Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomarahat

Vierailija
13.07.2019 |

Vaikka sen tietää, että heinäkuussa tulee hyvä tili, niin kyllä se taas vaan pisti hymyilyttämään. Palkkakuittia katsoessa tuntee suurta iloa siitä, että minulla on vakituinen työpaikka. Kahden palkansaajan perheessä sitä suorastaan kieriskellään rahoissa aina heinäkuussa. Muita tyytyväisiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kiva summa. Olen pitkään vaihtanut vapaaksi, mutta tänä vuonna se ei käynyt päinsä. 

Vierailija
2/6 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei raha tuokaan onnea, niin on elämä silti hiton kivaa silloin kun sitä rahaa on riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, itse en kokenut reilun 1000e lomarahaa niin isoksi summaksi että olisin tullut hyvälle tuulelle.

Vierailija
4/6 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahan historia on mielenkiintoinen. Kun Suomessa oli v. 1971 metallimiesten seitsemän viikon lakko, sen aikana osa lähti Ruotsiin töihin. Liitot keksivät tällaisen porkkanan, että porukka ei karkaa. Sittemmin tietysti kateusefekti sai aikaan sen, että kaikki muutkin alat kinusivat lomarahat itselleen. Siitä saamme kiittää lomrahamme, joka oli lomaltapaluuraha nimeltään. No osa kokonaispalkkaahan se. Voisihan se olla jossakin muussakin muodossa, mutta aika hyvä näin. Lomaraha perustuu TES:iin tai työsopimukseen.

Vierailija
5/6 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lomarahoista käteen jäävä osuus oli hiukan vajaat 1500E. Se on ollut nyt kolmena vuotena 30% pienempi kuin sitä edeltävinä. Tuo tekee käteen jäävänä osuutena noin 600E vähemmän.

Ensi vuonna pitäisi taas saada normaalit lomarahat, mutta epäilen kovasti....

Vierailija
6/6 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh, itse en kokenut reilun 1000e lomarahaa niin isoksi summaksi että olisin tullut hyvälle tuulelle.

Hiukan reilu 800e lomaraha kyllä tuntuu ihan kivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä