Rintoihin liittyvä kysymys
Minulla on toisessa rinnassa hieman punoitusta ilmeisestikin montgomeryn rauhasen kohdalla. Rinta sinänsä ihan normaalin näköinen muutoin, mutta kun iho rypistyy esim. kylmästä niin tuon rauhasen kohdalla näkyy hieman punoitusta muulloin ei siis punoita. En muista, että onko aiemminkin ollut noin vai ei. Kohta ei ole mitenkään ärtyneen oloinen, iho ei ole rikki, ei ihottumaa tms. Onko tää ihan normaalia vai pitäisikö kiirehtiä lääkäriin?
Kommentit (4)
Voi olla tulehtunut. Koita putsata lämpimällä vedellä ja saippualla, tai jopa antibakteerisella aineella.
Tarkista etteivät liian tiukat rintaliivit hierrä. Vaihda liivejä siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tulehtunut. Koita putsata lämpimällä vedellä ja saippualla, tai jopa antibakteerisella aineella.
Tarkista etteivät liian tiukat rintaliivit hierrä. Vaihda liivejä siinä tapauksessa.
Liivien ei pitäisi hiertää ja kun otan liivit pois niin rinnan iho on ihan normaalin näköinen. Kuumotusta ei ole tms.
Mä tekisin ehkä nyt niin, että seurailisin tilannetta vaikka kuukautiskierron ajan siltä varalta, että muutos on hormonaalinen. Mulle tuli kyllä mieleen sekin, että oisko rintaan voinut osua jokin ja punoitus tulisi siitä. Toisaalta luulisi, että punoitusta olisi koko ajan, jos jokin on raapaissut tai jokin tulehdus kyseessä.
Jotenkin luulisi, että jos olisi jokin muutos niin punoitusta olisi koko ajan eikä vain silloin kuin iho rypistyy.