sanoa. Kuva näkyy edelleen kirkkaana. Hoitajan puheista tulkitsin että vaalennusta varten pieneen kuvaan voi vain muutamakin kerta riittää - mutta katsotaan. Taidan pitää vahvan reaktion vuoksi joka tapauksessa pitkän tauon tässä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin poistoprosessin nyt Tammikuussa 2020 Epilaserilla Pihlajalinnassa. Kuva on mustaharmaa, tasaisesti tehty ammattilaisella noin 6 vuotta sitten. Kooltaan menee kyynärtaipeesta ranteeseen, eli melko iso.
Ensimmäisessä poistossa iho kesti laseroinnin niin hyvin, että tehtiin tuplahoito, joka maksoi 589 €. Yksi laserointi olisi maksanut 496 €. Jos mitenkään mahdollista ja oma iho sen sallii, kannattaa tupla-aika varata ensimmäisen laseroinnin jälkeen tuleville ajoille. Lääkäri tarvitaan poistamaan, jos on esimerkiksi keloiditaipumusta tai arpiherkkyyttä.
Vielä on paranemassa, kovasti turposi ja nousi jokunen vesikello. Iho on kosketusarka ja kiristävä. Paraneminen kestää 1-3 vk. Mutta nyt jo nähtävissä, että pigmenttiä lähtenyt ja ääriviivat katkeilleet. Hoitajan arvio oli, että ottaa noin kaksi tai kolme käyntiä vielä, jos tuplahoidoilla saadaan tehtyä. Itsellä ei kiirettä tässä poistossa ole, saatan ottaa pidemmänkin välin ennen seuraavaa käyntiä. Näin ei myöskään taloudellisesti tunnu niin isolle satsaukselle. Lopputulokselle laserointitiheydellä ei ole merkitystä, kunhan välissä iho saa kunnolla palautua.
Toimenpide teki kipeää, en laittanut mitään puudukevoiteita alle tai ottanut särkylääkettä. Kesti tuolle alueelle noin 10 min, eli oli nopeasti ohi. Lähempänä käsitaivetta ja kyynärpäätä teki enemmän kipeää. Kipu on kuin tulikuumalla kuminauhalla räpsittäisiin, jos sitä jotenkin voi kuvata. Itselle tuo oli ihan kestettävä kipu, vaikka epämukava, joten en varmaankaan laita puuduketta seuraavallekaan kerralle. Jälkikäteen piti ottaa särkylääkettä, kun ihoa kuumotti.
Kun projekti jatkuu, voin päivittää tänne tuloksia. Itseäkin harmitti, kun netistä löytyy tästä niin vähän tietoa, niin jospa tämä jotakin auttaa! Minulle on ok maksaa tästä lystistä, jos saan ahdistusta aiheuttaneen kuvan pois. Kyllähän sitä samoilla ja isommillakin rahoilla ihmiset kehoaan muokkaa ja parantelee muillakin tavoilla.
Ja kun edellä oli puhetta Kela-korvauksista; maksusitoumuksia saa vain hyvin harvoissa tapauksissa, joissa voidaan vedota ns. psyykkisiin syihin, kuten jos tatuointi on hyvin häritsevästi kasvojen alueella. Muutoinhan tämä on täysin esteettinen toimenpide, joten tottakai maksettava omasta pussista.
Miltäs näyttää?
On.. kannattaa varautua rahan menoon. Itselleni sanottiin että 2 kertaa riittää peittotatskan ottamisen takia tehtävään vaalennukseen. Paperiversiossa mikä tehtiin kontrollikäynnissä lukikin 2-4
Nyt pitäisi mennä 4kerran käsittelyyn ja ei voi kyllä sanoa että olisi juurikaan mitään tapahtunut. Tatuointi aikakin on jo varattu mutta saa nähä pitääkö siirtää.
Tatuoijalle lähetin kuvia ”vaalenemisesta” ja sanoi ettei juuri mitään ole tapahtunut ja käski valittaa...
Päivitellään nyt tätä seuraaville asiasta kiinnostuneille google-kahlaajille. Tuli aloitettua viimein laserointi. Pariin kertaan käyty nyt lävitse, ei voi sanoa vielä mahdottomia muutoksia näkyvän, mutta jotain kummin. Tosin viimeisin käynti aika vasta, joten senkin tuloksen nähnee paremmin 1-2kk päästä. Itse toimenpidettä en pidä mitenkään kivuliaana, itseasiassa ehkä jopa kevyempää kuin itse tatuoinnin teko. Tämä toki lienee henkilökohtaista ja kuvan paikasta riipuvaa. Tavoitteena nyt ainakin muutamat kerrat käydä pitkällä aikavälillä ja katsoa sitten tilanteen mukaan miten asia etenee.
-AP
Omasta kokemuksesta voin suositella Helsingin Cityklinikkaa. Yksi poistokerta maksoi reilusti vähemmän kuin Eiran sairaalassa, jossa käynyt samalla asialla myös. Lisäksi cityklinikalla on käytössä ns. tavallisen ohella tehokkaampi menetelmä joka vastaa kolmea poistokertaa, on iholle jonkin verran rankempi. Sain myös arvion tarvittavista poistokerroista eikä palvelussa ollut muutenkaan mitään moitittavaa.
Itse varasin konsultaatiokäynnin Eiran sairaalaan. Tarkoitus olisi poistaa lapaluun kohdalla jo 12 vuotta majaillut ikävä tatuointi, joka tuli otettua hetken huumassa 17-vuotiaana :)
Poistoa en ole jaksanut aiemmin miettiä, kun tatuointi ei ole näkyvällä paikalla - tai no itse en näe sitä muuta kuin peilin kautta. Katsotaan miten menee! Tarkoitus olisi haalentaa tatuointia siten, että saisin jossain vaiheessa peittokuvan päälle.
Itse poistatan pääasiassa mustalla tehtyä n.7x5cm kuvaa. Kuva oli vain vuoden vanha kun lähdin poistoprosessiin, ihan rehellinen virhearvio ja liian vähäinen harkinta-aika kuvan sijoittelun osalta tuli siis tehtyä. Oon käynyt Plastic surgery centerillä, nyt 5 poistokertaa ja vähän reilu vuosi prosessia takana (200€/kerta, poistot tehdään 3kk välein) ja edistystä kyllä näkyy, mutta hidasta on. Pigmenttiä on lähtenyt ja ääriviivoissa selvästi huomaa miten tatuointimuste on lähtenyt liikkeelle, linjat ovat suttuiset ja paikoin jopa katkeilleet. Mutta hidastahan tämä on, oon varautunut että 20 krt voi mennä ennen kun tämä kuva on lopullisesti irti ihosta, varsinkin kun kuva oli niin tuore kun lähdin poistamaan (tämä kai hidastaa prosessia).
Liikunta auttaa, ja terveelliset elämäntavat, koska parantavat aineenvaihduntaa. Realself-palvelusta oon myös katsellut ihmisten kuvia ja kokemuksia tatuoinninpoistoista, oli valaisevaa huomata miten moni tatuoinnin poisto onnistuu, kun jaksaa vaan sitkeästi käydä hoidoissa. Eräs sivustolla seuraamani tapaus oli myös tuoreen tatuoinnin poisto jota käyttäjä päivitti aktiivisesti kuvineen, prosessi vaati reippaasti yli 20 poistokertaa, taisi olla jopa 25, mutta lopputulos oli kaunis puhdas iho.
Eli:
Miinukset: rahanmeno ja hitaus prosessissa, toimenpide sattuu, jälkihoito ärsyttävää
Plussat: tuntuu hyvältä että mokan korjaaminen on mahdollista, hyvältä tuntuu myös tehdä valinta oman itsetunnon ja ulkonäön parhaaksi, tulee elettyä terveellisemmin kun haluaa nopeuttaa poistoprosessia
Kiitos kommenteista! Tekee mieli alkaa poistaa omaa 10x20cm hirvitystä, maksoi mitä maksoi ja kivusta viis. Ei-ammattilainen tehnyt 15 vuotta sitten, on mustaa, vihreää, vaaleanpunaista ja keltaista. Kuva ahdistanut niin monta vuotta että ihan hävettää.
Koskiklinikka Tampere. N 300€-450€. Lähti hyvin. Kaksi kertaa riitti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Tekee mieli alkaa poistaa omaa 10x20cm hirvitystä, maksoi mitä maksoi ja kivusta viis. Ei-ammattilainen tehnyt 15 vuotta sitten, on mustaa, vihreää, vaaleanpunaista ja keltaista. Kuva ahdistanut niin monta vuotta että ihan hävettää.
Halvemmaksi tulee jos otat tatuoinnin päälle peite tatuoinnin eli uuden erilaisen kuvan liikkeessä suunnitellusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi tulee jos otat tatuoinnin päälle peite tatuoinnin eli uuden erilaisen kuvan liikkeessä suunnitellusti
Mutta sitten lopputuloksena on uusi, aiempaa isompi töherrys ihossa. Mitäs järkeä siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, minä tein juuri näin. Lopputulos oli tarpeettoman tumma peittokuva, joten nyt ollaan laserin alla. Ilman peittoa tuskin olisin tähän prosessiin lähtenyt, joten kyllä kannattaa ensin peitettävää kuvaa ainakin vaalentaa, jos peitettävälle kuvalle halutaan enemmän pelivaraa. Toki riippuu kuvan koosta ja kuin haalistunut peitettävä tatuointi on. Itselläni suurinpiirtein 10x30 kuvan koko.
Täällä minä, joka päivitti maaliskuussa menevänsä Eiraan.
Kaksi laserhoitoa takana. Huhtikuussa kävin ensimmäisen kerran ja nyt marraskuussa toisen kerran. 230€ kerta, eli nyt kulunut jo 460€ yhteensä.
Toimenpide on todella kivulias ja omalle 14x8 cm tatuoinnille laserointi kestää ehkä minuutin-kaksi yhteensä. Nopeasti ohi.
Koska ensimmäisen laseroinnin jälkeen tatuointi lähti selkeästi haalenemaan, uskalsin varata toisen ajan. Luultavasti joulu-tammikuussa menen uudelleen, kunhan saan rahat kasaan.
Tarkoitus olisi ottaa joskus peittotatska tähän päälle, joten en aio poistattaa kokonaan. Kunhan saisi tarpeeksi haaleaksi :)
Mutta aion jatkaa käyntejä kyllä. Niin kauan odottanut tämän hirvityksen katoamista, että nyt maksan kalliin hinnan siitä että pääsen eroon!
Onko nuo vesikellot kovin yleisiä?! Itsellä "vaaleahko" (musta) tatuointi, oli tarkoituksella jo yli 10v sitten kun otin. Osa viivoista lähti itsekseen jo parin vuoden kuluessa.. mietin että olisi ns helpompi tapaus. Mutta muuten kohtuu "herkkä" iho.
Itse käynyt Eiran sairaalassa poistattamassa älyttömän typerän näköistä, ja rumaa nuorena ja erokriisissä otettua naamatatuointia. Näytän ihan elämänkoululaiselta, vaikka olen ihan normaali, opiskeleva, päihteetön äiti-ihminen. Hyvät ihmiset, MIETTIKÄÄ ja harkitkaa vakaasti kahteen kertaan voitteko oikeesti elää koko lopun elämänne jonkun tatuoinnin kanssa.
Olen nyt kolme kertaa käynyt, ja tatuointi on alkanut haalenemaan, ääriviivat katkeillut ja kuva on suttuinen ja vihertävä. Poistaminen maksaa 230€ kerta, ja kieltämättä minulla projektin aloitettuani oli liian suuret toiveet siitä, että poistattaminen veisi vaan muutaman kerran. Tarvitaan vielä useampi kerta, ennenkuin saan tän hirvityksen pois mun kasvoiltani. Emla-voide auttaa oikeasti kipuun jonkun verran ennen laserointia.
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo vesikellot kovin yleisiä?! Itsellä "vaaleahko" (musta) tatuointi, oli tarkoituksella jo yli 10v sitten kun otin. Osa viivoista lähti itsekseen jo parin vuoden kuluessa.. mietin että olisi ns helpompi tapaus. Mutta muuten kohtuu "herkkä" iho.
Jos ammattilainen laseroi, niin on turvallista. Vesikelloja voi jonkin verran ilmetä.
Samassa veneessä täällä. 🙂
Kaksi poistokertaa takana ja nyt kysytään kärsivällisyyttä. Kuva on jo onneksi jonkin verran haalennut ja jopa pienen pienistä kohdista kokonaan poistunut mikä antaa toivoa.
Hitaasti mutta varmasti kohti puhdasta ihoa, mieli todellakin muuttuu 25 vuodessa..
Aloitin poistoprosessin nyt Tammikuussa 2020 Epilaserilla Pihlajalinnassa. Kuva on mustaharmaa, tasaisesti tehty ammattilaisella noin 6 vuotta sitten. Kooltaan menee kyynärtaipeesta ranteeseen, eli melko iso.
Ensimmäisessä poistossa iho kesti laseroinnin niin hyvin, että tehtiin tuplahoito, joka maksoi 589 €. Yksi laserointi olisi maksanut 496 €. Jos mitenkään mahdollista ja oma iho sen sallii, kannattaa tupla-aika varata ensimmäisen laseroinnin jälkeen tuleville ajoille. Lääkäri tarvitaan poistamaan, jos on esimerkiksi keloiditaipumusta tai arpiherkkyyttä.
Vielä on paranemassa, kovasti turposi ja nousi jokunen vesikello. Iho on kosketusarka ja kiristävä. Paraneminen kestää 1-3 vk. Mutta nyt jo nähtävissä, että pigmenttiä lähtenyt ja ääriviivat katkeilleet. Hoitajan arvio oli, että ottaa noin kaksi tai kolme käyntiä vielä, jos tuplahoidoilla saadaan tehtyä. Itsellä ei kiirettä tässä poistossa ole, saatan ottaa pidemmänkin välin ennen seuraavaa käyntiä. Näin ei myöskään taloudellisesti tunnu niin isolle satsaukselle. Lopputulokselle laserointitiheydellä ei ole merkitystä, kunhan välissä iho saa kunnolla palautua.
Toimenpide teki kipeää, en laittanut mitään puudukevoiteita alle tai ottanut särkylääkettä. Kesti tuolle alueelle noin 10 min, eli oli nopeasti ohi. Lähempänä käsitaivetta ja kyynärpäätä teki enemmän kipeää. Kipu on kuin tulikuumalla kuminauhalla räpsittäisiin, jos sitä jotenkin voi kuvata. Itselle tuo oli ihan kestettävä kipu, vaikka epämukava, joten en varmaankaan laita puuduketta seuraavallekaan kerralle. Jälkikäteen piti ottaa särkylääkettä, kun ihoa kuumotti.
Kun projekti jatkuu, voin päivittää tänne tuloksia. Itseäkin harmitti, kun netistä löytyy tästä niin vähän tietoa, niin jospa tämä jotakin auttaa! Minulle on ok maksaa tästä lystistä, jos saan ahdistusta aiheuttaneen kuvan pois. Kyllähän sitä samoilla ja isommillakin rahoilla ihmiset kehoaan muokkaa ja parantelee muillakin tavoilla.
Ja kun edellä oli puhetta Kela-korvauksista; maksusitoumuksia saa vain hyvin harvoissa tapauksissa, joissa voidaan vedota ns. psyykkisiin syihin, kuten jos tatuointi on hyvin häritsevästi kasvojen alueella. Muutoinhan tämä on täysin esteettinen toimenpide, joten tottakai maksettava omasta pussista.