Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievä väkivalta parisuhteessa

Vierailija
14.07.2019 |

Mitä pahoinpidelty voi tehdä jos pahoinpitely on niin lievää ettei siitä jää jälkiä? Uskooko poliisikaan kun on sana sanaa vastaan. Onko tällaiselle edes järkeä tehdä mitään. Eroa olen nyt vakavasti harkinnut ja tänään lähdin omaan asuntooni kun tulin tönäistyksi seinän kulmaan niin että sain siitä pienen kuhmun. Kuitenkin niin pienen etten sen takia viitsi mennä terveyskeskukseen.

En oikein tiedä mitä pitäisi ajatellakaan... Olisiko teillä jotain ajatuksia tai vastaavanlaisia kokemuksia? Mitä teitte vai teittekö mitään? Anteeksi sekava teksti, olen yhä surullinen ja ehkä vähän shokissakin

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tönäisy johtaisi mihinkään toimintaan poliisien puolelta. Parasta olisi lähteä parisuhteesta ja muuttaa omilleen.

Vierailija
2/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa jo sellainen raja ylitetty, jota ei pitäisi ylittää. Ota edes itse kuva siitä kuhmusta, niin on jotain todistetta tapahtumasta.

Olen siinä käsityksessä, että parisuhdeväkivallalla on taipumus vain pahentua, ei lieventyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa jo sellainen raja ylitetty, jota ei pitäisi ylittää. Ota edes itse kuva siitä kuhmusta, niin on jotain todistetta tapahtumasta.

Olen siinä käsityksessä, että parisuhdeväkivallalla on taipumus vain pahentua, ei lieventyä.

Se on takaraivossa niin että siitä on hyvin vaikea saada itse kuvaa. Lisäksi mies uhkaili että jos teen hänestä jotain ilmoituksia niin hän kyllä tietää missä asun.

Todella surullinen ja järkyttynyt olo kun meillä ei varsinaisesti ollut edes mitään riitaa. En kai tästä mitään ilmoituksia aikonutkaan tehdä, mutta perheenperustamishaaveet voi kai unohtaa hänen kanssaan. Ei kai niitä tapauksia ole että yhtäkkiä olisi lopettanut toiseen käsiksi käymisen

Vierailija
4/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt, älä harkitse enää. Seuraava kuhmu on jo isompi.

Vierailija
5/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ,että jättää pahoinpitelyjän ei tarvitse poliisia. Sen voi tehdä koska tahansa. Siirrä huomaamatta omat tavarat omaan kämppään ja sitten yhteydet poikki. Erotilsnteissa voi tulla tapetuksi jos toinen on väkivaltainen.

Vierailija
6/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde suhteesta. Hänhän harjoittaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Väkuvallalla on parisuhteissa tapana kumuloitua ja nyt on oikea hetki poistua. Erotilanteessa varmista oma turvallisuutesi. Erotilanne on sinulle riski. Kerro jollekin ystävälkesi tämä mitä kerroit täällä. Ota joku mukaan eroon liittyviin tilanteisiin kuten omaisuutesi keräämiseen. Tee tämä nyt itsesi vuoksi. Tilanteen jatkuessa arviointikykysi tilanteesta heikentyy ja et enää kykene lähtemään. Tiedät jo itsekin että mies ei ole sinulle hyväksi. Älä anna anteeksipyyntöjen tai aneluiden muuttaa mieltäsi. Näitä keinoja hän käyttää.

Vierailija
7/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt nyt siellä omassa asunnossasi etkä mene enää miehen luo. 

Vierailija
8/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde suhteesta heti. Väkivalta ei ole välittämistä ja saattaa pahentua, jos annat sen jatkua.

Vierailija
9/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös kun oma tyttis oli väkivaltainen. Hakkasi harjanvarrella ja huusi silminnäkijöille, jotka monttu auki katsoivat,  että ei ole sitä miltä näyttää, vaan minä hakattu olen lavastanut tilanteen:(

Lisäksi iski naulan jalkaterään ja heitti ikkunan kivellä säpäleiksi. Herätti kerran minut ämpärillisellä vettä sänkyyn päälleni:(

Vierailija
10/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt neuvo: jätä se sika.

Vierailija
11/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä enää muita todisteita tarvitset, kun tunnet ne omissa nahoissasi? Entä mihin tarvitset poliiseja? Ajattelet poliisin ryntäävän pelastamaan sinut ja kuljettavan turvaan vai?

Ei se niin mene. Poliisi vain toimittaa todisteet oikeuteen ja teidän elämänne jatkuu yhtä väkivaltaisena kuin ennenkin. Sinun on ihan itse pelastettava itsesi. Apua saat aivan varmasti, kunhan pyydät sitä. Paitsi siinä tapauksessa, että ystäväsi ja sukulaisesi ovat hakeneet jo sinun ja tavarasi useamman kerran pois tuon miehen luota ja aina sinä vaan olet palannut takaisin.

Mutta valinta on sinun: hankitko oman elämän vai jatkatko nykyistä. Tee kuitenkin testamentti!

Ajattele nyt, nainen! Sinulla on sentään oma asunto, jossa saat olla rauhassa, mutta silti sinä onneton olet työntynyt miehen pahoinpideltäväksi. Miksi ihmeessä? No tietenkin siksi, kun sinä niin kovasti rakastat ja se mies on muuten aivan ihana. Mutta tiedä se, että paljon tärkeämpää on se, että mies rakastaisi sinua.

Vierailija
12/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta parisuhteessa alkaa aina lievänä. Kun siihen totutaan, se menee järeämpään suuntaan. Jos joku hakkaisi toisen heti vakavasti, väkivaltainen puoliso tulisi heti jätetyksi.

Olet siis väkivaltaisen suhteen alkumetreillä. Jos jäät, alat seuraavaksi salailemaan miehen tekoja ystäviltä, koska häpeät jäämistäni. Hyvälle ystävälleni kävi juuri näin - sillä miten kaunis, korkeasti koulutettu nainen muka voisi jäädä väkivaltaiseen parisuhteeseen? Eli hän ei kehdannut kertoa sitä ystävilleen kuin vasta lähtiessä. Jos siis et kerro asiasta ystävillesi, sinulla on ongelma, jota peittelet itseltäsi. Tapahtuma ei kuitenkaan ollut sinun vikasi.

Mies tulee pyytelemään tilannetta anteeksi. Mutta tilanne tulee toistumaan, ikuisuuksiin. Kyse ei ole sinusta, vaan miehestä. Hän on tuollainen, eikä tule muuttumaan.

Älä missään nimessä palaa asuntoon. Laita suhde poikki, mutta joko julkisella paikalla tai puhelimitse tai sähköpostitse - sinun ei tarvitse olla väkivaltaiselle miehelle "kiltti tyttö" joka ottaa tämän tunteet huomioon, vaan tehtäväsi on suojella omaa fyysistä koskemattomuuttasi. Tämä mies voi räjähtää tullessaan jätetyksi. Jos miehen luona on tavaroitasi, laita joku muu hakemaan ne, tai hae ne ystävän kanssa. Et voi jäädä miehen kanssa kaksin suljettuun tilaan, sillä se saattaa olla sinulle vaaraksi.

Syy, miksi ihmiset eivät lähde väkivaltaisesta parisuhteesta on, että väkivaltaisessa parisuhteessa ON AINA JOTAIN HYVÄÄ. Ajatellaan, että vain 100% kamalat suhteet pitäisi jättää. Sellaisia ei kuitenkaan ole. Hakkaavat puolisot ovat ihania, herkkiä, haavoittuvaisia ja rakastavia. Sitten he yhtäkkiä räjähtävät, vain hetkeksi, ja sitten ovat taas ihania. Tästä on vaikea lähteä.

Yksi väkivaltaisen suhteen tuhoisimpia asioita on ns. lasinsiruilla astelu: on mahdotonta sanoa, mistä toinen suuttuu, ja toisen mielialoja alkaa varomaan ja muokkaamaan. Elämä alkaa olla pelossa elämistä, ei edes välttämättä väkivallan pelossa, vaan epävarmuudesta johtuen. Et voi koskaan rentoutua.

Siksi, lähde. Et ole yhtään erityisessä asiassa, ja ihanalta tuntuvat miehesi ei ole poikkeus sääntöön, "Ei se oikeasti tarkoittanut tätä." Hän on takuuvarmasti tehnyt tätä edellisten tyttöystävien kanssa. Tapahtuma ei ole sinun vikasi. Mutta tehtäväsi on lähteä.

Vierailija
13/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ex-mies tönäisi niin, että niskat naksahti ja pää ei kääntynyt vähään aikaan. Jälkiä ei jäänyt, mutta olisiko sillä ollut merkitystä minkään suhteen? Virkavalta ei saa ihmisiä erilleen, eikä saa väkivaltaista lopettamaan käytöstään. Se tulee pahenemaan.

Ainoa keino saada se loppumaan on eroaminen. Olen pahoillani, mutta niin se vain on. Mies anelee sinua pian takaisin ja pahoittelee, olisi kiltti ja hyvä mies hetken, mutta jossain vaiheessa hänellä napsahtaa taas. Ja jokainen kerta on enemmän kuin edellinen. Tuollainen mies on alistaja, hänen juurisyy toimia on hänen asenteissaan ja niitä ei voi muuttaa.

Vierailija
14/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin ihmeelliseltä kun mietitään että mitä pitäisi ajatella... No sitä tietenkin miten päästä tuosta miehestä eroon turvallisesti. Googleta, vinkkejä varmasti löytyy. TIETENKÄÄN et voi edes harkita perheen perustamista tuollaisen kanssa. Sheesh. Kun kukaan ei edes tajua miksi harkitset suhteen jatkamista. Tämä on nyt kuule loppuelämäsi tärkein päivä jos ihan tosissaan hetkeäkään harkitset seurustelun jatkamista. JÄTÄ SE. Äläkä usko hetkeäkään sitä kyynelsilmäistä siiman antoa mitä se tulee harrastamaan saadakseen sut takaisin. Joka kerta pyristelet vähemmän. Prosessi on jo alkanut kun et tajua että suhteen pitäisi olla jo ohi.

Vierailija
15/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuesta ja ohjeista. Yleisen mielipiteen tiesin kyllä etukäteen, ettei auta muu kuin erota. Sitä munkin järki on sanonut, mutta tunteet toista, koska 99% ajasta mies on kuitenkin ihana ja välittävä.

Olen itsekin tuonut suhteeseen ongelmia ja syy miksi mies on vihainen johtuu omista teoistani. Oli mitä tahansa kuitenkin tehty tai sanottu, ei mielestäni parisuhteessa kuuluisi olla väkivaltaa tai sillä uhkailua. Aion nyt jatkaa elämääni omasta asunnostani käsin. Se on päätös joka on helppo tehdä. Mutta helppoa ei ole erota miehestä sopimuksen tasolla ja pitäytyä siinä päätöksessä.

Totta se on että jos suhde olisi yksinomaan huono niin siitä lähtisi heti ja olisi jopa iloinen siitä. Mutta kun on paljon hyvää ja huonoa niin kaipuu iskee syvästi heti ensimmäisenä päivänä.

Vierailija
16/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ei määritä se minkälainen hän on 99% ajasta vaan minkälainen hän on 1% ajasta. Varsinkin lapsilla jotka elää sen 1% pelossa ja odotuksessa ja jotka on täysin avuttomia tekemään ratkaisuja elämässään. Mies uhkaili että jos ilmoitat jonnekin väkivallasta hän tietää missä asut. Onko ap sulla ollut väkivaltainen lapsuus kun mielestäsi tämä hengenvaaralliselta kuulostava meininki on hyväksyttävää parisuhteessa jos kerran aiot jatkaa.

Vierailija
17/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan myös kun oma tyttis oli väkivaltainen. Hakkasi harjanvarrella ja huusi silminnäkijöille, jotka monttu auki katsoivat,  että ei ole sitä miltä näyttää, vaan minä hakattu olen lavastanut tilanteen:(

Lisäksi iski naulan jalkaterään ja heitti ikkunan kivellä säpäleiksi. Herätti kerran minut ämpärillisellä vettä sänkyyn päälleni:(

Kamalaa :(

Vierailija
18/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei määritä se minkälainen hän on 99% ajasta vaan minkälainen hän on 1% ajasta. Varsinkin lapsilla jotka elää sen 1% pelossa ja odotuksessa ja jotka on täysin avuttomia tekemään ratkaisuja elämässään. Mies uhkaili että jos ilmoitat jonnekin väkivallasta hän tietää missä asut. Onko ap sulla ollut väkivaltainen lapsuus kun mielestäsi tämä hengenvaaralliselta kuulostava meininki on hyväksyttävää parisuhteessa jos kerran aiot jatkaa.

Tämä. Jokainen vanhempi voisi mennä itseensä ja miettiä tätä. Pelko voi jäädä eliniäksi päälle vaikka muuttaisi joomilleen jne. niin aina on tuo sama pelkotila päällä.

Vierailija
19/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kuitenkin jätit tämän karmean tyypin? Miten reagoi?

Vierailija
20/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Ei siinä muu auta. Jos miehen luona on jotain tavaroita, niin jätä tavarat sinne. Voit sanoa miehelle, että et halua tavaroita takaisin ja voi heittää ne roskiin tai pitää itsellään. Sitten vain jätät vastaamatta yhteydenottoihin. Tilanne olisi eri, jos heti olisi pyytänyt anteeksi ja ollut pahoillaan, mutta uhkailu tilanteen jälkeen näytti, että miehellä ei ole mitään aikeita ottaa vastuuta omista teoistaan toista kohtaan. Tulisi jatkamaan käytöstään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme