Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palkaton harjoittelu mahdollisuus vastavalmistuneelle?

Vierailija
13.07.2019 |

Eli olen valmistunut yliopistosta, mutta töitä en ole saanut. Tällä alalla suurin osa valmistuneista päätyy työhön X, josta en kuitenkaan ole kiinnostunut (minulla on jo työkokemusta siitä). Sitten taas alan eri tyyppiset työt olisivat kiinnostavia, mutta niistä minulla ei ole kokemusta ja jo työpaikkailmoituksissa vaaditaan kokemusta samankaltaisista hommista.

Kysymys siis kuuluukin, että onko järkeä (tai edes mahdolista) mennä palkattomaan harjoitteluun valtiolle/johonkin yritykseen, josta saisin sitten työkokemusta. En haluaisi enää kotonakaan istua. Te-sivuilla puhutaan lähinnä opiskeluajan työharjoitteluista tai sitten pitkäaikaistyöttömien työkokeiluista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kenenkään vastavalmistuneen opiskelijan ei pitäisi suostua palkattomaan harjoitteluun. Tekee vain hallaa kaikille muille vastavalmistuneille, kun nuo harjoittelut vaan yleistyy, kun niihin saadaan porukkaa

Vierailija
2/5 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kenenkään vastavalmistuneen opiskelijan ei pitäisi suostua palkattomaan harjoitteluun. Tekee vain hallaa kaikille muille vastavalmistuneille, kun nuo harjoittelut vaan yleistyy, kun niihin saadaan porukkaa

Olen samaa mieltä kyllä. Mutta pitäisi jokin keino löytää, että saisi edes jotain kokemusta muistakin alan töistä ja olisi ehkä joskus mahdollisuus tehdä muitakin hommia. Tuntuu, että oma tutkinto on ihan turha, kun tarjolla olisi vain niitä paikkoja X, jotka ei yhtään kiinnosta. Eli mieluummin tekisin silloin vaikka ihan muun alan töitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli aikanaan työkkärin kautta harjoittelussa ja sai siis sieltä sen peruspäivärahan (vai mikä nyt olikaan siihen aikaan nimeltään). Harjoittelun jälkeen työllistyi samaan firmaan.

Vierailija
4/5 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ilmaiseksi tehdä niin ihan varmasti siihen saa mahdollisuuden. Sitten kun kysyt saisiko tästä palkaa niin ei onnistu. Sellaiseksi se on mennyt tämä työelämä.

Vierailija
5/5 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kai lienee: kuinka kiire on vuokranmaksulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi