Mikä on tekosyysi siihen ettet laihdu?
Mulla oli aiemmin tekosyynä seuraavat:
- joku "bakteeri" joka estää mun laihtuminen
- mulla on vaan "isot luut"
- Aineenvaihduntani on vaan hidas
Sitten ajattelin asiaa kylmän loogisesti ja huomasin, että eihän mun elämäntavat vaan muuttuneet tarpeeksi, että laihtuisin ja myös sorruin prosessiin nimeltä "laihduttaminen".
Tajusin, että muutoksen on oltava kokonaisvaltainen - ei lainkaan alkoholia, ei lainkaan vaaleita viljoja eik sokeria makeisten muodossa. Liikunta osaksi jokapäiväistä toimintaa ilman että lähtee erikseen salille tai lenkille.
Vasta sitten onnistuin pudottamaan painoani ja olen nyt jo vuosia ollut 35 kg kevyempi kuin eläeässäni "laihdutuksen" valheessa.
Kommentit (26)
Sorrun aina syömään kun anoppi on sairas ja lapsi kiusaa. Muuten olisin laiha.
Ei ole tekosyitä ja heti, kun lopetin niiden keksimisen, niin laihduin. Vielä on matkaa jäljellä, mutta 30kg.sta jäljellä on enää 6kg.tä. Voiton puolella siis
Ei ole tekosyitä. En vain viitsi, tykkään laiskottelusta ja syömisestä ja olen tyytyväinen vartalooni. En minä tosin kovin läski olekaan, mutta hiukan pudotettavaa olisi.
Rakastan syödä ruokaa paljon. Ei siinä muuta. Liikun kyllä, mutta en ehdi mitenkään polttaa 5000 kaloria päivässä.
Olet sinä hyvä ihminen.
Mutta minulla ei ole yhtään tekosyytä.
En vaan jaksa tehdä ruokaa, syön mitä satuutuu milloin sattuu. 
Syön liikaa. Se ei kyllä ole tekosyy, vaan ihan oikea syy. N48
Se, että en ole yrittänyt laihduttaa ja en kuulu niihin, jotka laihtuvat itsestään.
Lautasellani oleva äärellinen palkintomaksakeitto mulkaisi minua vihamielisesti. ”Olet taas syönyt sieniä”, se tiuskaisi.
Mik ihmeen tekosyy?? Ei mulla ole muuta kuin se että syön liikaa.
Kestolaihduttaja kirjoitti:
Lautasellani oleva äärellinen palkintomaksakeitto mulkaisi minua vihamielisesti. ”Olet taas syönyt sieniä”, se tiuskaisi.
Tämä ei ole mikään tekosyy, vaan täysin järkevä perustelu olla laihduttamatta.
Mikä on tekosyysi, että kirjoittelet tänne aina noita älyttömiä kysymyksiä?
Oikea syy on, että en jaksa. Ei jaksa kytätä syömisiä, rajoittaa annoskokoja tai kaloreita, ei jaksa liikkua riittävästi, en jaksa tehdä juuri mitään mutoksia, että laihtuisin.
Miksi tästä tehdään uusi ketju joka v*tun päivä??!!??
Laihana pysyttely laski elämänlaatua aivan liikaa. Siihen meni valtavasti aikaa, energiaa (heh) ja elämänlaatua. 1100-1400 kilokaloria päivässä (pcos ja 155cm pituutta) ja niin paljon liikuntaa kuin vain ehti ja jaksoi. En syönyt punaista lihaa ollenkaan, kanaakin hyvin vähän, vältin hiilareita, sokeria ja ties mitä. Käytännössä sai siis laihduttaa ihan koko ajan, muuten paino alkoi nousta heti, ja välillä lipsahdin ketoosiinkin vahingossa, jolloin meni yöunet ja piti kikkailla että jos nyt syön nämä päivän hiilarit illalla tähän aikaan, niin saanko sitten unta kun on nukkumaanmenoaika jne.
Joku viljan jättäminen nyt on turhin asia mitä voit laihdutuksen eteen tehdä.
Voit laihduttaa vaikka karkkia syömällä jos saanti jää vaan alle kulutuksen.
Vilja ei edes ole mikään epäterveellinen juttu, en käsitä mistä teitä degenerateja löytyy joka päivä
Olen normaalipainossa ollut aina enkä laihduta koskaan.
En viitsi laihduttaa. Tämä ei ole mikään tekosyy. En pidä ylipainoani ongelmana.
Oma syyni on se, että syön liikaa ja väärin, ja en kykene muuttamaan tapojani tarpeeksi.