Uskaltaako tuonne USA:han lähteä matkavakuutuksen kanssa muutaman kuukauden matkalle esim. astmaa sairastava?
Kohtauksia ei ole tullut vuosikausiin mutta mistä sen tietää vaikka tuolla reissussa joku laukaisisi? Lääkkeet on tietysti.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos poikkaset jalkas siellä tai joudut muuhun tapaturmaan, joka vaatii sairaalahoitoa? Luuletko, että ainut uhkasi siellä on astmasi?? Ei vakuutuskaan (Suomesta otettu) kaikkea korvaa. Ja sairaalalaskut ovat sitten kymmeniä tuhansia, jopa satoja tuhansia euroja.
Juu se on totta. Tuo astma nyt tuli mieleen ensimmäisenä kun on krooninen sairaus kuitenkin.
Kunnon vakuutukset tosiaan korvaavat sairaskulut hyvin , mun vakuutus taitaa korvata 20 miljoonaan saakka. Mutta tosiian mulla ei ole olemassa olevia sairauksia, joten kannattaa tosiaan tutkia vakuutuksen pikkutekstit tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n täytyy varautua kyllä kaikkeen muuhunkin sairastamiseen / onnettomuuteen kuin vain pelkkään astmaan.
Siellähän voi käydä ihan mitä vain! Ja se tulee maksamaan, jos sairaalaan joutuu.
Äkilliset sairastumiset (kuume, jalka poikki, vatsatauti jne) korvataan kyllä ihan normaalisti normaalisti matkavakuutuksesta? Mutta jos ap saisi astmakohtauksen ja joutuisi sen vuoksi sairaalaan, sitä ei varmaankaan voisi pitää ns.matkasairautena. Oma vakuutukseni ei ainakaan korvaa jos sairaus on ollut tiedossa ennen matkalle lähtöä. Miettisin itse kuinka todennäköistä on saada pakollista sairaalahoitoa vaativa kohtaus ja mitä sen hoito voisi maksaa sairaalassa (pari päivää?) ja tekisin päätöksen lähtemisestä sen pohjalta.
Olemassa olevan sairauden 'killinen paheneminen kuuluu normimatkavakuutuksen piiriin. Esim. sydänvikaisen sydänkohtaus. Sen sijaan ei suunniteltu sydämensiirtoleikkaus.
Ei taida USAn sairaaloilla olla maksujen perintäoikeutta Suomessa. Hoitaa niiden on kuotenkin pakko jos kiireellinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n täytyy varautua kyllä kaikkeen muuhunkin sairastamiseen / onnettomuuteen kuin vain pelkkään astmaan.
Siellähän voi käydä ihan mitä vain! Ja se tulee maksamaan, jos sairaalaan joutuu.
Äkilliset sairastumiset (kuume, jalka poikki, vatsatauti jne) korvataan kyllä ihan normaalisti normaalisti matkavakuutuksesta? Mutta jos ap saisi astmakohtauksen ja joutuisi sen vuoksi sairaalaan, sitä ei varmaankaan voisi pitää ns.matkasairautena. Oma vakuutukseni ei ainakaan korvaa jos sairaus on ollut tiedossa ennen matkalle lähtöä. Miettisin itse kuinka todennäköistä on saada pakollista sairaalahoitoa vaativa kohtaus ja mitä sen hoito voisi maksaa sairaalassa (pari päivää?) ja tekisin päätöksen lähtemisestä sen pohjalta.
Olemassa olevan sairauden 'killinen paheneminen kuuluu normimatkavakuutuksen piiriin. Esim. sydänvikaisen sydänkohtaus. Sen sijaan ei suunniteltu sydämensiirtoleikkaus.
Ahaa, missä vakuutuksessa näin? Mulla joku paketti OP-Pohjolan kautta, Eurooppalainen on toi matkavakuutuksen myöntäjä. Siellä sanotaan vain, että matkasairautena ei katsota sairautta, joka sulla on ollut jo kotimaassa. Mitä tämä siis tarkoittaa? Saako astmaatikko kuitenkin ensiapunsa korvattua? Vai meinaako tuo ehto sitä, että jos sulla on ollut vähän kurkkutuntemusta kotimaassa ja pamautat 40 asteen kuumeen kohteessa niin siellä ei korvata mitään, vaikka kyseessä on radikaali paheneminen.
Numero 25 lisää: Niin ja olen miettinyt, että jos on vaikka kurkku vähän kipeä ja sit lähtee lomalle. Eihän kukaan matkaa peru kurkkukivun vuoksi. Sitten iskeekin just joku antibioottia vaativa kuumetauti kohteessa tai jotain niin täytyykö se vaan kärvistellä ja maksaa itse, koska oirehan on ollut jo ennen matkaa olemassa? Kuitenkin hoitamatta jättäminen ja vuorokausia sinnittely jossain 40 asteen kuumeessa on hengenvaarallista.
Tarkista vakuutusehdot.
Usein matkavakuurus kattaa esim. Akuutin astmakohtauksen ensiavun eli akuutin sairaskohtauksen. Perustaudin hoitoa ei korvaa eli esim. Kortisonikuuri ja pahenemisvaiheen lääkitys jo Suomesta matkaan mukaan varuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, missä vakuutuksessa näin? Mulla joku paketti OP-Pohjolan kautta, Eurooppalainen on toi matkavakuutuksen myöntäjä. Siellä sanotaan vain, että matkasairautena ei katsota sairautta, joka sulla on ollut jo kotimaassa. Mitä tämä siis tarkoittaa? Saako astmaatikko kuitenkin ensiapunsa korvattua? Vai meinaako tuo ehto sitä, että jos sulla on ollut vähän kurkkutuntemusta kotimaassa ja pamautat 40 asteen kuumeen kohteessa niin siellä ei korvata mitään, vaikka kyseessä on radikaali paheneminen.
Ifillä ainakin näin. Akuutti hoito korvataan aina oli kyse vaikka sitten sydänsairaan sydänkohtauksesta tai keskenmenosta. Mutta varsinaisen olemassaolevan sairauden hoitoa ei koskaan korvata. Ensiapu aina. Ja saa ne keskenloppuneet lääkkeetkin hakea vakuutuksella, jos näin ikävästi reissussa kävi.
Jos matkavakuutus on ammattiliiton kautta, kannattaa lukea sen ehdot tarkasti. Joissakin tällaisissa matkavakuutuksissa maksimikorvaussumma on luokkaa 15 000 euroa. Se ei välttämättä riitä edes yhden vuorokauden hoitoon USAlaisessa sairaalassa.