Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitöiden jako

Vierailija
14.07.2019 |

Mitenkäs teillä jakaantuu kotityöt? Mielestäni ei enää ole oikein, että mieheni ei tee yhtikäs mitään kotimme siivouksen eteen. Kutsuu kotitöitä akkojen hommiksi ja käskee olla marmattamatta kun otan aiheen puheeksi.

Minua on alkanut pikkuhiljaa kyllästyttämään kun mieheni käyttää kaiken vapaa-aikansa kaljotteluun ja playstationin pelaamiseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja ja lisäksi yrittäjä. Meillä teinit hoitaa kotityöt ja minä kustannan heille haluamiaan asioita. En koe tilannetta epäoikeudenmukaiseksi eivätkä kyllä koe teinitkään.

Vierailija
2/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka on valinnut kantensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kerta olet muuttanut sen miehen asuntoon ja et maksa vuokraa tai käy töissä niin itse olisin ainakin ihan hiljaa.

playstation mies

Vierailija
4/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja lisäksi yrittäjä. Meillä teinit hoitaa kotityöt ja minä kustannan heille haluamiaan asioita. En koe tilannetta epäoikeudenmukaiseksi eivätkä kyllä koe teinitkään.

Eihän tuota voi verrata parisuhteeseen.

Vierailija
5/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä vastasin kodin pyörittämisestä. (ex-)vaimon ratkaisu oli hommata siivooja käymään kerran kuussa. Ei sillä ihan hyvä apu se oli minulle. Syystäkin entinen. Yksin vuoroviikoin lasten kanssa pääsee paljon helpommalla.

Vierailija
6/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kaikki osallistuu kotitöiden tekemiseen. Ikätason mukaisesti. Tänään oli poikkeuspäivä, kun lapset oli isällään ja puolisoni töissä. Tein yksin viikkosiivouksen, siistin lasten huoneet (pöydät yms), pesin pyykkiä muutaman koneellisen ja leivoin. Muutoin hommia jaetaan.

Vierailija
7/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi? Jos toinen maksaa enemmän, silloin se  toinen taas tietysti tekee enemmän. Ja vastaavasti jos toinen tekee enemmän, silloin hän maksaa vähemmän. 

Vierailija
8/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi? Jos toinen maksaa enemmän, silloin se  toinen taas tietysti tekee enemmän. Ja vastaavasti jos toinen tekee enemmän, silloin hän maksaa vähemmän. 

Monessa taloudessa menot laitetaan tasan olipa palkkaerot miten tahansa. Sen sijaan ajalla voi loisia miten lystää, kun aikaa ei pidetä yhtä arvokkaana kuin rahaa.

Vierailija
9/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun kerta olet muuttanut sen miehen asuntoon ja et maksa vuokraa tai käy töissä niin itse olisin ainakin ihan hiljaa.

playstation mies

Minä kyllä tienaan omat rahani ja olen hyväpalkkaisessa työssä kaupan kassalla. Maksamme ihan puoliksi vuokrat joten kasvahan sinäkin aikuiseksi ja jätä playstationin pelaaminen lapsille kenelle se kuuluukin

Vierailija
10/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa taloudessa menot laitetaan tasan olipa palkkaerot miten tahansa. Sen sijaan ajalla voi loisia miten lystää, kun aikaa ei pidetä yhtä arvokkaana kuin rahaa.

No se on sitten ihan omaa tyhmyyttä, jos suostuu tuollaiseen. Tekevätkö nämä ihmiset töissäkin työkaverinsa työt, vaikka tietävät, että kummallekin maksetaan saman verran palkkaa?

Vierailija
11/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on sitten ihan omaa tyhmyyttä, jos suostuu tuollaiseen. Tekevätkö nämä ihmiset töissäkin työkaverinsa työt, vaikka tietävät, että kummallekin maksetaan saman verran palkkaa?

Joo, moni joutuu korjaamaan toisen hutiloiden tehtyjä töitä pelkkää kiltteyttään. Näin ainakin silloin, jos työpaikalla on usein yt-neuvotteluja ja pelkää työpaikkansa puolesta. Lapsille pitää olla ruokaa, puhtaita vaatteita ja koti suht siisti, pakkohan ne on tehdä, jos toista ei kiinnosta. Puolison laiskuus on ihan hyvä syy erota, kun mitta tulee täyteen.

Vierailija
12/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kodinhoito kuuluu jokaiselle asukkaalle tuloista riippumatta. Myös lapsille, iän mukaan.

Vierailija
13/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mielestäni erittäin epätasa-arvoisesti. Minulla on työpäivä matkoineen 11 h, miehellä opettajana 5-8 h (ei työmatkaa, koska asumme hänen työpaikkansa vieressä). Silti siivoan useammin.

Mun mielestä siivous kerran viikossa olisi normaalia, miehen mielestä harvemmin riittää. On todella saamaton kotitöissä. Itse olen aivan poikki (fyysinen työ) työpäivän jälkeen enkä jaksaisi siivota. Mies taas on myös väsynyt, koska työnsä erityisnuorten kanssa on henkisesti raskasta. Aikaa hänellä on kuitenkin selvästi enemmän.

Olen miettinyt jopa eroa tämän takia. En vaan jaksa enää olla kotiorja.

Vierailija
14/14 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mielestäni erittäin epätasa-arvoisesti. Minulla on työpäivä matkoineen 11 h, miehellä opettajana 5-8 h (ei työmatkaa, koska asumme hänen työpaikkansa vieressä). Silti siivoan useammin.

Mun mielestä siivous kerran viikossa olisi normaalia, miehen mielestä harvemmin riittää. On todella saamaton kotitöissä. Itse olen aivan poikki (fyysinen työ) työpäivän jälkeen enkä jaksaisi siivota. Mies taas on myös väsynyt, koska työnsä erityisnuorten kanssa on henkisesti raskasta. Aikaa hänellä on kuitenkin selvästi enemmän.

Olen miettinyt jopa eroa tämän takia. En vaan jaksa enää olla kotiorja.

No vähennä siivouskertoja, teet itse itsesi kotiorjaksi omilla siivoussäännöilläsi. Mihin se ero tuon asian muuttaisi? Tsiisus sentään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi