Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit tilanteessa: sinut on suljettu perheesi ulkopuolelle, löyhäy välit ja asiasta puhumista vältellään?

Vierailija
13.07.2019 |

Äiti soittaa kerran vuodessa ja esittää että mikään ei ole huonosti. Ei ole koskaan käynyt luonasi vaikka asuu lähellä mutta lupailee (jos kesällä sitten, joskus voisi) et ole tervetullut heille. Toista sisarusta tavataan päivittäin, matkaillaan jne.

Äiti on asiasta pahoillaan mutta ei pyri muuttamaan tilannetta. Jotain kyvyttömyyttä hoitaa tällaisia asioita ollut koko elämä, herkkä ihminen.

Tekisi mieli vaan mennä paikan päälle ja haukkua maan rakoon, mutta saattaisivat oikeasti saada jonkun sydärin vanhat ihmiset.

Oma elämä on silti pilalla ja paha olo tunkee esiin joka päivä. Tekisi mieli päättää oma olonsa täällä.

He siis esittävät että kaikki on hyvin, ja pahin olo tulee juuri tästä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija, kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija, kirjoitti:

Ai sinulla on sentään oma perhe. Ja olet huonoilla valinnoillasi suututtanut lapsuudenperheesi? Tosin minusta ihmiset ansaitsevat toisen mahdollisuuden, kunhan kyse ei ole väkivallasta. No mutta meidän tilanne on kuitenkin aivan erilainen. 

ap: lla vain lapsuudenperhe. en voi niin hyvin että voisin lapsia hankkia. ja oman huonon kohtelun varmaan jotenkin kestää, mutta omat lapset joutuisi näkemään kuninkaallisina kohdellut serkut...

ap

Ai, ymmärsin väärin. Kun kirjoitit lapsista, niin luulin että tarkoitit omiasi. Minulla sama, oma huono vointi estää lisääntymisen. Tosin on siinä tuhat muutakin asiaa. Veikkaisin että kuvitellut lapsesi eivät niin välittäisi, heille olisi tärkeää että juuri sinä rakastat heitä. Voimia sinne!

kiitos!

Vierailija
22/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jo itsestäänselvää (en tarkoita vinoilla vaan siis selventää) että en ole se, kenen vika tämä on. En vain tiedä, miten minun pitäisi hoitaa tämä tilanne. Tuntuisi nautinnolliselta kostaa, piinata vanhempiani kertomalla minkälaista minun elämäni on ollut (surkeaa) samalla kun he selviää tilanteesta esittämällä että sitä ei ole olemassa.

Se tuntuu sairaalta vaihtoehdolta.

Mutta sitten se, että olen hiljaa ja hyväksyn ja annan asian syödä itseäni kun vanhempani ja sisarukseni elävät mukavaa elämää - ei kai sekään oikein ole?

Ongelma on se että tiedän että muidenkin hyvinvointi perustuu siihen illuusioon että kaikki on hyvin. Vedän kaikki mukanani jos avaan tämän lippaan. En tiedä mitä tehdä.

Sinulla on huono olo, muillakin pitää olla?

Mikä on tuo illuusio, joka tuo muille hyvän olon?

Vierailija
24/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa vastaamasta heille puhelimeen, laita vaikka estot päälle.

Hanki erilainen elämä. Muuta muualle.

Mene terapiaan ja lakkaa ajattelemasta heitä, eivät hekään sinua ajattele.

Ja jos näet heitä kaupassa tai muualla, ole kuin et tuntisi.

Voit vaikka alkaa mielessäsi ajatella, ettei heitä ole edes olemassa.

Hirveä karhunpalvelus itsellesi, kun roikut siinä, etkä kelpaa.

Päästä irti ja anna olla.

Vierailija
25/25 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jo itsestäänselvää (en tarkoita vinoilla vaan siis selventää) että en ole se, kenen vika tämä on. En vain tiedä, miten minun pitäisi hoitaa tämä tilanne. Tuntuisi nautinnolliselta kostaa, piinata vanhempiani kertomalla minkälaista minun elämäni on ollut (surkeaa) samalla kun he selviää tilanteesta esittämällä että sitä ei ole olemassa.

Se tuntuu sairaalta vaihtoehdolta.

Mutta sitten se, että olen hiljaa ja hyväksyn ja annan asian syödä itseäni kun vanhempani ja sisarukseni elävät mukavaa elämää - ei kai sekään oikein ole?

Ongelma on se että tiedän että muidenkin hyvinvointi perustuu siihen illuusioon että kaikki on hyvin. Vedän kaikki mukanani jos avaan tämän lippaan. En tiedä mitä tehdä.

Sinulla on huono olo, muillakin pitää olla?

Mikä on tuo illuusio, joka tuo muille hyvän olon?

Se että olen hiljaa, vastailen kiltisti puhelimeen ja olen jonkunlainen perheen ulkohenkilö.