Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa työelämää

Vierailija
14.07.2019 |

Hain ja sain pikaruokalasta työpaikan. Aikaisempaa työkokemustani alalta ei otettu huomioon joten sain aloittaa jälleen pohjalta harjoittelijan palkalla. Siistiä vaikka osaamistasoni oli parempi kuin monella muulla siellä pidempään töitä tehneellä.
No tein sitten töitä +50h viikossa parin kuukauden ajan, aina pyydettiin tekemään ekstraa tai tuuraamaan kun olin niin hyvä.
Asiakkailta sain lähes joka työvuoro pelkästään positiivista palautetta suullisesti sekä kirjallisesti ja esimiehetkin kehuivat.

Työpaikan ilmoitustaululla lukee firmalta tullut viesti: "palkitsemme työntekijöitämme hyvistä työsuorituksista kuten positiivisista asiakaspalautteista esimerkiksi leffalipuilla."
Niin minä sain paljon positiivista asiakaspalautetta, mutta en minkäänlaista palkintoa, ikinä.

Sitten katselin huvikseni ja opikseni töitteni lomassa miten muut pidempään siellä olleet tekevät töitä; kun ei siihen limukupin täyttämiseen kovin paljoa keskittymistä tai aivokapasiteettia vaadita.
No yksi (moni) vuoropäälliköistä tms ei tee mitään vaan räplää älypuhelintaan, syö firman tuotteita maksamatta niistä ja suureen ääneen huokailee ylimääräisen kahvitauon pidettyään "ohhoh pitäisikö välillä tehdä töitäkin." Ihan tosi, pitäisikö töissä tehdä töitäkin!?!?!?
Jumankauta, minä söin siellä pikaruokalassa työskennellessäni pikaruokalan tuotteita lähes joka päivä 1-3 kertaa + vielä kotona ja minä LAIHDUIN useita kiloja siellä työskennellessäni ollessani muutenkin jo kukkakeppi joten turha väittää etten tehnyt töissä töitä! Osa esimiehistäni tuntui vain lihoavan.

Tuossa työpaikassa oli monia vastaavanlaisia tapauksia jotka eivät tehneet juuri mitään, varastivat työpaikalta ja nakittivat työnsä kaikille muille.
Otin sitten nämä faktat ravintolan pomon kanssa esille kun ilmaisin, että työpanokseni on mielestäni enemmän kuin harjoittelijapalkan arvoinen.
Seuraavana päivänä saankin kuulla miten surkea työntekijä olen joka ei tee töissä töitä ja sain näin kengänkuvaa takalistoon.. ilmeisesti tämä nyt oli se kiitos positiivisista asiakaspalautteista.
Kiitosta vaan, mäkkäriin en enää jalallani astu.

Kuka vielä kehtaa väittää, että hyvät työntekijät pyritään pitämään kynsin ja hampain kiinni talossa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosessa paikassa ottaisin kyllä asian (oman palkan) puheeksi suoraan jonkun vielä ylemmän tahon kanssa. Koska eikö ne ravintolan esimiehetkin ole jotain max 23v oman elämänsä sankareita, joita kiinnostaa vaan oma perc.

Vierailija
2/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ravintola-ala osaakin olla ikuinen shittiluola. Varsinkin pikaruokapaikat ja piZzeriat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää saada paskoista työpaikoista kokemusta niin osaat sitten arvostaa niitä hyviä kun sattuvat kohdalle.

Vierailija
4/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosessa paikassa ottaisin kyllä asian (oman palkan) puheeksi suoraan jonkun vielä ylemmän tahon kanssa. Koska eikö ne ravintolan esimiehetkin ole jotain max 23v oman elämänsä sankareita, joita kiinnostaa vaan oma perc.

Työpaikkani ravintolan pomo oli noin kolmissa kymmenissä eli itseäni pari vuotta vanhempi. Varmaan olisi kannattanut ottaa yhteyttä isompaan tahoon, mutta myöhäistä sitä enää..

Vierailija
5/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Olen toisella alalla, mutta kerran oli tilanne, että jouduin kertomaan esimiehelle työkaverista, joka jätti kaikki työt minulle, lisäksi vielä valitti ja käyttäytyi muutenkin ikävästi asiakkaitaki kohtaan. Kynnys kertoa oli todella korkea. Esimies lupasi hoitaa asiaa, mutta ei tehnyt mitään, vasta muutaman kuukauden päästä meni tämän työntekijän juttusille ja antoi hänelle valtavasti empatiaa ja tukea. Tämä työkaveri oli kertonut jotain isänsä sairastamisesta ( joka ei millään tavalla liittynyt hänen tuöntekoonsa, tiedän sen

). Minun kanssa esimies ei enää puhunut asiasta ja mitään tukea en todellakaan saanut. Tilanne jatkui, kunnes tein omat ratkaisuni.

Vierailija
6/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kanssa todella hyvä!

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006154746.html

"– Joskus sain myös tippiä."

Itse kun sain tippiä ja toin sen esille sitä varten, että tosiaan olen tehnyt asiakkaiten mielestä hyvää työtä kun tippiäkin antavat vaikkei kuulu asiaan niin sain pomolta vaan pahan katseen ja haukut siitä, ettei tippiä saa ottaa.

Aijaa.

Olisi tehnyt mieli sanoa, että maksa sitten parempaa palkkaa niin ei ole tarve ottaa tippiä.

Ainiin sitähän minä olinkin pyytämässä, mutta kenkää tuli.

Vierailija
7/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet karvan verran alle kolmikymppenä mäkkärissä duunissa ilman merkittävää aiempaa työkokemusta? En voi uskoa että olisit hyvä työntekijä, tai ainakaan parempi kuin muut kertomasi perusteella

Vierailija
8/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehiksi valikoituu usein täysin tehtävään kyvyttömiä henkilöitä.

Vierailija
9/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten työpanoksen arvostelu, etenkin esimiesten, on pahasta. Vaikka kysyttäisiin arvostelua, niin pitää olla tosi varovainen mitä sanoo ja miten. Jos olisit vain kehunut itseäsi ja jättänyt pois muiden työpanoksen arvostelemisen, niin sinua vastaan ei olisi hyökätty.

Vierailija
10/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet karvan verran alle kolmikymppenä mäkkärissä duunissa ilman merkittävää aiempaa työkokemusta? En voi uskoa että olisit hyvä työntekijä, tai ainakaan parempi kuin muut kertomasi perusteella

Kuten sanoin "Aikaisempaa työkokemustani alalta ei otettu huomioon".

Kyllä, olin hyvä työntekijä eikä se ole uskon asia enkä jaksa asiasta novellia kirjoittaa jotta joku joka ei tästä asiasta oikeasti mitään tiedä (ellet ollut paikalla) sattuisi uskomaan. Niitä uskonjuttuja varten on ihan omat kirjat, satusedät ja tädit olemassa.

Vierailija
11/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten työpanoksen arvostelu, etenkin esimiesten, on pahasta. Vaikka kysyttäisiin arvostelua, niin pitää olla tosi varovainen mitä sanoo ja miten. Jos olisit vain kehunut itseäsi ja jättänyt pois muiden työpanoksen arvostelemisen, niin sinua vastaan ei olisi hyökätty.

Toki kehuin itseäni ravintolan esimiehelle kun palkastani oli puhe, etenkin kun sitä ei kukaan lähiesimieskään tehnyt, mutta en verranut itseäni tai omaa työskentelyäni muihin tuossa tilanteessa. Kerroin vaan mitä itse olen saanut aikaan sekä havannoinut yleisellä tasolla mitä yleisesti voisi tehdä paremmin. Esimerkiksi mielestäni oli typerää palkata normiliksalla oleva, juuri sairaslomalta palannut, jalka kipsissä tallustava ja täten puoltehokas työntekijä joka joutui istuskelemaan töissä lepuuttaen jalkaansa sunnuntai tuplaliksalle kun tarjolla olisi ollut halvempaa ja terveempää työvoimaa tuolle vuorolle, mutta mutta.. niille terveille työntekijöille tarjottiin sitten vapaapäivällensä lauantain työvuoroa normipalkalla. Tuollaisen johtamisen alaisuudessa on myrkkyä työskennellä. Naiset suosii naisia, tuli tuolla työskennellessä huomattua monesta asiasta.

Vasta kun sain kenkää avasin sanaisen arkkuni muiden "työskentelystä" ja siitä miten epäoikeudenmukaisen kengänkuvan juuri olin saanut vieläpä valheellisin perustein.

Ne muut mustamaalasivat minut ensin hankkien minulle kenkää. Minä katsoin heidän laiskotteluaan, varasteluaan ja sun muuta läpi sormien kertomatta kenellekkään. Olisivat saaneet kenkää joka iikka jos olisin saanut päättää.

No onhan se varmaan tuurilla 20v naisilla tukalat paikat ekassa työpaikassaan käskyttää itseään useita vuosia vanhempaa ja kokeneempaa miestä.

Vierailija
12/12 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla tosi kipeä jos haluaa varastaa mäkkilän ruokaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi