Miten valitsette hotellin matkakohteessa?
Onko hinta tärkein vai katsotteko suosittelujen perusteella? Entäs onko tärkeää, että hintaan kuuluu aamiainen?
Ite katon ensimmäisenä hintaa ja sijaintia. Kiva myös, jos aamiainen kuuluu hintaan, ettei tarvi sitä erikseen ostaa mistään.
Kommentit (43)
Katson aina ensin sijainnin, en halua että hotelli on syrjässä. Sijainti on ihan ykkönen. Katson myös Tripadvisorin ja Bookingin arvioinnit, varaan yleensä Bookingin kautta. Hinta myös ratkaisee. En halua maksaa mitään järjettömiä summia, mutta hotellin pitää olla kuitenkin siisti. Aamupalan pitää sisältyä hintaan, en halua alkaa etsimään aamiaispaikkoja erikseen.
Jos matkaan on pidempi aika, pitää olla mahdollisuus varata ilman ennakkomaksua ja ilmainen peruutusoikeus. Jos olen varannut hotellin lyhyellä varoitusajalla, ei haittaa vaikka maksaa etukäteen.
Traveller kirjoitti:
Katson Booking.com:in huonoimmat arvostelut. Jos mainitaan bed bugsit niin EI EI EI ! Milanon hotellien huono taso yllätti (just jonkun mainitsemat Ibis-hotellit surkeita lutikkapesiä), en TOD. halua tuoda kotiini lutikoita!!! Millään muulla ei edes ole niin väliä!! Kova sänky, kova katumeteli, ruosteinen ja kylmä vesi (jos sitä edes tulee), on kyllä aika huonoja juttuja myös.
Pariisin ja Tallinnan Ibis-hotelli(t) on mielestäni kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 tähteä minimi, merinäköala huoneesta. Eipä niitä mistään apollomatkojen köyhäinkuvastosta kyllä etsitäkään.
Lomailet vain rantsunkohteissa? Aika tyksää.
En mä juuri niitä kohteita enää itse päätä, katsos kun on perhettä.
Ehkä ei sitten kannata ilkeillä muille, jos oma käsitys matkailusta on rantalomat. Meillä kyllä lapset ovat viihtyneet myös suurkaupungeissa sekä luonnonpuistoissa, ei lapsiperheen elämä tarkoita, että on pakko tyytyä rantalomiin.
Taso ja sijainti eli tasokas hotelli keskeisellä sijainnilla. Hyvä aamiainen, koska en heti aamusta halua lähteä aamiaista etsimään.
Arviointeja katson myös, samoin street view:lla tarkemmin ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Monet mainitsevat täällä jaetun kylpyhuoneen :D
Mahdatte olla nuoria?
30 vuotta sitten ei ollut väliä, en edes eksy sellaisille hotelli-huoneisto-sivuille, joissa olisi jaettu kylppäri.
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä nirsompi on. Oma kylppäri on itsestäänselvyys - ei sitä tarvitse edes mainita.
Eli mitä sivustoa käytät🤔
Sijainti, turvallisuus, ei luteita tai tuholaisia, siisti. Huoneen koolla tai varustelulla ei ole väliä. Hotellissa vain nukutaan ja säilytetään matkatavaroita. Hinta on myös tottakai tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatte olla nuoria?
30 vuotta sitten ei ollut väliä, en edes eksy sellaisille hotelli-huoneisto-sivuille, joissa olisi jaettu kylppäri.
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä nirsompi on. Oma kylppäri on itsestäänselvyys - ei sitä tarvitse edes mainita.
Olen eri, mutta katson aina ensin bookingista, eikä koskaan ole tullut mitään jaettuja kylppäreitä vastaan. No joo, kerran tuli jotain pod-hotelleja New Yorkissa, mutta toki ohitin ne äkkiä.
Sijainti ja hinta. Täytyy pystyä helposti liikkumaan ympäriinsä hotellista, ja hinnan täytyy olla edullinen tai edes kohtuullinen. Vietän niin paljon aikaa muualla, että hotellihuone on lähinnä nukkumista varten. Aamiaisen ei tarvitse kuulua hintaan, sillä syön mieluummin paikallisten suosimissa paikoissa.
Kyllä sijainti on tärkeintä, me kun matkaillaan vain kaupunkilomilla. Hinta on seuraava kriteeri. Ihan halvinta en valitse, ja osaa jo arvioidakin, että jos on todella halpa, se alkaa epäilyttämään. Keski-Euroopassa yhä useammin ei aamiainen enää kuulu hintaan. Tietenkin se on plussaa,mutta ei valintakriteeri. Usein noiden hotellien välittömässä läheisyydessä on kahviloita, joissa saa aamiaista.
Luen kyllä arvosteluja, mutta en valitse niiden perusteella. Mieltymyksiä on niin paljon kuin on ihmisiä.
Oma kylpyhuone on itsestäänselvyys, se on ehdottomasti oltava.
Ebookersin kautta on varattu viimeiset 4 hotellia, 2x Amsterdam, Kööpenhamina ja Praha. Ei ole tullut yllätyksiä tai pettymyksiä.
Booking.comissa en vilkaisekaan alle 8 arvosanalla olevia paikkoja, mikäli mahdollista, niin arvosana mieluummin ainakin 8,5. Oma kylpyhuone on oltava ja arvostelujakin luen mielelläni läpi, vaikka joskus saa vähän rivien välistä tulkita, että onko majoitus vain vaatimaton, vai oikeasti kauhea. En kuitenkaan pidä liian hienoistakaan hotelleista, ainoa visiittini viiden tähden majoitukseen oli lähinnä vaivaannuttava. Tykkään kotoisista majoituksista. Voi olla vähän kulunutta ja tietyllä tapaa nuhjuista, kunhan on puhdasta ja asiakaspalvelu pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatte olla nuoria?
Olen eri, mutta katson aina ensin bookingista, eikä koskaan ole tullut mitään jaettuja kylppäreitä vastaan. No joo, kerran tuli jotain pod-hotelleja New Yorkissa, mutta toki ohitin ne äkkiä.
Bookingissa on tosi paljon huoneita jaetulla kylppärillä. Ihan eurooppalaisissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatte olla nuoria?
Bookingissa on kyllä ihan kaikentasoisia majoituksia. Toki omilla valinnoilla saa ne rajattua heti hakuvaiheessa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatte olla nuoria?
Bookingissa on tosi paljon huoneita jaetulla kylppärillä. Ihan eurooppalaisissa kaupungeissa.
Ehkä se sitten liittyy juuri tuohon Eurooppaan. Aika vähän olen Euroopan hotelleja sitä kautta katsonut, matkustan enemmän USAssa ja Kanadassa, ja niissä jaettuja kylppäreitä on hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Sijainti, turvallisuus, ei luteita tai tuholaisia, siisti. Huoneen koolla tai varustelulla ei ole väliä. Hotellissa vain nukutaan ja säilytetään matkatavaroita. Hinta on myös tottakai tärkeä.
Miten voi etukäteen tietää, onko luteita tms? Mä usein mietin tuota kun inhottaa pelkkä ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatte olla nuoria?
Ehkä se sitten liittyy juuri tuohon Eurooppaan. Aika vähän olen Euroopan hotelleja sitä kautta katsonut, matkustan enemmän USAssa ja Kanadassa, ja niissä jaettuja kylppäreitä on hyvin harvoin.
Koska olen parempi ihminen ja nauran esim USAssa paikallisille, jotka kalliiden vuokrien vuoksi joutuvat usein asumaan kimppakämpissä.
Meidän perhe rakastaa näitä ns. rantalomia, joten otetaan aina Tuilta tai Tjäreborgilta joku kivalta näyttävä hotelli. Usein tärkeinä kriiteereinä isot uima-altaat ja vesiliukumäet kun niissä niin lapset kuin me aikuisetkin tykkäämme lomat viilettää. Jos paljon pieniä lapsia mukana, niin sitten bamsekerhot tmv lastenkerhot sisältävä hotelli valitaan.
Myös sijainnilla on merkitystä, että kävelymatka rannalle ja ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi etukäteen tietää, onko luteita tms? Mä usein mietin tuota kun inhottaa pelkkä ajatuskin.
Jos hotellin arvosteluissa mainitaan luteet, niin on mahdollista, että niitä on. Koskaan ei tietenkään voi olla täysin varma.
Sijainti (tai kulkuyhteydet oikeasti isossa kaupungissa)
Hinta
Arvostelut
Aamiainen
Kuvat
Eli ensin määritän kiinnostavat alueet. Sitten haen vaihtoehdot omasta budjetista. Sitten karsin arvostelujen perusteella. Jos vielä samalla viivalla useampi, niin sitten aamiaisen saatavuus ja kuvat paikasta ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuode kannattaa tarkistaa heti huoneeseen saavuttua. Katso lakanan alle.
Mahdatte olla nuoria?