Ero ja lapsen luonapito
Vähän vaikea ero meneillään. Lapsi jäi isän luo entiseen kotiin. Nyt isä kiusaa lapsen kautta, sovitaan, että tuo äidille, peruu hetken päästä. Lapsella ikävä äitiä, mutta isä väittää ettei lapsi halua edes nähdä.
Kun mitään sopimusta ei ole, niin mihin oikein voi vedota? Vai pitääkö vaan kestää exän temppuilua ja kiusantekoa, jossa lopulta eniten kärsii lapsi?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ota lastenvalvojaan heti maanantaina yhteys. Sieltä saat asiat eteenpäin.
Lastenvalvojalla kävin yksin, ei suostunut mies mukaan. Ei osaa auttaa, koska hänen tehtävä on vahvistaa vanhempien sopimukset ja meillä ei sellasta ole, eikä ilmeisesti myöskään tule ennen kuin käräjillä (ja täähän se on lapsen etu?!). Eli ei edenny sitä kautta :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvojalla kävin yksin, ei suostunut mies mukaan. Ei osaa auttaa, koska hänen tehtävä on vahvistaa vanhempien sopimukset ja meillä ei sellasta ole, eikä ilmeisesti myöskään tule ennen kuin käräjillä (ja täähän se on lapsen etu?!). Eli ei edenny sitä kautta :(
Ap
Tosi kurjaa. Minun mies, sekä lukuisat muut miehet ovat joutuneet tuollaiseen tilanteeseen erottuaan. Äiti pitää lapset, tekee mitä lystää ja lastenvalvoja osaa vaan sönköttää että kyllähän se on niin että vanhempien pitää sulassa sovussa ja yvteisymmärryksessä jne... Ehkä saat enemmän vertaistukea ero-isiltä, joille tuo kohtalo on perin tavallinen. Äitien fokus on yleensä elarien maksimoinnissa ja uhriutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää mistä puhut. Lastenvalvojalla ei saa ristiriitatilanteessa mitään asiaa mihinkään. Ainakaan se etä. Että valheellista infoa jaat
Kerrankin näin päin, kiitos siitä. Ero isänä olen saanut kokea myös samaa naisten puolelta. Kaikki naisethan tekee noin, niin miksei mieskin. Tyhmä kun annoit lapsen jäädä miehen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin oikeuteen meno sitten jos mies ei suostu sopimaan kirjallisesti lapsen tapaamisista lastenvalvojalla.
Eli ei tarvitse sietää toiseen vittuimaisuutta loppuelämää.
Älä anna periksi, kaita luu kurkkuun vaikka oikeuden kautta. Sulla on myös oikeus tavata lasta!
ILA, isät lasten asialla osaa antaa varmaan parhaimmat neuvot ja tukea. Mukana on naisiakin, ettei kannata nimeen takertua.
http://www.isatlastenasialla.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin näin päin, kiitos siitä. Ero isänä olen saanut kokea myös samaa naisten puolelta. Kaikki naisethan tekee noin, niin miksei mieskin. Tyhmä kun annoit lapsen jäädä miehen kotiin.
Se "miehen koti" oli myös lapsen koti. Ja ehkä mä tunnen tän miehen paremmin kuin sä, oltuani sen kanssa yli puolet elämästäni (joka on jo kohtalaisen pitkä), mietin kyllä lapsen ottamista mukaani, mutta siitä olis seurannut katastrofi sekä mulle että lapselle. Koitan selvitä niin, että lapsi kärsii mahdollisimman vähän, mutta itse koen suurta ikävää ja tuskaa. Ja siihen oikeuden päätökseen on vielä pitkä aika. Mies ehtii kostoretkellään saada vielä paljon pahaa aikaan ennen sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi petit?
Oliko tää mulle? En pettänyt, mies oli se, joka petti, vaikka se nyt ei tähän kuulukaan. Ero olis tullu muutenkin.
Ap