Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä takia tuo logopedia on nyt niin suosittua?

Vierailija
13.07.2019 |

???

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tykätä asiakastyöstä ja olla kyky kohdata erilaisia ihmisiä (asiakkaina paljon lapsia ja vaativan erityisen tuen potilaita)

Vierailija
22/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja riittää.

Työllisyystilanne on huonontunut viimeisen vuoden aikana, koska hyvinvointialueilla ei ole rahaa ja sen vuoksi terapiajaksoja ei myönnetä vaikka tarvetta olisi. 

Työn voi tehdä hyvin tai huonosti. Hyvin tehdessä melko rankkaa hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan hyvää työllisyyttä on nyt puffattu useampi vuosi. Toki tämän asian kanssa tehdään sama virhe kuin kaikkien muidenkin alojen kanssa, eli nuoria sysätään lyömään se 3-6 vuotta elämästään "varman alan" opiskeluun ja sitten levitellään käsiä, kun on porukkaa koulutettu ihan liikaa todelliseen tarpeeseen nähden. Sama mitä kävi esim. koodareiden kanssa.

Aina sama juttu, paitsi tietenkin lääkärien kohdalla, koska lääkäriliitto pitää niin aggressiivisesti huolta siitä, ettei koulutuspaikkoja lisätä, jotta alan sisällä ei synny kilpailua ja kaikkien palkat pysyvät hyvinä.

Vierailija
24/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska puhutaan, että työllisyystilanne on niin hyvä ja palkkakin hyvä. Siksi kiinnostaa nuoria.

Kohta ei ole enää. Kysynnän ja tarjonnan laki. 

Vierailija
25/25 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopistossa logopedia on siirtynyt lääkkikseen, samoin psykologia. Eli status vähän noussut. On terveydenhuoltopuolen yliopistokoulutus. Siks

Oli tosi suosittu jo ennen tiedekuntasiirtoa. 

Itse mietin nuorena 80-luvulla logopedian opintoja, mutta en koskaan pyrkinyt noihin opintoihin. Minua kiinnosti mahdollisuus auttaa puheongelmista kärsiviä. Myös alan konkreettisuus viehätti verrattuna moniin muihin aloihin. Olin opiskellut valtsikassa ja asiat olivat nuorelle mielelleni aika höttöisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi