Tästä mallia koko Suomeen? Eurajoella määrättiin nuorille yhteiset kotiintuloajat: Yöllinen mopoilu ja ilkivalta saatiin kuriin – ”suosittelen kokeilemaan”
Hyvä idea, vielä ne jalkapannat osalle niin saadaan turvaa lisää
IL
Kommentit (31)
Kyllä minä sovin kotiintuloajat ihan itse oman lapseni kanssa. Ne vaihtelevat ja niihin voi nuori myös itse vaikuttaa. Elämä hyvää ja pärjätään ilman yhteiskunnan holhousta.
Ilmoitettu ihmisoikeuksien vastaiseksi ja rasistikesksi ketjuksi. Ilmoitathan sinäkin.
Ketkä sitten yöt kulkee kun kuitenkin valtaosa mopoikäisistä nuorista kesätöissä ja aamusta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä sitten yöt kulkee kun kuitenkin valtaosa mopoikäisistä nuorista kesätöissä ja aamusta töihin.
Mitä lääkkeitä sä vedät?
Tässä on Islanninmalli ja sen vaikutukset
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.222194
Vierailija kirjoitti:
Tässä on Islanninmalli ja sen vaikutukset
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.222194
YLIOPISTOTYYPIT JOTKA KÄY BAAREISSA...
VERTAAT NOITA MOPOJONNEIHIN?
Vierailija kirjoitti:
Islannin malli on kyllä hyvä ja toimii
Islannin mallissa kaikille nuorille annetaan merkittävä harrastusraha, jotta saadaan nuoret harrastusten pariin. Kunnat ja seurat ovat vastuussa kuljettamisista harrastuksiin. Tuo kotiintuloaika on vain pieni palanen kokonaisuutta, toki Suomessa jotenkin kaikki on käännetty sen ansioksi, huoh sentään.
Ja merkittävä saavutus Islannissa siis on, että nuoret harrastavat eivätkä notku ryyppäämässä. Mikäköhän siihen vaikuttaa enemmän, se että kaikki ohjataan harrastamaan ja vanhempia tuetaan tässä vai kotiintuloajat? Hmm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islannin mallissa kaikille nuorille annetaan merkittävä harrastusraha, jotta saadaan nuoret harrastusten pariin. Kunnat ja seurat ovat vastuussa kuljettamisista harrastuksiin. Tuo kotiintuloaika on vain pieni palanen kokonaisuutta, toki Suomessa jotenkin kaikki on käännetty sen ansioksi, huoh sentään.
Ja merkittävä saavutus Islannissa siis on, että nuoret harrastavat eivätkä notku ryyppäämässä. Mikäköhän siihen vaikuttaa enemmän, se että kaikki ohjataan harrastamaan ja vanhempia tuetaan tässä vai kotiintuloajat? Hmm...
Ja mallissa on vielä sitoutettu vanhempia toimimaan yhteisöllisesti esim.vanhempainneuvostoissa ja katupartioinnissa. Ei taitaisi onnistua Suomessa.
Nämä jotka eivät nuorena saa koskaan vapaasti elää ja olla ovat sitten aikuisena sekoilemassa olan takaa. Ei Pohjois-Koreaa.
Ei, ei, ei.
Mä en halua, että valtiovalta alkaisi vahtimaan kakaroita, kun vanhemmat ei itse osaa. En siedä tämmöisiä ylemmän tason komenteluita, aivan yksinkertaisessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei, ei.
Mä en halua, että valtiovalta alkaisi vahtimaan kakaroita, kun vanhemmat ei itse osaa. En siedä tämmöisiä ylemmän tason komenteluita, aivan yksinkertaisessa asiassa.
Kyllä silloin juuri pitää valvoa, kun toiset ei osaa
On nuoria jotka eivät aiheuta häiriötä /ongelmia ja ovat kilttejä, miksi he joutuvat kärsimään muiden vuoksi? Nuorilla on oikeus liikkua ulkona. Yhtä hyvin samat tyypit voivat metelöidä tai tehdä rikoksen päivällä, ehkä alkuillasta. Ja voivat jäädä kiinni, tuskin kaikki jatkavat
Ei tule ikinä menemään läpi ja yhteiset kotiintuloajat ovat myös lainvastaiset, joten tuo kielto voidaan helposti kumota. Nuorilla on oikeus itsemääräämisoikeuteen ja liikkumisenvapauteen. T:Nuorisotyöntekijä
Vanhempien pitäisi pitää huolta jälkikasvustaan etteivät riko eivätkä polta yhteistä verovaroin maksettua omaisuutta.Porukassa yleensä tyhmyys tiivistyy.Pakko valvontakamera mukaan jos nykyaikana ei saada tyhmyyttä kuriin.
Kaikki Hgin ala-ikäiset kotiin viim. klo 24. Toimisiko? EI. Ei mitään järkeä. Eletään onneksi vapaassa maassa, jossa kaikilla on ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien pitäisi pitää huolta jälkikasvustaan etteivät riko eivätkä polta yhteistä verovaroin maksettua omaisuutta.Porukassa yleensä tyhmyys tiivistyy.Pakko valvontakamera mukaan jos nykyaikana ei saada tyhmyyttä kuriin.
Valvontakamera ja jalkapanta. Muovinen jalkapanta ei paljoa paina, ja nuori voi vapaasti mennä ja tulla - kohtuuden rajoissa, tietenkin. Ja heti pystyttäisiin näkemään, että Nicoelviira se Tiinapetterin kanssa siellä päiväkodilla tupakasta tulipalon sytytti, ei Helmikalervo ollut lähimaillakaan. Ja Helmikalervo olisi onnellinen, kun häntä ei turhaan syytetä asiasta eikä kesäloma mennytkään pilalle. Win-win-tilanne.
Tästä on vissiin hyvä aloittaa, kun eivät vanhemmat itse osaa ja uskalla asettaa lapsilleen rajoja.
Joo siellä on 6000 ihmistä 1 504,96 km² alueella. Ihan hirveä homma saada koko kylän 10 mopoikäistä hallintaan.