Miksi hevos (- ja koira)piireissä ollaan kammottavia toisia kohtaan?
Omat kokemukset ehkä enemmän hevospuolelta, jossa tuntiratsastaja/ pelkkä hevosen vuokraajaa kohdellaan monessa paikassa tosi nuivasti tai jopa ilkeästi. Ja parin paikan kokemuksella yrittäjissä on käsittämättömiä ”asiakaspalvelu”henkilöitä. Kaikki haukutaan ja sätitään ja varsikin kokemattomia tylytetään ” etkö sä idiootti osaa/tajua” -silmien pyörityksellä ja kivahtelulla. Turvallisuus ei todellakaan selitä kaikkea käytöstä! Ja sitten nää ”gurut”: on vain yksi oikea -heidän tapansa- Ja kaikki muu on väärin. Kunnes törmäät jossain muualla toiseen guruun, jolla on ihan eri näkemys samasta asiasta. Kyllästyttää ja ärsyttää mutta olenko ainoa?
Kommentit (46)
En nyt yleistäisi, elämistä pitävät kyllä omalla kokemuksella hyvin huolta mutta kommunikaatiotaidot tai -tavat ovat ihan luolamies/merirosvotasolla.
Tallinpitäjien asennetta ja käytöstapojen puutetta selittää se, että kuka tahansa käytöstavaton ja kouluttamaton wt voi pistää tallin pystyyn.
Joo, nämä ovat oma porukkansa ja kierrän kauempaa. Koiraihmiset ovat varsinkin ihan pimeitä.
Naisvaltaisia harrastuksia. Kun piirit on pienet niin silloin tulee helposti näitä kuppikuntia ja siellä omassa sidosryhmässä yritetään päästä hierarkiassa korkemmalle nokittamalla muita. Kun tiedostaa ilmiön olemassaolon niin koko touhulle voi vain nauraa.
Onko muissa harrastuspiireissä samanlaista? Some/whatsapp aikana tilanne on pahentunut entisestään kun nyt isketään myös viesteillä eikä enää pelkästään paikan päällä.
Aijaa, ei sillä tallilla missä itse käyn oo tuollaista. Kaikki on tervetulleita ja aina autetaan. Meidän tallille on aina kiva mennä. Etsikää sellainen talli missä on hyvä ilmapiiri.
Meille tuli työpaikalle uutena työntekijänä juuri tällainen, hevosihminen. 1v kokemus alalta, ja kahden viikon jälkeen koko muu työyhteisö aivan kypsä tämän uuden käskyttämiseen, alistamiseen ja nöyryyttämiseen. Kohdistui myös sellaisiin ihmisiin, kenellä yli 20v kokemus alalta. Onneksi tajusi itse 2kk jälkeen lähteä, kun "työyhteisö kiusaa häntä". Joopati.
Ei tämä kyllä mikään koko totuus asiasta ole. Mä oon muuttanut asuinpaikkakunnalleni ns. puun takaa. Tunsin täältä yhden ihmisen (joka ei enää asu täällä), mun mies ei tuntetenut ketään. Mun tuttavapiiristä iso osa koostuu hevosihmisistä. Oikein mukavista ihmisistä, joiden kanssa on mukavaa viettää aikaa. Käyn ratsastuskoululla ja yksityisellä tallilla, teen talkootyötä seuran tapahtumissa.
Siis kun kirjoitin kokemukseni ratsutallista niin ensin kommenttiani ei hyväksytty ollenkaan ja sitten kun kopioin tekstini oli se viety....eikä ensimmäinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kun kirjoitin kokemukseni ratsutallista niin ensin kommenttiani ei hyväksytty ollenkaan ja sitten kun kopioin tekstini oli se viety....eikä ensimmäinen kerta.
Sulla oli siinä viestissä jotain sellaisia sanoja, jotka jäävät filtteriin. Turha vetää foliohattua päähän.
Ainakin hevosharrastus on naisvaltaista. Se yksinään jo riittää selittämään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hevosharrastus on naisvaltaista. Se yksinään jo riittää selittämään paljon.
Meidän seurassa yksi pahimmista juoruajista on mies.
Olin nuorena ratsutallilla ja tulin kutsutuksi asumaan sinne, jouduin tallin kylmän ja kovan naisomistajan käsittelyyn. (ja minulla on todella perustelut sanoa näin!) Luulin että kaikesta työstä joka gyödytti heitä maksetaan myös palkkaa, ilman muuta. Vielä mitä! Tein aamusta iltaan ilmaiseksi töitä ja maksoin päälle vuokraa 500 mk. Saappaani, jotka olivat lahja veljeltäni katosivat- siihen aikaan aika arvokkaat. Kyseltyäni saappaita, otin rahat takaisin kassasta ja tietysti sain v.rkaan leiman.
Minua kohdeltiin kuin orjaa ja nolattiin ja jokaiselle vieraalle puhuttiin minusta pahaa. Omistajan vanhayksinäinen umpijuoppo veli laitettiin samaan taloon asumaan, seuraavan huoneeseen ja hän oli hyvin seurankipeä mies....olin niin yksinäinen ja kusessa kuin ihminen ikinään voi olla! Nainen kävi jopa kerran päälleni ja siitä lähtien yläselkääni sattunut näihin päiviin saakka. Elin kaikenlaisessa pelossa päivät. Tllille oli haalittu varakasta vallasväkeä joista kukaan ei piitannut mitä minulle tapahtui.
Se kaikki johti siihen, että eristäydyin täysin koko porukasta ja jäin vaan odottamaan, että saan asunnon. Otin talosta kaiken minkä katsoin vastaavan palkkaani, sillä minulle ei maksettu yhtään mitään kaikesta mitä kuitenkin tein. En selvinnyt siis vuokrasta ja nainen tajusi teetättää muuta lisää sitä vastaan muka...
Nainen ei odottanut hän käski pakkaamaan äkkiä kaikki ja häipymään. Olin hämmentynyt täysin ja jumissa. Vanhat vanhempani eivät yhtään ymmärtäneet missä mentiin. Nainen oli haukkunut tietysti myös äitini ja manipuloinut minua häntäkin vastaan myös. Äijä kärräsi lopulta tavarat kotiini. Ns vuokranmaksu jatkui yhä...
Koskaan en voinut kenellekään sanoa mitä siellä oikeasti tapahtui, oli vaan olemassa ikuisesti tämän pariskunnan kertomus.
Muutin toiseen kaupunkiin. Nainen oli jo ehtinyt evästää senkin kaupungin piirit minusta. Sieltä tallilta tuli muutama kylääni ja asia vahvistui, että minusta oli puhuttu todella pahaa jo uuteenkin paikkaan. Oli siinä alku nuoruudelle!
Ja naisen kavereita asuu ja elää yhä ympärilläni, samanlaista jengiä. Ei mitään muuta kuin kylmäverinen hyöty ja etu.
Älkää ikinä laittako nuoria tallille houkuteltuna siihen että kivahan täällä sun hevosihmisen olisi asua. Se on työleiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli siinä viestissä jotain sellaisia sanoja, jotka jäävät filtteriin. Turha vetää foliohattua päähän.
Mielenkiintoista että käytit sanaa foliohattu....
Ja miten tuollaiset ihmiset kohtelevat niitä eläinparkoja. Hevos ja koira- piireissä liikkuvat ovat usein näitä kovasuisia päällepäsmäreitä, jotka saavat tyydytystä toisten alistamisesta tahtoonsa. Nämä ihmiset, useimmiten naiset, ovat kaiken hoitavia, tehokkaita pätijöitä, jotka tallaavat heikommat jalkoihinsa ennen kuin ehtii koiraa kuiskata. Käytöstavat usein hukassa, kun ei niillä mitään tee, parempi hyökätä ja ottaa tilanne haltuun juuri kuten haluaa, muista viis. En arvosta, ellen tunne.