Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luksusbrunssi, lyhyt valmisteluaika

Vierailija
14.07.2019 |

Mitä tarjoaisit shamppanjabrunssilla, kun valmisteluaikaa on vain noin tunti? (Mahdollisuus tehdä edellisenä päivänä jotain valmiiksi, mutta en halua vettyneitä tarjoiluja, eli sellaisia pitäisi olla mikä ns. paranee säilytyksessä) Tyylikkäät, hyvänmakuiset tarjoilut, mukana myös pari lasta.. itsellä mielessä jo vaikka mitä, mutta kiva kuulla uusia ideoita.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ideoista, Baskilainen munakas on uusi tuttavuus, vaikuttaa kivalta. Olin ajatellut munakokkelia, mutta tuo olisi jotain uutta. Croisantteja, hilloja ja leikkeleitä ajattelin itsekin, lisäksi pieniä lohileipiä ja karjalanpiirakoita. Ehkä mätiä, smetanaa, sipulia ja paahtoleipää. Katkarapumoussea, savukalaa, vihreää salaattia, eri värisiä pikkutomaatteja, kurkkua jne. Smoothieta, marjoja, makeaa kakkua kahvin kanssa. Aitoa shamppanjaa, tuorepuristettua mehua muuna juomana. Mitä mieltä? Ideoita?

Hyvä kuohuviini on monesti parempi kuin huono samppanja. Miten olisi Mimosa?

Aqua de Valencia

Vierailija
22/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmävartaita, rieskaan käärityt lohirulla kierteet, minikolmio leipiä, salaattia, juustoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin nämä bileet on? Kuulostaa jo niin hyvältä. Kai meidät palstalaiset on kutsuttu🤔😁

Vierailija
24/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smoothie lempparijutuistasi. Vesimeloni on nyt parhaimmillaan ja edullista ja yleensä kaikki tykkää eli sitä lohkoina. Paprikaa, kirsikkatomaattia. Viinirypäleitä, päärynää viipaleina. Tuoreet sämpylät (raakapakaste tms) ja croisantit ja saaristolaisleipä. Hyvät leikkeleet ja juustoja. Pari salaattia joista toinen ruokaisampi. Esim toinen rucola-granaattiomena-parmesan salaatti balsamicolla ja savulohisalaatti. Graavikalaa. Tuorepuristettua appelsiinimehua. Makeaa leivonnaista, vaikka mansikkajuustokakku jonka voi valmistaa edellisenä päivänä. Tuoreet marjat voisi olla myös ihania ja luonnonjugurttia ja mysliä/siemensekoituksia.

Tuossa nyt yksi ehdotus luksusbrunssille ☺

Smoothie??? Ei kai nyt sentään.

Olin jossain hyvässä hotellissa ja siellä aamiaisella tuli ihana smoothie tosi kivassa vanhanaikaisessa pullossa. Tosi hyvää. T. Ei tuon kivan listan kirjoittaja

Nykyään on usein hotelleissa/ kokouksissa/ aamiaisilla/ lounailla tarjolla erilaisia smoothievaihtoehtoja, esim pienissä snapsilaseissa tai pulloissa. 

Ne inkiväärishotit on hyviä. Tee niitä.

Vierailija
25/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjosin munakokkelia, savukalaa, parsaa, hollandaisea, leipää ja hernetahnaa "pääruuaksi" brunssilla. Se oli siis rakennettu annos.

Lisäksi oli tomaatti-vuohenjuustopiiraita, pannukakkua, raparperirahkaa ja mansikoita.

Kotibrunssilla ei mielestäni tarvitse olla miljoonaa ruokajia. Nälkä lähti kyllä ja samalla tavalla siihen jäätiin lopuksi kahvikupin kanssa haaveilemaan. :) ja suuri plussa oli, ettei itselle jäänyt nahistumaan mitään ylimääräistä. Esim. Inhoan salaattien tarjoilua: teko vie aikaa ja ikinä ei kaikki mene.

Vierailija
26/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maistuisi vanhanaikaiset sienikääröt pekonilla.

Joku kylmä riistapaisti ohueksi siivutettuna ja kauniisti koristeltuna kelpaisi myös.

Vierailija
27/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka-avokado-basilikasalaatti balsamicolla

Tomaattibruschettat

Pieniä croissantteja

Paria erilaista juustoa

Paria erilaista leikkelettä

Vesimelonikuutioita

Laadukasta appelsiinimehua

Samppanjaa

Mutakakkua tuoreilla vadelmilla (leivo edellisenä päivänä)

Mahdollisesti lisäisin vielä mustikkatuorepuuron tähän, joka luonnollisesti tehty edellisenä päivänä ja laitetaan vaan nätisti pieniin laseihin tarjolle

Vierailija
28/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarjosin munakokkelia, savukalaa, parsaa, hollandaisea, leipää ja hernetahnaa "pääruuaksi" brunssilla. Se oli siis rakennettu annos.

Lisäksi oli tomaatti-vuohenjuustopiiraita, pannukakkua, raparperirahkaa ja mansikoita.

Kotibrunssilla ei mielestäni tarvitse olla miljoonaa ruokajia. Nälkä lähti kyllä ja samalla tavalla siihen jäätiin lopuksi kahvikupin kanssa haaveilemaan. :) ja suuri plussa oli, ettei itselle jäänyt nahistumaan mitään ylimääräistä. Esim. Inhoan salaattien tarjoilua: teko vie aikaa ja ikinä ei kaikki mene.

Hyvä pointti just tuo, että kaapit ei olis seuraavan viikon täynnä jämäruokia.. mä varaan aina ihan liikaa.. parsa, hollandaise hyvä idis myös. Ap

Vierailija
29/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunista vastapaistetut sämpylät ja croissantit (voilla leivotut), saaristolaisleipä tai laadukas täysjyväruisleipä. Luomuvoita, sormisuolaa, muutamaa erilaista juustoa. Tuorepuristettua appelsiinimehua, laadukasta kahvia (ei juhlamokkaa suoraan keittimestä), ja teetä, raikasta jäävettä jossa esim kurkkua tai sitruunaa. Luonnonjugurttia, pekaanipähkinöitä tai saksanpähkinöitä ja hunajaa.  Lajitelma viipaloituja kasviksia ja paloiteltuja hedelmiä (mansikat ja vesimelonit, aprikoosit myös hyviä juuri nyt). Luomukananmunia tavalla tai toisella. Lohta ja yhtä lihaisaa leikettä. Luomutäysmaitoa/kauramaitoa. 

Siinäpä se. 

Miten luomu tekee tarjottavasta luksusta?

Miten ei tekisi? 

Luomutuotteiden käyttäminen kertoo ainakin sen, että henkilö on tiedostava ja omaa kulutustottumukset, joissa ottaa huomioon luonnon ja eläinten hyvinvoinnin. Luomua ei tietenkään tarvitse tuoda esiin brunssia tarjotessa. 

Toki jokainen toimii ymmärryksensä ja arvojensa mukaan. 

Vierailija
30/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunista vastapaistetut sämpylät ja croissantit (voilla leivotut), saaristolaisleipä tai laadukas täysjyväruisleipä. Luomuvoita, sormisuolaa, muutamaa erilaista juustoa. Tuorepuristettua appelsiinimehua, laadukasta kahvia (ei juhlamokkaa suoraan keittimestä), ja teetä, raikasta jäävettä jossa esim kurkkua tai sitruunaa. Luonnonjugurttia, pekaanipähkinöitä tai saksanpähkinöitä ja hunajaa.  Lajitelma viipaloituja kasviksia ja paloiteltuja hedelmiä (mansikat ja vesimelonit, aprikoosit myös hyviä juuri nyt). Luomukananmunia tavalla tai toisella. Lohta ja yhtä lihaisaa leikettä. Luomutäysmaitoa/kauramaitoa. 

Siinäpä se. 

Miten luomu tekee tarjottavasta luksusta?

Miten ei tekisi? 

Luomutuotteiden käyttäminen kertoo ainakin sen, että henkilö on tiedostava ja omaa kulutustottumukset, joissa ottaa huomioon luonnon ja eläinten hyvinvoinnin. Luomua ei tietenkään tarvitse tuoda esiin brunssia tarjotessa. 

Toki jokainen toimii ymmärryksensä ja arvojensa mukaan. 

Luomukananmunissa makueron voi maistaa.

Vierailija
31/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hedelmiä ja marjoja (valitse sellaiset hedelmät jotka ei vaadi nysväämistä niin ne on esillä alle viidessä minuutissa. Melonit saa nopeasti lohkottua)

- kasviksia naposteluun ja leivälle (pilko edellisenä päivänä kurkkua ja paprikaa, lisäksi porkkanaa, retiisiä, kirsikkatomaatteja)

- tuoreet sämpylät tai/ja croissantit. Taikina sämpylöille yöksi jääkaappiin ja aamulla vain paisto

- levitteet, leikkelettä, juustoa. Lätkit vain pakkauksista esille

- kalaa kalatiskiltä, lätkit vain esille. Tässä maun mukaan, itse tarjoaisin esim. Graavilohta ja savusiikaa niin olisi vähän erilaiset keskenään mutta oman ja vieraiden maun mukaan

- frittata tai joku vastaava munaruoka

- joku makea. Itse tykkäisin muffinsseista. Riittävän ”aamiaismaisia” (monessa maassa ihan tavallista aamiaisruokaa), toisin kuin kakut tmv.

- pavlova runsailla marjoilla ehkä. Vähemmän kakkumainen mutta silti itselle vähän siinä rajoilla että sopiiko ajankohtaan

- juomat (kahvi, appelsiinimehu, vesi + mistä nyt itse kukin tykkää)

Vierailija
32/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimiä croisantteja, siemenpatonkia ja coctailpiirakoita.Savuporotahnaa( voi tehdä edellisenä iltana valmiiksi), hyvää lihaleikkelettä ja juustoa.

Salaatinlehtiä, kurkkua ja tomaattia erikseen.Hummusta(Lidlistä saa hyvää valmista)

savulohisalaattia(nopea tehdä valmiiseen perunasalaattipohjaan)

Prinssinakkeja.

Tuoremehua ja mangolassia kannuun.

Vesimelonia ja mansikoita.

Kahvia , teetä ja kaakaota lapsille.

Vierailija
33/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noin valtavasti jaksaa syödä? Tulee varmaan iso porukka?

Vierailija
34/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä ja hyvin pestystä jauhenlihasta tehty tartar. Tarjoile munsalan kansallispuvussa. 

Vierailija
35/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun muna ja nakit muuttuvat luksukseksi kun kirjoittaa eteen brunssi :D

Vierailija
36/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- hedelmiä ja marjoja (valitse sellaiset hedelmät jotka ei vaadi nysväämistä niin ne on esillä alle viidessä minuutissa. Melonit saa nopeasti lohkottua)

- kasviksia naposteluun ja leivälle (pilko edellisenä päivänä kurkkua ja paprikaa, lisäksi porkkanaa, retiisiä, kirsikkatomaatteja)

- tuoreet sämpylät tai/ja croissantit. Taikina sämpylöille yöksi jääkaappiin ja aamulla vain paisto

- levitteet, leikkelettä, juustoa. Lätkit vain pakkauksista esille

- kalaa kalatiskiltä, lätkit vain esille. Tässä maun mukaan, itse tarjoaisin esim. Graavilohta ja savusiikaa niin olisi vähän erilaiset keskenään mutta oman ja vieraiden maun mukaan

- frittata tai joku vastaava munaruoka

- joku makea. Itse tykkäisin muffinsseista. Riittävän ”aamiaismaisia” (monessa maassa ihan tavallista aamiaisruokaa), toisin kuin kakut tmv.

- pavlova runsailla marjoilla ehkä. Vähemmän kakkumainen mutta silti itselle vähän siinä rajoilla että sopiiko ajankohtaan

- juomat (kahvi, appelsiinimehu, vesi + mistä nyt itse kukin tykkää)

Hyviä asioita. Tuo tunnin valmisteluaika on aika lyhyt, se minulla suurin kysymys tässä, vaikka ihan nopsa olenkin..

Vierailija
37/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikkaita voileipiä ja hyvin pestystä jauhenlihasta tehty tartar. Tarjoile munsalan kansallispuvussa. 

Tarkoitit varmaan raikasta vihersalaattia? 

Ennen vieraiden saapumista vessan pinnat pyyhittävä pimpulilla!

Brunssin jälkeen vieraat lauletaan lähteneiksi Esaias Paappasen laulukokoelmasta. 

:D

Vierailija
38/38 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin nämä bileet on? Kuulostaa jo niin hyvältä. Kai meidät palstalaiset on kutsuttu🤔😁

Ihana sinä♡. Kuukauden kuluttua vasta, oon vaan ajoissa suunnittelemassa.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän