Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tällaiset kommentit mieheltä loukkaus, kohteliaisuus, pottuilua vai mitä? En käsitä

Vierailija
14.07.2019 |

Mainitsen näin alkuun että minulla on todettu aspergerin syndrooma, joten en aina ole tilanteissa yhtä hyvin "perillä" kuin muut. Se ei näy mitenkään ulospäin ja esimerkiksi yli kymmenen vuotta minut tunteneet ihmiset olivat ihan ihmeissään kun kerroin asiasta.

Olen siis tapaillut kymmenisen kertaa yhtä miestä johon tutustuin netissä. Aina, kun hän kehuu minua niin piilottaa kehuun mukaan jonkun arvostelun tai moitteen. Esimerkiksi seuraavanlaisia tilanteita on käynyt.

Olemme huoltoasemalla ostamassa juotavaa ja autossa mies kommentoi "Sä oot melkein yhtä nätti kuin tuo Saara" (huoltoaseman miehelle tuttu myyjä) Myyjä oli kyllä tosi kaunis, joten en vieläkään tiedä olisiko tuo pitänyt käsittää kehuna vai haukkuna?

Hänen kaverinsa mökillä sanoi, että jos menet uimaan niin älä kastele hiuksia ettei ne mene sitten päätä myöten, kun laitettuna hiukseni ovat niin nätit. Olisiko tämä pitänyt käsittää että ne ovat märkänä rumat?

Kun otimme ruokaa ja valitsin grillistä pihvin, niin sanoi että hyvä kun olen oma itseni mutta muut naiset ottivat kyllä kanasalaattia.

Selventäkää nyt tyhmälle, että miten itse olisitte ottaneet tuollaiset kommentit noissa tilanteissa? Asiallista keskustelua kiitos.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, hyvä kun kysyt neuvoa. Ikävä kyllä tuollaisia kommentteja ei saa kohteliaisuuksiksi käännettyä millään. Itselle tulisi tympeä olo, ja kiinnostukseni mieheen katoaisi. Tuollaisilla jutuilla on tahallinen tarkoitus saada toinen epävarmaksi itsestään. Ei jatkoon.

Vierailija
22/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on mun mielestä typerää että nainen ei saisi syödä mitä haluaa :D tosin Suomessa sitä ei esiinny melkein yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikissa noissa on ollut sanojana mies, ei kaveri. "Hänen kaverinsa mökillä" ilmoittaa paikan, jossa tapahtui, ja subjekti puuttuu vaan? Epäselvästi kirjoitettu, mutta en usko kaverin sanoneen, vaan miehen.

Vierailija
24/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikissa noissa on ollut sanojana mies, ei kaveri. "Hänen kaverinsa mökillä" ilmoittaa paikan, jossa tapahtui, ja subjekti puuttuu vaan? Epäselvästi kirjoitettu, mutta en usko kaverin sanoneen, vaan miehen.

Juu siis tuo mies sen hiusjutunkin sanoi, anteeksi, kirjoitin epäselvästi

Ap

Vierailija
25/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmä mies. Kontrolloi ja vertailee sinua muihin.  Paremmaksi ei tule muuttumaan jatkossa.

Kokemusta itselläni on , mies joka mm. "kohteliasuutenaan" sanoi esim. "Olet hyvänäköinen takapäin",  "sinulla on kauniit korvat "jne.

Nimitykset pahenevat ja muuttuvat ajan myötä kuin myös miehen käytös muutoinkin, saattaapa myös väkivalta hyvinkin todennäköisesti astua kuviohin mukaan ....Kannattaa erota ajoissa.

Vierailija
26/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia tai kunnioittavaa käytöstä. Ei todellakaan vertailla muihin naisiin, tai arvostella syömisiä viitaten muihin naisiin jotka syövät ''hienosti salaattia''.. Tuo hiusjuttu vielä menee töksäytyksenä kaverilta, jos oikeasti piti sun laitetuista hiuksista, mutta olisin hänenkin kanssa tarkka ettei käytös rupee menee yli rajojen.

Viisas kommentti. Kiitos!

Vierailija
27/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, hyvä kun kysyt neuvoa. Ikävä kyllä tuollaisia kommentteja ei saa kohteliaisuuksiksi käännettyä millään. Itselle tulisi tympeä olo, ja kiinnostukseni mieheen katoaisi. Tuollaisilla jutuilla on tahallinen tarkoitus saada toinen epävarmaksi itsestään. Ei jatkoon.

Juuri näin. Tuhoaa itsetuntosi tarkoituksella.

Vierailija
28/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuunnella sydäntä että jäät suhteeseen jos muut kannattaa jättämistä.

Mä olin 18v tyhmä ja kuuntelin sydäntä, vaikka kaikki jopa miehen kämppis, veljet ja äiti kysy miksi seurustelen miehen kanssa. Jopa miehen kaverin uusi ulkomaalainen tyttöystävä kysyi, ensitapaamisessamme miksi olen noin törkeän miehen kanssa joka ei kunnioita minua yhtään.

Tajusin kantapään kautta sen. Ei onneksi enää olla yhdessä.

Minullakin assin piirteitä kun en ymmärrä kaikkea.

Vierailija
29/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samantapainen juttu. Mies kehui silloin kun oli koruja ja meikkiä, korkkarit, hame. Että olen naisellinen ja tuollainen naisen pitää olla. Sitten kun vuokrasimme mökin keskeltä metsää enkä siellä tietenkään ollut mitenkään pyntättynä korkkareissa niin alkoi haukkuminen. Että olen kuin mikäkin metsäläinen ja muistutan naapurin "Elsaa" (yksi pahasti elähtänyt alkoholistinainen)

Vierailija
30/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoisin takas. En joka kerta mut esim tohon "oot yhtä kaunis" juttuun vaikka että "Mut mä en ookkaa snagarilla tai mikä tää nyt on, töissä"

Ja tohon kanasalaattiin toteisn vaa "mä en ookkaa ku muut"

Jos mies haluu susta alistettavan, se ei pidä vastaansanomisesta ja jättää sut melko nopesti. Jos toi on hänen huumorii tai viatonta "tapaa kokeilla haluamansa naisen mielipiteitä^, nii se että sanot jotain takas saa sen pitämään vaa susta lisää. Mut älä aina oo sanomas takasin äläkä ilkeile.

Joskus tuntuu ettei naiset osaa enää naisten viehätysvoimaa käyttää..

Mitä takaisin sanomista on "Mä en ookkaa ku muut"?! Tuommoiselle sopivampi olisi, että kahlaa korkeintaan polviin asti, ettei peniksesi kutistu entisestään, jos nyt jotain haluaa vielä hänelle sanoa...

Vierailija
31/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilkeä. Ei kannata tavata.

Vierailija
32/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on sanonut, mies haluaa viedä sun itsetunnon ja saada sut alistettua.

Mulla oli joskus nuoruudessa mustasukkainen poikkis ja yks sen kiero yritys jäi mieleen; mun toinen silmä on "laiska", en ihan kato kieroon, mutta joskus sen huomaa ja olin sitä valitellut poikkikselle, joka aina oli sitä mieltä, ettei sitä huomaa. Olin lähdössä tyttökavereiden kanssa baariin ja meikkasin, poikkista selvästi ärsytti ja totesi sitten muka ihmettelevään sävyyn: nyt muuten huomaa, että toi sun silmää on todellakin kiero. Se kundi oli kiero, onneksi suhde päättyi ennenkuin meni pahemmaksi.

Vierailija
33/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä konteksti oli kyllä selvä sen suhteen että sanojana kaikissa oli sama mies..

Ap, ei kannata tuhlata aikaa tuollaiseen. Jos alussa jo töksäyttelee noin, pahenee vaan ajan myötä.

Vierailija
34/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata nähdä vaivaa, ellet halua lisää kärsimyksiä ja mahdollista nolaamista muiden kuullen. Mies on itse kompleksinen ja epävarma itsestään. Tuollaisella henkilöllä ei ole aito välittäminen kyseessä jos toisen pitäisi olla naisena pelkkä näyttelyesine, jonka mukana ollessa pitää olla tiptop kaikinpuolin, jotta hänen ei tarvitse hävetä? Hänellä on varmaan joku illuusio ihannenaisesta, johon muottiin koittaa sinut upottaa. Anna tyypin mennä.

Vierailija
35/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mies ei välttämättä tarkoituksella loukkaa, mutta noiden kommenttien perusteella hän ei arvosta sinua juurikaan. Kumpikaan vaihtoehto ei ole hyvä lähtökohta suhteelle. Olin myös tuommoisessa suhteessa ja silloin mies itseasiassa myönsi suhteen loputtua että yritti tahallaan ärsyttää minua, kun otin nämä loukkaukset puheeksi. Kuuntelin niitä siis vuoden ja yritin keksiä oikeutuksia sille miksi mies "oli vain rehellinen" ym pas kaa.

Vierailija
36/36 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on kuultu huvittavia kommentteja. Esim. kun mies on joskus kritisoinut kotiasuja, joka on joskus vaikka joku kulahtanut vanhempi vaate, mitä en enää muualla pidä. Kun kysyin pitäisikö olla samat vaatteet kun ulosmennessä, niin ei kuulemma. Mukava vaate saa olla, mutta ei liian ruma. Itse on sitten jossain rikkirevityssä verkkoaluspaidassa ja 20 v. vanhoissa verkkareissa.