Ammatti joka on instant turnoff
Mikä ammatti menee moraalisesti niin matalalle tasolle ettei pysyisi katsomaan hemmon naamaa hetkeäkään kun kuulee mitä tekee eläkseen?
Aloitan: vakuutuslääkäri. Siis sellainen niljake joka näkemättä potilasta päättää että hän on 1% terveempi kuin vakuutuksen saantiin oikeuttava raja sattuu olemaan.
Ai sinua lyötiin ryöstön yhteydessä päähän etkä enää liiku kunnolla joten töistä ei tule mitään? No minusta olet ihan kunnossa, korkeintaan 49% invalidi. Miten niin haastattelisin sinua? Osaanhan minä vakuutuspapereita lukea.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kerran tänne tällaisen kyselyn omasta ex-ammatistani ja vastaanotto oli täystyrmäys, ehdoton ei ja turnoff.
Olen siis ollut aiemmin turkiseläinten hoitaja tarhoilla...
Se onkin alhaisista alhaisin teurastajan lisäksi. Hyi hitto rääkätä eläimiä työkseen!
Sinä et varmaan syö yhtään lihaa sitten? Ei minusta teurastaja ole paha ammatti, kun sitä lihaa on kauppaan saatava. Itse syön lihaa, joten en moralisoi.
Onko se sinusta jotenkin ihmeellistä jos joku nykyään ei syö lihaa? Suorastaan ooh! Ja entäs jos syö punaisen lihan sijaan kalaa? Kaloja ei "teurasteta".
No ei todellakaan ole ihmeellistä. Mistä niin päättelit? Oletin hänen olevan kasvissyöjä. Kummallista on, jos syö lihaa ja silti haukkuu teurastajan ammattia.
Täällä on kyllä ihan surkuhupaisia turn-offeja. Mitä ajattelette että tapahtuisi jos ei olis poliiseja, opettajia, ensihoitajien, pysäköinnin valvojia, eläinkokeiden tekijöitä (syöttekö lääkkeitä?) jne. Nyt on pakko sanoa että tyhmää porukkaa. Tutkikaa ja perehtykää asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut sanovat poliisi? Eikö olisi aika turvaton olo, jos ei saisi poliisia soitettua apuun tarvittaessa? Helsingin keskustassa kävellessä mulla ainakin on turvallisempi olo, kun näen useita partioita.
N25
En vaan pysty arvostamaan, poliisien joukossa on aika paljon rasisteja, fasisteja, misogyynejä. Moni ilmeisesti kuvittelee että Suomen poliisi on jotenkin korruptoitumaton ja poliisit on suoraselkäisiä oikeuden ja pienen ihmisen puolustajia?
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Erityisesti peruskoulun. Akateemisista aloista naurettavimman tutkinnon suorittanut jokapaikanhöylä, joka tuntee opettamiaan aineita noin viiden opintopisteen verran, yhdistettynä harhaiseen käsitykseen omasta esimerkillisyydestä.
Otapa nyt, raukkaparka, hiukan selvää asioista ennen kuin alat potaskaa kirjoittelemaan. Aineenopettajan tutkinto on ylempi korkeakoulututkinto. Pätevyys on sama kuin ko. alan tutkijoillakin, lisättynä vielä kasvatustieteen aineopinnoilla (pelkät perusopinnot eivät riitä tutkintoon). Mistä olet keksinyt tuon viisi opintopistettä? Harhainen taidat olla ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on yli kolmekymmentä eikä tilanne ole mikään väliaikainen paniikkipakkoratkaisu, niin pikaruokalatyöntekijä. Olen itsekin pikaruokalassa tällä hetkellä töissä, aluksi tuhlaamassa lukion jälkeisiä välivuosia ja kouluunpääsyn jälkeen opintojen ohella. Mutta kyllä mä niin ihmettelen tapaamiani, oikeasti aikuisia kollegoita jotka eivät edes meinaa tehdä koskaan mitään muuta elämällään.
Saattaa olla että arvostat joskus vanhempana vielä sitä että elämäsi ensimmäisessä työpaikassasi oli joku kokenut, iäkkäämpi esimies, joka turvasi sinulle hyvät opit työelämään, ja muutenkin panosti ja kantoi vastuun siitä,että sinä ja muut nuoret saatte mahdollisimman hyvän ensikokemuksen työelämään, vaikka tiesikin, ettette kauaa luultavasti aio siinä työpaikassa olla. Ei se välttämättä ole ihan niin syvää yksinkertaisuutta, kuin luulet!
Voisin itse ajatella että kun omat lapseni menevät ensimmäisiin työpaikkoihinsa, olisi ihanaa, jos heistä olisi siellä huolehtimassa joku kokeneempi esimies,joka varmasti pystyisi takamaan onnistuneen työkokemuksen, kykenisi johtamaan työtä ja ihmisiä tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti.
Täällä olevat/päivystävät janicajonicat, joilla ei mene millään perille, mitkä sanat kirjoitetaan yhteen, mitkä erikseen.
Myös autuaan tietämättömiä yhdyssanoista.
Tyyliin: parkki paikka, tila auto, etelä-suomi, italia.
Sitten saa lukea Italialainen Some vaikuttaja..
Turn off- menkää sinne vihaamienne opettajien luo saamaan vaikka suomen kielen (kirjoitetaan erikseen) opetusta.
puoluepolitiikassa toimiva millä tahansa nimikkeellä
lähetyssaarnaaja
seksityöläinen
raviohjastaja
kennelin pitäjä
Mainostoimistoyrittäjä. Enkä puhu näistä köyhyysrajalla kituuttelevista freelancereista vaan työnantajayrittäjistä. On tullut nähtyä niin monta riistävää kusipäätä tällä alalla. Ja olen maailman himotuimmassa työssä eli graafikkona (nyt freelancer), totuus on kaukana glamourista ja helposta elämästä. Yrittäjät eivät suostuisi maksamaan enempää kuin alle 2k brutto, sun pitää osata kaikki photoshopista fullstackiin, työn jälkeä kytätään ja haukutaan + ylitöihin pitäisi jäädä ilman korvausta... Moni ei jaksa tätä työtä palkallisena ja vaihtavat freelanceriksi tai kokonaan alaa.
Exäni oli parittanut aiempaa tyttöystäväänsä.
Eli kaikki seksiin liittyvät ammatit tai elinkeinot ovat minulle turnoff...
- Kirjastossa työskentelevä mies
- Kiinteistönvälittäjä
- Seurakuntatyöntekijä
- Taksikuski
- Myyjä
- Ravintolatyöntekijä
Keltaisen lehdistön toimittaja
Apulaisaluepiirimyyntipäällikkö
Hyvinvointivalmentaja
Tosi-tv-juontaja
Liikkeenjohdon tmv. konsultti
Vierailija kirjoitti:
Lentäjä ja lentoemäntä. Ilmastoa pilaava ammatti vähällä koulutuksella.
Kyllä. Myös lentäjällä, vaikka pidempi onkin kuin tarjoiluhenkilökunnalla.
On olemassa DIlentäjää ja ainakin yksi lääkärilentäjä. Aika tiukka seula kuka pääsee lentäjäksi. Yritäpä. Lentoemännillä on olemassa se eka ammatti. Täytyy olla toisen asteen koulutus.
A. R. Kisto kirjoitti:
- eläinkokeiden tekijä
- runoilija
- patologi
- henkiparantaja
- nuohooja
- gynekologi
- tartuntatautilääkäri
- turkistarhaaja
- kulkukauppias
- puhelinmyyjä
- myyntiesittelijä
- valaanpyytäjä
Nainen tarvitsee gynekologia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri (rahaa voi olla, mutta muuten ovat ikäviä kaikkitietäviä besserwissereitä)
Sinäkin tarvitset lääkäriä elämäsi aikana. Erittäin tarpeellinen ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Erityisesti peruskoulun. Akateemisista aloista naurettavimman tutkinnon suorittanut jokapaikanhöylä, joka tuntee opettamiaan aineita noin viiden opintopisteen verran, yhdistettynä harhaiseen käsitykseen omasta esimerkillisyydestä.
Peruskoulu on kaikille pakollinen ja opettaja on ihan oleellinen siellä. Kannattaa lasta valistaa ettei tunneilla höpötä omiaan. Ettei opettajan aika mene hukkaan vaan menee siihen opettamiseen.
M kirjoitti:
Poliisi, rajavalvoja, tullityöntekijä ja poliitikko.
Minäkin vihaan noita kyttääjäpskiaisia. Joko geeneissä on natziominaisuus tai muuten ovat koulukiusaajia jo syntymästään.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin poliisimiehen... nam
Hakkaamaan sua ja et voi tehdä mitään kun työkaverit suojelevat hakkaajaa.
Poliisi, mediapelle, automyyjä, vanginvartija, mainosgraafikko/mainostoimiston ad, markkinointiporukka ylipäätään. Yksilöt yksilöinä, mutta näitä ammatteja kohtaan mulla on ennakkoluuloja. Taiteilijoista (muusikot, kuvataiteilijat) on huonoja kokemuksia joten niistäkin on mennyt hohto, tosin hekin tietty kohtaan yksilöinä.
Seurakunnassa työskentelevä
Armeijassa työskentelevä
Hevosalalla työskentelevä
Poikkeuksia voi löytyä mutta uskoisin, että 99-prosenttisesti ei synkkaisi noiden kanssa.