SDP:N Antti Rinne HUIJASI meitä ELÄKELÄISIÄ!
Reilu vuosi sitten vappuna Sdp:n puheenjohtaja Antti Rinne lupasi pientuloisille eläkeläisille satasen kouraan nettona, jos Sdp pääsee valtaan.
Me pinituloiset eläkeläiset äänestimme SDP:n valtaan ja satasta ei kuulu. Per ele!!!!
Tämä muistetaan.
Kommentit (60)
Minua on huojattu jo 30 vuotta maksamaan eläkkeitä, joita en itse tule koskaan saamaan koska nykyiset ahneet eläkeläiset ei ymmärrä kuolla parin vuoden eläkkeelläolon jälkeen kuten aiemmat sukupolvet.
Rinne lupasi sen _useamman vuoden ohjelmalla toteutettuna_, ja sanoi tämän kyllä hyvin selvästi siinä kuuluisassa vappuheessa.
No kenelle EI i d i o o t i l l e tuo muka oli u l l a t u s ?!
Demukkakomukoihin sokeasti uskovat idarit nyt varmasti ullattuivat, kun heitä vedeltiin kakkoseen huolella. Mutta sellainen se idarin osa on, tulla uunotetuksi joka välissä.
Kannattaisi opetella lukemaan. Rinteen vaalilupaus eli vappusatanen lupasi _pidemmällä tähtäimellä_ eli useamman vuoden aikana yhteensä 100 euron korotuksen kaikkiin alle 1400 euron eläkkeisiin.
Nyt tehty esitys on jo puolet siitä eli 50e. Eli aika hyvin!
Eikö raha kelpaa, otetaanko esitys takaisin? Mitä sanoo rikosilmoituksen väsääjä?
Vierailija kirjoitti:
Rinne lupasi sen _useamman vuoden ohjelmalla toteutettuna_, ja sanoi tämän kyllä hyvin selvästi siinä kuuluisassa vappuheessa.
Vaikka olisi sanonut sen silloin alunperin, niin ei Rinne voi tulevaisuuteen eli muiden hallituskausille luvata yhtä mitään eli yhtäkaikki aivan puhdasta hyväuskoisten aasien huijaamista ja valehtelua se olisi yhtä kaikki. Taloustilanne oli muuten jo silloin tiedossa eli kyllä hän tiesi aivan hyvin, että kusetus ei ole toteutettavissa muuta kuin aivan puhtaalla velan otolla kyseiseen tarkoitukseen. Mistä teitä hyväuskoisia puhdasta valehtelijaa puolustavia hyväuskoisia hölmöjä oikein sikiää?
Olisi ollut paljon parempi ettei luvattu eikä annettu yhtään eläkeläisille.Nämä kauppaavat yhteiskunnan varoja muutenkin ja tukkivat tiet ja terveydenhuollon. Meille nuoremmille jätetään maksajan rooli ja eläkeikä nousee vaan ja eläke huononee. Ahneet natisijat valittaa koko ajan.
Jos mä en saa Rinteen hallituskautena 100 euroa puhtaana käteen lisää eläkkeeseeni, niin haastan miehen oikeuteen.
Ensiksi annetaan kuva, että annetaan kaikkea kivaa ja sitten sanotaan ettei mitään ole luvattu. Vain puheltu mukavia. Näin toimii demari.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa näitä äänestäjille valehdelleita poliitikkoja on jo haastettu oikeuteen petoksistaan.
Näin sen pitäisi meilläkin mennä. Lupaus on lupaus. Puhuisivat sitten oikeilla termeillä, kuten esim. tavoite.
Ay-pomolta aivan linjan mukainen vedätys. Hölmöt uskoivat ja toiset uskovat vieläkin että meillä on hyvä hallitus. Että sellanen kansa.
Vierailija kirjoitti:
Minua on huojattu jo 30 vuotta maksamaan eläkkeitä, joita en itse tule koskaan saamaan koska nykyiset ahneet eläkeläiset ei ymmärrä kuolla parin vuoden eläkkeelläolon jälkeen kuten aiemmat sukupolvet.
Ymmärrä itse kuolla kun et tuota mitään muuta kuin sontaa
Vierailija kirjoitti:
Ay-pomolta aivan linjan mukainen vedätys. Hölmöt uskoivat ja toiset uskovat vieläkin että meillä on hyvä hallitus. Että sellanen kansa.
Mutku ne purkaa aktiivimallin, niin onhan se hyvä hallitus! Saa sitten taas rauhassa pötkötellä kotona, eikä tarvitse edes yrittää työllistyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutku ne purkaa aktiivimallin, niin onhan se hyvä hallitus! Saa sitten taas rauhassa pötkötellä kotona, eikä tarvitse edes yrittää työllistyä!
Ei sitä aktiivimallia poisteta vaan se korvataan sillä tiukemmalla.
SDP:llä on vahvaa porukkaa Taee, Husu ja muut huijarit ja veijarit.
Meitä eläkeläisiä ei huijata toista kertaa jos 100 euroa nettona ei tule lompsaan tän kauden aikana!!!!!!!!!!
Sosdemoni harjoitti äärimmäistä populismia ja lupasi satasen äänestä. Nyt luistelee lupauksestaan, eivätkä tulevat hallitukset toisen lupaamaa ja lykättyä asiaa toteuta. Kappas ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi sanonut sen silloin alunperin, niin ei Rinne voi tulevaisuuteen eli muiden hallituskausille luvata yhtä mitään eli yhtäkaikki aivan puhdasta hyväuskoisten aasien huijaamista ja valehtelua se olisi yhtä kaikki. Taloustilanne oli muuten jo silloin tiedossa eli kyllä hän tiesi aivan hyvin, että kusetus ei ole toteutettavissa muuta kuin aivan puhtaalla velan otolla kyseiseen tarkoitukseen. Mistä teitä hyväuskoisia puhdasta valehtelijaa puolustavia hyväuskoisia hölmöjä oikein sikiää?
- Suomesta
#hölmölä
Demareita äänestää vain politiikasta tietämättömät. Minulle oli selviö ettei Antti Rinteen satanen toteudu mutta ainakin Antti piti huolen että 10 % palkankorotus hänelle lompsahti ja rakensi vielä historian kalleimman vasurihallituksen.
Neljä edellistä viestiä samalta henkilöltä. Mahtaa elämä olla raskasta.
Suurituloiset maksaa paljon enemmän ihan ilman progressiivistakin verotusta ellet ole tajunnut. Siis vaikka veroprosentti olisi kaikille sama kuten esim. Virossa on (missä on tapahtunutkin uskomaton talousihme viimeisen 20v. aikana kommunismista vapautumisen jälkeen), niin silti suurituloinen maksaa paljon enemmän.
Esimerkki: 25% kiinteällä veroasteella 100.000€ vuodessa tienaava maksaa veroa 25.000€ vuodessa. 20.000€ vuodessa tienaava maksaa samalla veroasteella veroa vain 5.000€. Suurituloisempi maksaa siis 5 kertaa enempi veroa tässä mallissa myös. Onko tuo viisinkertainen verotus kohtuullista sekään sitäkin voi moni miettiä. Käänteinen progressio olisi oikeudenmukainen niin ettei verotus kasva viisinkertaiseksi näiden tulojen mukaan, vaan esim. kolminkertaiseksi eli 100.000 tienaava maksaisi vuodessa veroja 15.000€ eli 15%. Kohtuus se pitäisi olla kerjätessäkin ja ryöstäessäkin ja jakaessa toisten rahoja muille.
Nykymallissa se 100.000€ tienaava maksaa 40.000€ veroja eli 8-kertaisesti 20.000€ vuodessa tienaavaan. Ja päälle korkeammat päivähoitomaksut yms. eli todellinen maksuaste on vielä kovempi kuin tuo kahdeksankertainen maksaminen siis kun ihan oikeasta rahasta puhutaan. Itse en ole koskaan ostanut mitään prosenteilla ainakaan vaan ihan euroilla. Onneksi meillä on tämän sikamaisen progressiivisen tuloveron ohella suuria tasaveroja kuten ALV ja polttoainevero sekä sähkövero, kiinteistövero, alkoholivero, tupakkavero, vakuutusmaksuverot, ajoneuvovero, autovero, tulevat tiemaksut yms. jotka jokainen maksaa ihan tasamääräisesti euroina eikä prosentteina. ALV:n korotuksen toivotankin hyvin tervetulleeksi kunhan tuloverotus ei kasva. ALV on sama tienaa sitten tonnin tai satatuhatta. Ja ALV:lla kerätäänkin jo puolet verotuloista. Jos ALV olisi 50% ei palkasta tarvitsisi kenenkään maksaa veroja yhtään. Suomessa kaikista tuloista menee veroihin n. 50%, suurituloisilta n. 65% kun huomioidaan ihan kaikki verot eli myös ALV ja polttoainevero, autovero jne.
Onko se oikeudenmukaista että jos tienaa rahaa satatuhatta niin siitä yhteiskunta ottaa 65.000€ ja itselle jää omaan käyttöön 35.000€, voi jokainen miettiä itse. Sosialistien mielestä teitenkin on. Itse ole. markkinaliberaali ja kannatan valtion mahdollisimman pientä puuttumista yksilön vapauteen ja elämään mukaan lukien omien rahojen käyttöoikeus. Veroista tulisi maksaa Poliisi ja Puolustusvoimat ja valtion sekä tulevien maakuntien hallinto, kaikki muu voisi olla periaatteella se joka käyttää se maksaa. Sveitsissä asia on pitkälti näin ja tulovero on maksimissaan n. 8-12% riippuen siitä missä kantonissa asuu. Genevessä asuva veljeni tienaa noin 160.000€ vuodessa 11% veroprosentilla. Toki joutuu itse ottamaan sairauskuluvakuutuksen jonka tason saa itse valita, maksaa esim. 200€/kk jotta on oikeus käyttää julkisia sairaaloita. Samoin päivähoidon joutuu maksamaan itse, koulumaksut sen sijaan ovat mitättömät, päivähoito maksaa toki ihan sikana, mutta eihän lapsi siellä ole kuin muutaman vuoden kuitenkaan ja noilla veroprosenteilla se on kevyesti varaa maksaa itse. Tiemaksut ovat vain isommilla moottoriteillä ja nekin pienet muutamia euroja, ja tiet aivan eri kunnossa kuin nämä surkeat uraiset ja kuoppaiset Suomen tiet. Maa ei olekaan sosialistinen kuten Suomi. Toki oopperalippujakasn ei tueta verovaroin, se maksaa joka käyttää mutta hyvin se oopperakin vetää väkeä siellä kun ihmisillä on varaa maksaa itsekin ne lippunsa sinne kun suurituloisilla oopperan ystävillä eli ns. korkeammilla yhteiskuntaluokilla on pienen verotuksen ansiosta sitä varaa käyttää kulttuuriin myös.