Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tehdä 4 x 10 h työviikkoa, tekisitkö?

Vierailija
14.07.2019 |

Omalla kohdallani ei tarvitsisi edes miettiä, todellakin tekisin. Työpäivät menevät joka tapauksessa vähän "hukkaan", joten todellakin tekisin mieluummin neljä vähän pidempää päivää kuin viisi lyhyempää. Lisäksi oma harrastus on luonteeltaan sellainen, ettei kaksipäiväinen viikonloppu ole aina ihan riittävä (vaellus).

Ja kysymys toki luonnollisesti koskee vain niitä, joiden alalla tuollainen olisi edes teoriassa mahdollista.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Tienaisi entistäkin enemmän, kun olisi 4 pitkää päivää ja ottaisi aina jonku saikkupaikkauksen noille vapaapäiville :) 

Helposti muutenkin vääntää tarvittaessa vaikka kellon ympäri tuplavuoron jos joku sairastuu.

T: kaupassa töissä :)

Vierailija
22/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi keskittyä 10 tuntia eli työni jälki olisi ainakin huonoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi, 10 tunnin työpäivä on raskas. Mutta 4 x 9 tuntia tekisin jos sellainen mahdollisuus olisi. Sen verran voisin juuri ja juuri tinkiä palkasta. Nyt viikkotuntimääräni on 38,75.

Kun ottaa verotuksen huomioon ei siinä suurtakaan eroa palkassa tule, minä tein välillä 30h viikkoja eikä se näkynyt pienessä palkassa kuin jotain 250€ ja sen säästin ja ylikin kun ei tarvinnut maksaa kahden lapsen iltapäivähoidosta eskarin jälkeen, miehelläkin vuorotyö niin aika hyvin saatiin sumplittua että lasten ei tarvinnut juurikaan olla yksin kotona eskarin ja ekan luokan aikana.

Vierailija
24/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Teen nyt nelipäiväistä viikkoa (ma-to) klo 8-16. Tämä riittää hyvin ja tulen palkallani toimeen. Toivon että jossakin vaiheessa voisin vähentää töitä entisestään, 3 päiväinen työviikko olisi kiva.

Vierailija
25/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani moni tekee tiivistettyä työvkoa, eli tekee 5 pvn työt 4 päivässä. Itse en siihen aio ryhtyä, työpäivän jälkeen ei olisi enää yhtään paukkuja kotona, enkä sitäpaitsi ole vakuuttunut siitä, kuinka tehokkaita ne viimeiset tunnit tuloksen kannalta ovat. Olen ymmärtänyt, että taitavat olla lähinnä ajan kuluttamista, jotta tarvittavat työtunnit saadaan kasaan.

Vierailija
26/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, miksi rehkiä töissä noin paljon?

Vierailija
27/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teen kaksi viikkoa täyttä työpäivää, kolmas viikko on vapaa. Ympäri vuoden, lomat päälle. Leikkaan lisää heti, kun talous antaa myöten.

Vierailija
28/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo tällä hetkellä vähän tuonne päin.

Olen luokanopettaja ja opetustuntien ulkopuolella voin itse päättää miten työni järjestän. Viime vuonna lukujärjestyksessäni oli perjantaina vain 3h opetusta, ja en kyllä jäänyt enää sen jälkeen tekemään mitään muuta kuin aivan pakolliset merkinnät. Toisaalta ma-to oli opetustunteja 6h joka päivä ja muita töitä keskimäärin 3h siihen päälle (1 aamulla ennen koulua ja 2 koulun jälkeen tai illalla kotona).

Eli tekisin, mutta vain jos voisin sen itse määrittää. En pakollista 7-17 työpaikalla notkumista en kestäisi.

Vierailija
29/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 52v. kun työpaikka meni alta. Onneksi olen sijoittanut ja säästänyt koko elämäni, joten voin nyt elää niiden sekä tukien varassa loppuelämäni. Ei enää töitä kiitos.

Vierailija
30/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia tein 3x13h ja se oli todella hyvä systeemi. Onhan ne työpäivät rankkoja ja putkeen jaksoin vain kaksi päivää. Mutta 4 vapaapäivää viikossa oli ihanaa. Nyt lasten kanssa tuo ei enää onnistu.

Vierailija
31/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Tienaisi entistäkin enemmän, kun olisi 4 pitkää päivää ja ottaisi aina jonku saikkupaikkauksen noille vapaapäiville :) 

Helposti muutenkin vääntää tarvittaessa vaikka kellon ympäri tuplavuoron jos joku sairastuu.

Niin sitä nuorena jaksaa. Alkup. kysymykseen vastauksena, että se voittaisi nykyisen 5 x 10 h työviikon, joten tekisin.

Vierailija
32/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuota kymmentuntista nelipäiväistä viikkoa viime vuosikymmenellä. Muuten oli ihan kivaa, mutta harvoin sai 3 peräkkäistä päivää vapaaksi. Usein oli niin, että 2 päivää duunia, yksi vapaa. Sitten taas 2 duunia ja 2 vapaata.

No nyt saa tehdä ihan miten huvittaa ja missä vaan. Pääasia, että annetut duunit hoituu määräaikaan mennessä. Nykyinen tapa on paras ehdottomasti.

Vierailija
33/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, jos olisi työpaikallani mahdollista ja saisi vapaat pe-su tai la-ma.

Vierailija
34/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, noin pitkä päivä ei voi olla tehokas eikä kiinnostus riittäisi. Ennemmin 4x6h.

Vierailija
35/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tehdä nyt mutta heti kun lapset kasvavat ja muttavat pois aion diirtyä 4 pv työviikkoon.

Vierailija
36/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä 4x10 tuntia, mutta mistä saisin tekijän lopuille töille? En usko, että kukaan tulee ilmaiseksi tekemään ne työt, jotka minulta jäävät tekemättä.

Vierailija
37/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin joo. Meillä 80% työaikakin pitää tehdä 5 x 6 h päivinä, joten tuskin tulee ikinä onnistumaan 4 x 10 h päivät.

Vierailija
38/46 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä nuorena jaksaa. Alkup. kysymykseen vastauksena, että se voittaisi nykyisen 5 x 10 h työviikon, joten tekisin.

Nuorena... pikkuista vaille 40 ja joka paikka kolottaa :D 

Mä vaan tykkään työstäni ;)

Vierailija
39/46 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu sanoi joskus, että hänelle kävisi paremmin, että olisi puoli vuotta joka päivä töissä ja sitten puoli vuotta vapaalla.

Itselle ei sopisi moinen vaikka vapaiden määrä olisikin merkittävästi isompi kuin normaalissa viikkotyömallissa.

Tuossa ap:n kertomassa mallissakin menisi mulla se ensimmäinen ”ylimääräinen” vapaapäivä toipuessa ja viimeinen vapaapäivä vitutuksen vallassa, kun työvuoro alkaa kohta ja sitten ei jaksa mitään muuta.

Jos olis varaa tekisin mieluiten 6-tuntista työpäivää 5 päivää viikossa tai nelipäiväistä viikkoa 7.5h päivillä.

Vierailija
40/46 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itee olen vähän sellainen autiistinen luonne että haluaa tehdä työtä omasta intohimosta miettimätttä palkkaaa tai työaikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi