Mies syyttää minua manipuloivaksi ja itse pidän miestä kaikella kunnioituksella vähän yksinkertaisena
Ihan mielenkiinnosta kyselisin, oletteko törmänneet ihmissuhteissanne yms. samaan asiaan. Olen verbaalisesti lahjakas ja osaan argumentoida hyvin. Olen haka löytämään asioista ne puolet, jotka puoltavat omaa näkökantaani. Minusta tässä ei ole mitään pahaa enkä koe olevani vilpillinen/manipulatiivinen näin tehdessäni.
Mies syyttää minua manipuloinnista luullakseni siksi, että kokee jäävänsä alakynteen ollessamme asioista eri mieltä. Kyseessä on aika uusi tuttavuus ja olen ruvennut pitämään miestä kieltämättä hiukan yksinkertaisena mitä logiikkaan tulee.
Minä tykkään keskustella eikä minusta kaikesta tarvitse olla samaa mieltä. Mihestä tämä taas tuntuu olevan käsittämätöntä ja tuntuu, että hän mielellään vain haluaisi kumppaniltaan komppausta omille näkökannoilleen.
Samalla tavalla lapsi voisi syyttää vanhempiaan manipuloinnista silloin, kun nämä yrittävät keskustelun kautta perustella lapselle sitä, miksi jokin asia kannattaisi hoitaa tietyllä tavalla.
Kommentit (31)
Tämä on ihan kuin minun "kynästäni". Alkoholi tietysti pahentaa asiaa. Mutta olen hyväksynyt, ettei täydellistä olekaan, ja tämä on asia, josta olen valmis joustamaan. Kiistatilanteissa pyrin selittämään kantani mahdollisimman selkeästi ja kiihtymättä, jotta mies ymmärtää ja jaksaa kuunnella myös kiihtymättä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tapailet miestä jota pidät tyhmänä? Mitä hyviä puolia miehessä on?
En aio jatkaa miehen kanssa yhdessä. Lähinnä kiinnosti pohtia sitä, miksi mies pitää minua manipuloivana.
Voimakas ja persoonallisuus + ulkonäkö kiinnosti hänessä aluksi ja seksi oli hyvää. Kun tajusin, ettei vastavuoroista keskustelua voi koskaan olla, hänen kanssaan, menetin kiinnostukseni myös seksiin.
-ap
"Itse pidän kaikella kunnioituksella miestä vähän yksinkertaisena".
Kunnioitat kuitenkin miestä?
Kunnioitan siinä samassa mielessä kuin kunnioitan montaa muutakin ihmistä. Looginen ajattelumme on kuitenkin liian erilaista parisuhteeseen.
Mies on hyvä ja kultainen ihminen monessa mielessä mutta henkinen yhteys puuttuu siksi, että puhumme ikään kuin toistemme ohi.
Pakkoko sun on olla tyhmän kanssa, semmonen on todella uuvuttavaa ja toisekseen jokainen meistä on manipuloiva, niin kuin tuolla yllä sanottiin, jos yrittää vaikuttaa toisen mielipiteeseen niin se on periaatteessa manipulointia. Pitää antaa ihmisten vaan pitää typeryytensä. Ei kauhalla jos lusikalla on annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kovinkin hyökkäävä kun kerrot oman kantasi asioista?
Mies on itse todella hyökkäävä omissa näkökannoissaan. Silloin tulee itsekin aika napakasti vastattua. Ongelma syntyy siitä, ettei mies osaa perustella näkemyksiään ja minua tämä kieltämättä ärsyttää. En pidä siitä, että koen miehen olevan ohjailtavissa. Tekeekö tämä tunne minusta manipuloijan?
Sinun mielestä hänen näkökulmansa ei ole perusteltuja?
Voinet antaa esimerkin. Muuten asiaan jää mustavalkoinen " Minä ainoastaan olen oikeassa " -kuva.
Ja tietenkin mielellään totuudenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse todella hyökkäävä omissa näkökannoissaan. Silloin tulee itsekin aika napakasti vastattua. Ongelma syntyy siitä, ettei mies osaa perustella näkemyksiään ja minua tämä kieltämättä ärsyttää. En pidä siitä, että koen miehen olevan ohjailtavissa. Tekeekö tämä tunne minusta manipuloijan?
Voinet antaa esimerkin. Muuten asiaan jää mustavalkoinen " Minä ainoastaan olen oikeassa " -kuva.
Riittääkö esimerkiksi se, että mies kuvittelee luolaihmisten eläneen samaan aikaan maapallolla dinosaurusten kanssa?
Ei myöskään tiedä, millainen soitin on oboe eikä tiedä sitäkään, että valkoviini tarjoillaan pääsääntöisesti viilennettynä.
Yleissivistyksemme ovat eri todellisuuksista. Mies tietää paljon esimerkiksi erilaisista sarjakuva- ja pelihahmoista sekä 1990-luvun musiikista. Minun maailmassani tälle tiedolle taas ei ole mitään käyttöä.
Ei tyhmemmän ihmisen kanssa pysty olemaan pidemmän päälle. Tämä johtuu siitä, että toisen kunnioittaminen vertaisenaan on edellytys suhteelle. Enkä nyt tarkoita pelkkää ÄO-älykkyyttä vaan sitä että vaikka henkiset vahvuusalueet olisi erilaisia niin niiden on oltava ns. tasoissa kummankin mielessä. Muuten on hyvin vaikea olla ylenkatsomatta toista ainakin vähän.
Itselläni on aika vahvasti dominoiva juurikin tuo logiikkaan taipuva puoli, onneksi olen löytänyt miehen jonka kanssa ajatus juoksee hämmästyttävän samalla tavalla eikä hän koe itseään uhatuksi vaikka olen kenties jossain asiassa "fiksumpi", hän on sitä sitten taas toisilla osa-alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tapailet miestä jota pidät tyhmänä? Mitä hyviä puolia miehessä on?
En aio jatkaa miehen kanssa yhdessä. Lähinnä kiinnosti pohtia sitä, miksi mies pitää minua manipuloivana.
Voimakas ja persoonallisuus + ulkonäkö kiinnosti hänessä aluksi ja seksi oli hyvää. Kun tajusin, ettei vastavuoroista keskustelua voi koskaan olla, hänen kanssaan, menetin kiinnostukseni myös seksiin.
-ap
Kas, tämähän on kuin 12121212:n pelikirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö esimerkiksi se, että mies kuvittelee luolaihmisten eläneen samaan aikaan maapallolla dinosaurusten kanssa?
Ei myöskään tiedä, millainen soitin on oboe eikä tiedä sitäkään, että valkoviini tarjoillaan pääsääntöisesti viilennettynä.
Yleissivistyksemme ovat eri todellisuuksista. Mies tietää paljon esimerkiksi erilaisista sarjakuva- ja pelihahmoista sekä 1990-luvun musiikista. Minun maailmassani tälle tiedolle taas ei ole mitään käyttöä.
Mainitsemillasi tiedoilla ei ole mitään merkitystä arkielämässä. Jos tulet hyvälle mielelle moisen nippelitiedon äärellä, niin hanki jokin trivial pursuit "nero".
Briljeeraamasi asiat eivät kerro mitään älykkyydestä, vaan jonkin sortin kirjasivistyksestä. Mutta halveksunnastasi päätellen et itse ole kovinkaan viisas, vaan vastenmielinen pätijä, joita korkeasti koulutetut nykynaiset niin usein ovat. Pitäisit mölyt mahassasi, niin vaikuttaisit hieman viisaammalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemillasi tiedoilla ei ole mitään merkitystä arkielämässä. Jos tulet hyvälle mielelle moisen nippelitiedon äärellä, niin hanki jokin trivial pursuit "nero".
Briljeeraamasi asiat eivät kerro mitään älykkyydestä, vaan jonkin sortin kirjasivistyksestä. Mutta halveksunnastasi päätellen et itse ole kovinkaan viisas, vaan vastenmielinen pätijä, joita korkeasti koulutetut nykynaiset niin usein ovat. Pitäisit mölyt mahassasi, niin vaikuttaisit hieman viisaammalta.
Aloittaja on ns. kirjaviisas. Pysyköön vertaistensa parissa ivailemassa käytäntöön suuntautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mieheni pitää minua kylmänä, sillä en juuri koskaan riidellessä menetä malttiani vaan argumentoin rauhallisesti ja järkiperustein. Mies itse on dramaattinen ja sanoo suutuspäissään typeryyksiä, joita katuu jälkeenpäin. Hän riitelee myös sukulaistensa kanssa samalla tavalla, ja välillä kuuntelen ihmeissäni sivusta, kuinka hän huutaa vaikka isälleen puhelimessa.
Omasta mielestäni oma tyylini on rakentavampi, mutta jokaisella on toki omat mieltymyksensä. Mies ei tunnu käsittävän, että jos sanon jotain, todella tarkoitan sitä. Meillä on mennyt pidempään huonosti ja olen sanonut, että en enää ole onnellinen tässä suhteessa. Kun otin asian muutaman viikon päästä uudelleen esille, oli mies aivan yllättynyt, kun edelleen olin samaa mieltä eikä taannoinen ollutkaan mikään tunnekuohussa esitetty purskahdus.
Lopeta miehesi alistaminen ja "kouluttaminen". Sinun mielestä teillä menee siis huonosti, kun mies ei tee kaikkea niin, kuin sinä haluat.
Vaikutat kyllä totaalikusipääl#lle
Olen kokeillut mieheni kanssa kylmän rauhallista argumentointia, joka on ammatillisten taustojenikin takia minulle tavallinen tapa hoitaa konfliktitilanteet. Hänen oma tapansa on huutaa ja sanoa asioita, joita katuu jälkikäteen. Kokeilin tuota huutokisaa kerran, ja pointtini tuntui yllättäen menevän paremmin perille.
Teoriani on, että kotona huutamalla kasvatetuille tämä tyyli on jopa kotoisaa jos se ei ole murtanut heitä henkisesti. Rauhallinen suhtautuminen riitoihin näyttäytyy heille jonkinlaisena ylimielisyytenä ja hylkäämisenä. Heille tulee paha mieli oman kontrollinsa menettämisestä. :D