Mikä on tekosyysi siihen ettet laihdu?
Mulla oli aiemmin tekosyynä seuraavat:
- joku "bakteeri" joka estää mun laihtuminen
- mulla on vaan "isot luut"
- Aineenvaihduntani on vaan hidas
Sitten ajattelin asiaa kylmän loogisesti ja huomasin, että eihän mun elämäntavat vaan muuttuneet tarpeeksi, että laihtuisin ja myös sorruin prosessiin nimeltä "laihduttaminen".
Tajusin, että muutoksen on oltava kokonaisvaltainen - ei lainkaan alkoholia, ei lainkaan vaaleita viljoja eik sokeria makeisten muodossa. Liikunta osaksi jokapäiväistä toimintaa ilman että lähtee erikseen salille tai lenkille.
Vasta sitten onnistuin pudottamaan painoani ja olen nyt jo vuosia ollut 35 kg kevyempi kuin eläeässäni "laihdutuksen" valheessa.
Kommentit (26)
Perheellisenä en ehdi miettiä tarpeeksi, mitä laitan suuhuni. Usein myös ravintolan annoskoot ovat liian suuria, ja en raaski jättää ruokaa.
Olisin surullinen, jos laihtuisin.
Tekosyy on se, että rakastan ruokaa ja juomaa. Painan 53kg ja haluaisin tiputtaa kilon, mutta tosi tiukassa tuntuu olevan.
Ei ole muuta tekosyytä kuin se, että laihtumiseni on aina näkynyt vain vaa'assa ei kehossa. Olen elämäni aikana laihtunut suht mukavastikin, mutta se laihtuminen ei ole tosiaan näkynyt missään muualla kuin siinä vaa'an näytössä olevassa numerossa. Melkein olen ajatellutkin, että lihavampana sentään olisin vähän miehekkäämmän näköinen kuin, siinä normaalinpainon rajoissa olevana laihaläskinä.
Terveisin Naispelko26
Mistä voisi saada palkintomaksakeittoa ?