Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettikää mikä summa kahdenlapsen perheellä menee vuodessa päivähoitonmaksuihin.

Vierailija
23.07.2008 |

4895€ päivähoitomaksuihin vuodessa elokuun korotusten jälkeen. Yli kahden kuukauden palkkani! Asiaa ei saisi näin ajatella, mutta on se hurjan suuri summa! 715€ nousevat vuositasolla. Oma palkankorotukseni ei edes kata tuota päivähoitomaksujen nousua!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 2 lasta.

Hoitomaksu 420 euroa, nyt. Odottelen syksyn korotusta.

Tässäkin kuussa olisi 23 hoitopäivää.. Mutta miten vaan.. ;)

Silti se on hyvä hinta. Rahansa saa paljon turhempaankin kuin hyvästä hoidosta niuhotus muutaman euron vuoksi. Naurettavaa!

Työmatkat ja ruokailut töissä niin taitaa mennä sama hinta kuin lastenhoito.. :))

Älkää jaksako.

16

Vierailija
22/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistaa siitä, miten se kohtelee vähävaraisimpiaan, ja yllättävää kyllä(!!!) lapsiperheet kuuluvat juuri tähän porukkaan kaikkien näkemieni tutkimusten mukaan. Pitäisikö yhteiskunnan pienimmät ja heikoimmat jättää oman onnensa nojaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omavastuu

kaikki maksulliseksi. Maksat siitä mitä käytät.

Vierailija
24/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkoti on ollut juhannuksesta kiinni. Heinäkuussa nolla hoitopäivää.

Tässäkin kuussa olisi 23 hoitopäivää.. Mutta miten vaan.. ;)

Työmatkat ja ruokailut töissä niin taitaa mennä sama hinta kuin lastenhoito.. :))

16

Mulla ei ainakaan oo rahaa syödä työpaikka ruokalassa. Valtaosa meidänkin työpaikan naisista syö eväitä. Lämmittää edellisen päivällisen jämiä tai syö voileivät. Vähän säästää bussirahoissa kun mies pyöräilee kesäisin töihin.

Kyllä ne menot kasvaa kokoajan. Ruuan hinta nousee, päivähoitomaksut nousee, asumisen kustannukset nousee.

T: Työssäkäyvä köyhä perhe, joka jaksaa viel napista.

Vierailija
25/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas saa kansa sitä mitä se ansaitsee. Seuraavissakin vaaleissa keskiluokka hullaantuu jälleen porvareiden almuista ja luopuu palasta kovalla työllä rakennettua hyvinvointivaltiota.

Vierailija
26/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ohjaajia paikalla, ruokaa myös. Leluja, jopa sisätilat käytettävissä. En tiedä paljonko maksaa tuollaisen ylläpitäminen, mutta olen helvetin kiitollinen siitä kunnalle, joka tämän lystin maksaa!

Lapsiperheiden "surkea" asema ei ole kovinkaan surkea- on puistoja, päivähoitoa, lapsilisä, lääkärissä pääsee helpommin jonon edelle. Tämän sanon itse äitinä. Kiitollinen olen kaikesta, myötähäpeää tunnen valittajia kohtaan.

Vierailija
27/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on vähän vaikeaa olla kiitollinen kun on niin tietoinen siitä miten paljon huonommin suomessa alkaa lapsiperheitten asiat olla kun vertaa muuhun eurooppaan... meidän sosiaaliturva on itäblokin maitten tasolla, sen lisäksi vielä maksetaan päivähoidosta mikä useissa maissa on ilmaista.. tämän lisäksi meillä on kalleinta ruokaa, lähes kalleinta bensaa, sähköä.... just tuossa kaverin kanssa puhuttiin ja kun vielä viime talvena oli vähän varaa tehdä extraa lasten kanssa ja tilailla lehtiä tai käydä ulkona syömässä niin tänä kesänä oikeesti pitää laskea joka penni kaupassa ja käydä esim kalat lidlistä jos niitä ollenkaan syödään.. tuntuu ihan hullulta, kun vielä äsken tultiin ihan hyvin toimeen :( en osaa kuvitella mille niistä perheistä tuntuu joilla jo aiemmin oli tiukkaa niin nyt vielä tiukata jostain mitä ei ole.. ei ihme että lapsiperheillä menee niin huonosti..

Vierailija
28/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siis ovat kahden lapsen hoitokulut nyt ja korotusten jälkeen?

Onkohan minulla ikinä varaa palata töihin!?!

Nim. Kahden lapsen äitiyslomalla oleva äiti

Vierailija
29/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan palkka, tilat ja sapuska...

Kunnallinen päivähoito on suhteellisen ilmaista Suomessa, ja valitusta riittää!

Vierailija
30/30 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on alle 3-vuotiaita.

Meillä oli 1,5 vuotta hoitaja kotona. Nyt ovat menossa hoitoon, kun isompi on eskarissa ja pienempi on neljä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä