Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terbinafiini jalkasieneen

Vierailija
14.07.2019 |

Onko kukaan täällä syönyt kyseistä lääkekuuria? Kuinka pitkä kuuri oli ja missä vaiheessa alkoi näkyä tuloksia? Pelkään ettei lääke toimi minulla, tuntuu että vaiva on ehkä jopa mennyt vähän pahmmaksi. Mietin lopettaisinko lääkkeen vai pitäisikö vain sitkeästi jatkaa (kolmas viikko meneillään). Ihotaudeille sain lähetteen mutta sinne on ties kuinka pitkät jonot :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä ihotautien osastolla tehtäisiin?

Mulla toivoton kynsisieni. Saakohan missään julkisella laserhoitoa?

Ainoa, jonka odotan tehoavan.

Jalkasienestä on yleensä paljon helpompi päästä eroon. Kynsisieni on itse pärkkeleestä.

Vierailija
2/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä ihotautien osastolla tehtäisiin?

Mulla toivoton kynsisieni. Saakohan missään julkisella laserhoitoa?

Ainoa, jonka odotan tehoavan.

Jalkasienestä on yleensä paljon helpompi päästä eroon. Kynsisieni on itse pärkkeleestä.

En tiedä, kaipa ne tutkii onko tämä jalkasieni vai jotain muuta. Itse olen hyvin varma, että on jalkasieni mutta multa ei ole otettu näytteitä (ihmettelen että tuo lääkekuuri silti määrättiin). Apteekin rasvat eivät ole auttaneet.

Oletko kokeillut tuota lääkekuuria? Jotkut on kynsisienen saanut sillä pois.

Minäkin luulin, että vaiva paranee tuolla tablettihoidolla parissa viikossa, mutta vielä ei ole havaittavissa muutosta tilanteeseen ja yli kaksi viikkoa syönyt noita tabletteja. Alan kyllä olla melko epätoivoinen minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleisläkäri x2 määräs väärää lääkettä jalkasieneen, vaikka labroilla selvitettiin, mikä sieni kyseessä. Maksoin turhaan 3 ihmisen lääkkeet n.6kk ajalta. Mene heti yksityiselle ihotautilääkärille! Väärä lääke on haitallinen ja tuhlaat vaan rahaa siihen.

Vierailija
4/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni tykkää kosteasta ja pimeästä. Nyt vaan sitkeästi syötte ne sienilääkkeet ja aina kun mahdollista ulos aurinkoa antamaan jaloille. Ja myös mahdollisimman paljon ilman sukkia kotona (jos ei ole muita jolle voi tarttua). Vaikka hiustenkuivaajalla kuivaa ihoa ja kynsiä että on mahdollisimman kuivaa koko ajan. Tsemppiä!

Vierailija
5/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasieni täytyy ryöpätä, ei siinä muuta tarvita.

Vierailija
6/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yleisläkäri x2 määräs väärää lääkettä jalkasieneen, vaikka labroilla selvitettiin, mikä sieni kyseessä. Maksoin turhaan 3 ihmisen lääkkeet n.6kk ajalta. Mene heti yksityiselle ihotautilääkärille! Väärä lääke on haitallinen ja tuhlaat vaan rahaa siihen.

Mikä lääke sinulla oli ensin ja mihin vaihdettiin? Kauanko ehdit syömään väärää lääkettä ja paheniko vaiva? Paraniko lopulta?

Harmi kun nyt olen syönyt tuota terbinafiinia, käsittääkseni lääkkeen lopettamisen jälkeen pitää odottaa 2kk ennen kuin voidaan tehdä sieniviljely. En tajua miksi sitä ei tehty ennen kuurin aloittamista. Oli kyllä todella epäpätevän oloinen lääkäri. Mulla on mennyt koko kesä pilalle tämän vaivan takia :(

Vierailija
7/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan olla jo niin epätoivoinen, että kohta kai pakko kokeilla kun ei mikään muukaan tunnu auttavan :(

Vierailija
8/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieni tykkää kosteasta ja pimeästä. Nyt vaan sitkeästi syötte ne sienilääkkeet ja aina kun mahdollista ulos aurinkoa antamaan jaloille. Ja myös mahdollisimman paljon ilman sukkia kotona (jos ei ole muita jolle voi tarttua). Vaikka hiustenkuivaajalla kuivaa ihoa ja kynsiä että on mahdollisimman kuivaa koko ajan. Tsemppiä!

Tunnollisesti olen kyllä pessyt ja kuivannut jalkojani. Vaihdan sukat usein, vanhat kengät heitin pois. Vaiva on ja jatkuu eikä tuosta lääkkeestäkään tunnu olevan apua :( En tiedä mitä tässä enää voi tehdä.

Tätä ei kyllä toivoisi kellekään.

Vierailija
9/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa sienijalat tippaa teepuuöljyä sekoitettuna oliiviöljyyn, tämä on toiminut paremmin kuin kaupalliset lääkkeet.

Vierailija
10/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa sienijalat tippaa teepuuöljyä sekoitettuna oliiviöljyyn, tämä on toiminut paremmin kuin kaupalliset lääkkeet.

Kokeilin kaikkia kotikonsteja ensin, mutta eivät auttaneet. Lääkekuuri oli viimeinen vaihtoehto ja nyt sekään ei tunnu tehoavan :(

Vierailija
11/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti noin viiden viikon käytön jälkeen makuaisti kokonaan ja suussa oli aivan kamala maku. Pari päivää yritin vielä kärvistellä kuuria eteenpäin mutta sitten en enää pystynyt. Onneksi kuuri kuitenkin ehti parantaa kynsisienen. Ymmärtääkseni se ei sitä kaikilla paranna.

Vierailija
12/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itsekseni päätynyt tähän samaan. Jopa kuivatan kynsiä 96% spriillä. (Täällä sitä myydään ruokakaupassa.)

Ja olen aina kun mahdollista paljain jaloin tai käytän avonaisia sandaaleja.

Ap, multa otettiin terkkarissa kynsinäyte, ja natiivinäytteestä todettiin sienitartunta. Lajikin mainittin, en nyt muista sitä. En ruvennut syömään niitä yleislääkkeitä, kun nehän ovat aika haitallisia sisäelimille. Käytin lääkelakkaa n. 7 kk, ei mitään tehoa.

Kynnet eivät ole menneet huonommiksi, kun nyt ahkerasti viilaan lähes koko kynnen pois (!) ja pidän kuivina. Aurinko- ja ilmakylpyjä!

Vierailija
13/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähti noin viiden viikon käytön jälkeen makuaisti kokonaan ja suussa oli aivan kamala maku. Pari päivää yritin vielä kärvistellä kuuria eteenpäin mutta sitten en enää pystynyt. Onneksi kuuri kuitenkin ehti parantaa kynsisienen. Ymmärtääkseni se ei sitä kaikilla paranna.

Onneksi parani! Kuinka kauan sinulla kesti että alkoi näkyä tuloksia? Kauanko makuaistin palautuminen kesti?

Minulla ei onneksi ole ollut pahempia sivuvaikutuksia, hieman oksettava ja hutera olo välillä.

Vierailija
14/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tehoa, jos oikeasti on diagnosoitu kynsisieni.

Teepuuöljyllä saa kyllä sairaan, infektoituneen kynnen murenemaan niin, että sen voi viilata pois.

Joku on onnistunut näin kasvattamaan tervettä kynttä. (Ehkä. Kaikkea ei pidä uskoa, minkä netistä lukee.)

Vierailija
15/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan olla jo niin epätoivoinen, että kohta kai pakko kokeilla kun ei mikään muukaan tunnu auttavan :(

Ei siihen kuole. Esteettinen haitta.

Vierailija
16/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kuurista on sen verran monta vuotta etten muista aivan tarkasti miten kynnen paraneminen tapahtui. Olisikohan ollut niin että se kellertävä sairas osa kynttä vain kasvoi pois kynnen kasvaessa. Makuaisti ei palannut todellakaan heti kuurin lopettamisen jälkeen vaan pikku hiljaa seuraavien viikkojen aikana.

t. 13

Vierailija
18/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kuole. Esteettinen haitta.

Olisikin vain esteettinen... Jalkojen helvetillinen kutina, pistely ja kirvely kyllä hieman elämää rajoittaa. Varsinkin kun ei yöllä saa oikein nukuttua tämän vaivan takia :(

Vierailija
19/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/paraneeko_kynsisieni_itses…

kiitos linkistä, mutta minulla ongelma on jalkojen ihossa ei kynsissä

Vierailija
20/22 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Vastaa: tais olla ensin Canesten-voide, ei mitään hyötyä. N.5-6kk käytettiin.

Ihotautilekuri määräs Terbistada-voidetta ja sitäkin käytettiin useita kuukausia. Nyt on enää varpaiden välissä ongelmaa (alkuun oli koko jalkapohja) ja siihen Duocort menny n. Kuukauden ja tilanne alkaa olla hyvä

Sitten, kun kaikki oireet hävinneet, pitää käyttää vielä pari viikkoa. Tabletteja emme saaneet ollenkaan, kun kynnet ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän