Mitä pitää tehdä jos myöhästyy laivan paluumatkalta ollessaan Tukholmassa? Mitä sinä tekisit, älykäs?
Jos sinulla ei ole älypuhelinta. Voiko vain mennä seuraavaan laivaan, ostaa vain paikan päältä lipun? Mennäänkö laivaan sisälle jonkin rakennuksen kautta, onko sen nimi terminaali tms.? Eli siinä laivaan sisäänmenemisrakennuksessa vaan menee jollekin luukulle ja sanoo englanniksi "I would like to buy a ticket to next cruise ship to Turku/Helsinki, please".
Entä jos samana päivänä ei enää lähde laivoja Suomeen? Miten rupeat etsimään hotellia ilman älypuhelinta? Voiko hotelliin vain mennä sisälle ja sanoa englanniksi, että haluaa ostaa yön halvimmassa huoneessa?
Tajusin juuri etten itse selviäisi jos tällä hetkellä kävisi noin. Ja sitten vielä se, että nykyään kaikkeen tarvitaan älypuhelin, jota minulla ei tällä hetkellä ole.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei löydä mihinkään ja on paniikissa ja sekaisin, itkee yms., siellä terminaalissa virkailijat osaavat neuvoa. Jos se on kiinni eikä löydä mitään infoa mistään, voinee jopa soittaa 112.
Mitä aattelit saavuttaa soittamalla hätänumeroon? Lähettävät lääkintäkopterin pelastamaan sinua terminaalista?
vassokuu kirjoitti:
Sgudaa!
Een piljet til Noodendaal tak.
Olihan tässä ketjussa se oikeakin vastaus, ketjun voi lukita!
Vierailija kirjoitti:
Lentäisin helikopterilla laivalle siellä on helikopterikansi.
Mä koittaisin uida laivan kiinni
Miten tämä englannin puhuminen tähän liittyy?
Onneksi minä olen myöhästynyt vain aamulaivasta. Ei tarvinnut jäädä yöksi.
En myöhästyisi, koska olen älykäs.