Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupungin omistamista vuokra-asunnoista mahdotonta saada asuntoa

Vierailija
13.07.2019 |

Olen joutunut tilanteeseen, jossa joudun muuttamaan nykyisestä vuokraasunnostani halvempaan vuokra-asuntoon. Olen lähettänyt nyt hakemukset moneen eri paikkaan, sekä myös kaupungin vuokra-asuntoihin. Joka kerta kun olen soittanut ja kysynyt, onko asuntoa vaapana (näyttää useita vapaita asuntoja heidän sivuilla) niin aina tulee vain ympäripyöreitä vastauksia.
Samaan aikaan olen jo nähnyt, miten useat alkoholistit, luottotiedottomat ja ulk osuomalaiset saavat asuntoja minua ennen. Tuntuu pahalta, kun olen itse vielä sairaslomalla, autoton ja asun yksin.

Apua ei saa nykyään siis enää mistään. Jääköhän tässä kodittomaksi.

Kyseessä itselläni Tampereen vuokra-asunnot.

Onko kenelläkään vinkkejä, miten tässä voisi enää toimia? Yksityisillä hinnat aivan liian korkeat, paitsi asunnoissa jotka ovat 22 neliön kokoisia.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas sain Tampereen vuokra-asunnoilta kämpän kun olin työssäkäyvä pienten lasten vanhempi. Sama Helsingissä. Ei kannata aina yleistää.

Vierailija
62/68 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt todellakaan tajua millaista asuntoa oikein etsit? Jos asut yksin niin miksi 22 neliön yksiö ei riitä? Siis kysyn ihan tosissani. Itse asuin 2v 25 neliön yksiössä ensin yksin ja sitten vielä 3v mieheni kanssa. Muutimme kun olin viimeisilläni raskaana ja tila ei olisi enää riittänyt ja tuo asunto olisi muutenkin ollut todella epäkäytännöllinen vauvan kanssa (4.kerros, ei hissiä, ei parveketta). Saatiin kaupungilta asunto (kolmio) viikossa. Ihan normaaleja kantasuomalaisia työssäkäyviä ollaan ilman mitään alkoholiongelmia tai luottotietojen menetyksiä.

Olen ymmärtänyt, että muita kuin yksiöitä tai pieniä kaksioita on helpompi saada, kuin juuri niitä yksiöitä. -ap

No tuota, kyllähän isoja perheasuntoja on helpompi saada mutta tuskin sellaista sulle kaupungilta tarjotaan ja ne eivät enää kaupungillakaan ole mitään halpoja. Varmasti tarjotaan perheille eikä yksineläjille.

En nyt täysin ymmärrä pointtiasi. Olen ymmärtänyt, että juuri yksiöistä on pulaa ja niitä on siis hankala saada. En minä mitään perheasuntoa ole hakemassakaan. -ap

Siis jos on vaarana jäädä kodittomaksi niin kai nyt mieluummin vuokraat sen pienen yksiön vaikka yksityiseltä kuin olet koditon. Kaverini muutti lapsensa kanssa kolmiosta kaksioon ja säästää 200€/kk vuokrassa (molemmat vuokranantajat yksityisiä kun kaupungilta asuntoa ei saanut). Mun yksiö oli 300€/kk halvempi (yksityinen vuokranantaja) kuin kaupungin kolmio. Tuo yksiö oli vielä paremmalla paikalla ja kivempi muutenkin. Luulin ekan viestisi perusteella että etsit edullista vuokra-asuntoa.

Tuo ainoa 22 yksiö minkä löysin maksaa 150e enemmän, kuin suuremmat yksiöt kaupungin asunnoissa. Ja jos yksiöön tulisi yksikin vuokrakorotus, minulla ei enää siihen olisi varaa. Nimenomaan olen etsimässä asuntoa, jossa voisin elää hitusen pidempään. -ap

Ihan joka vuosi nousee vuokra kaupungin asunnoissakin.

Niin nousee, ainakin Helsingissä! Kun muutettiin kaupungin kolmioon niin vuokra oli 590€, 3,5v päästä olikin jo 685€/kk ja oli taas puolen vuoden päästä nousemassa. Yksityisellä kun asuin 5v niin vuokra ei noussut kertaakaan. Alkoi suoraan sanottuna ärsyttämään se vuosittainen vuokran nouseminen niin paljon että ostettiin oma asunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt todellakaan tajua millaista asuntoa oikein etsit? Jos asut yksin niin miksi 22 neliön yksiö ei riitä? Siis kysyn ihan tosissani. Itse asuin 2v 25 neliön yksiössä ensin yksin ja sitten vielä 3v mieheni kanssa. Muutimme kun olin viimeisilläni raskaana ja tila ei olisi enää riittänyt ja tuo asunto olisi muutenkin ollut todella epäkäytännöllinen vauvan kanssa (4.kerros, ei hissiä, ei parveketta). Saatiin kaupungilta asunto (kolmio) viikossa. Ihan normaaleja kantasuomalaisia työssäkäyviä ollaan ilman mitään alkoholiongelmia tai luottotietojen menetyksiä.

Olen ymmärtänyt, että muita kuin yksiöitä tai pieniä kaksioita on helpompi saada, kuin juuri niitä yksiöitä. -ap

No tuota, kyllähän isoja perheasuntoja on helpompi saada mutta tuskin sellaista sulle kaupungilta tarjotaan ja ne eivät enää kaupungillakaan ole mitään halpoja. Varmasti tarjotaan perheille eikä yksineläjille.

En nyt täysin ymmärrä pointtiasi. Olen ymmärtänyt, että juuri yksiöistä on pulaa ja niitä on siis hankala saada. En minä mitään perheasuntoa ole hakemassakaan. -ap

Siis jos on vaarana jäädä kodittomaksi niin kai nyt mieluummin vuokraat sen pienen yksiön vaikka yksityiseltä kuin olet koditon. Kaverini muutti lapsensa kanssa kolmiosta kaksioon ja säästää 200€/kk vuokrassa (molemmat vuokranantajat yksityisiä kun kaupungilta asuntoa ei saanut). Mun yksiö oli 300€/kk halvempi (yksityinen vuokranantaja) kuin kaupungin kolmio. Tuo yksiö oli vielä paremmalla paikalla ja kivempi muutenkin. Luulin ekan viestisi perusteella että etsit edullista vuokra-asuntoa.

Tuo ainoa 22 yksiö minkä löysin maksaa 150e enemmän, kuin suuremmat yksiöt kaupungin asunnoissa. Ja jos yksiöön tulisi yksikin vuokrakorotus, minulla ei enää siihen olisi varaa. Nimenomaan olen etsimässä asuntoa, jossa voisin elää hitusen pidempään. -ap

Ihan joka vuosi nousee vuokra kaupungin asunnoissakin.

Niin nousee, ainakin Helsingissä! Kun muutettiin kaupungin kolmioon niin vuokra oli 590€, 3,5v päästä olikin jo 685€/kk ja oli taas puolen vuoden päästä nousemassa. Yksityisellä kun asuin 5v niin vuokra ei noussut kertaakaan. Alkoi suoraan sanottuna ärsyttämään se vuosittainen vuokran nouseminen niin paljon että ostettiin oma asunto.

Tästä on siis 10v mutta tiedän että vuokrat nousevat edelleen koska kavereitani asuu edelleen hekan asunnoissa. En edes uskalla ajatella paljonko tuosta meidän kolmiosta tänä päivänä saisi pulittaa!

Vierailija
64/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

Tampereen vuokra-asuntotilannetta en tunne, mutta

Kruunu asunnot Tampereen Turtolassa, löytyi seuraavanlaisia vaihtoehtoja;

Sotilaankuja 7 ja kaikki vapaita:

2h+k, 52 m2, vuokra 750€

2h+k, 58,5€, vuokra 795€

+ 2 muuta vapaata vuokra-asuntoa.

Vierailija
65/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kertoisin, millaisia tyyppejä asuu HeKan Jätkäsaaren tuliterässä puutalossa. Et edes uskoisi.

Ainakin Ruoholahdessa asuu viheriän puolueen vaikuttajia halvalla vuokralla. Herttoniemessä taitaa kaupungin kämpässä asua ex-ministeri Arhinmäkeä (vas.) lääkäri- vaimonsa kanssa 🤣

Niillä voi olla kaupungin työsuhdeasunto jos eukko on kaupungin sairaalassa tai terkkarissa töissä. Osan stadin asunnoista on myös työsuhdeasuntoja.

Vierailija
66/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis alo kirjoitti:

Plankkia naamaan niin alkaa tärpätä.

Juuri näin pitää tehdä. Tulee vielä uudet keittiökalusteet ja muutkin huonekalut siihen päälle.

Luulet ettei katota nimeä, syntymäpaikkaa...?

Vierailija
67/68 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikkukaupungissa sai helposti kaupungin asunnon. Hesa ja Tre varmasti vaikeita saada.

Vierailija
68/68 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

a.s.ukki kirjoitti:

Miten näet vapaat asunnot kaupungin asuntojen sivuilta? Ei ainakaan Helsingissä tms näe vapaita,paitsi vvo,sato jne.

Lähes kaikkien kaupunkien vapaat asunnot näkyvät netissä! Helsinki on poikkeus. Eikä ap asu Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän