Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(esi)Teini alkoi eilen kiroilla ja raivota sekä juoksi ulos klo 22 illalla huutaen että nukkuu ulkona, mies sulki varmuusketjun ja sanoi että saa jäähdytellä tunteita ulkona. Joku naapuri soitti poliisit.

Vierailija
12.07.2019 |

Oikeastikko teinin pitäisi saada perseillä ilman mitään rangaistusta ?! Jos huutaa haistakaa vi""a ja juoksee ulos, niin saa kyllä pysyäkin siellä hetken ! Ja miettiä miten puhuu meille. On nyt siis 12 v ja ADHD yhdistettynä murrossikään on tehnyt vielä äskettäin keppihevosilla leikkineen, hyväntuulisen tytön raivottareksi joka raivoaa kavereilleen, raivoaa meille, kiroilee ja paiskoo ovia. Kaikki on että haista v""u ja haista p""a ja mä vihaan teitä.
En voi uskoa, että vielä keväällä tuo tyttö tuli sohvalla kehnäämään viereen ja sanoi " äidin ihana tuoksuva kainalo", halusi pelata Kimbleä ja tehdä pyöräretkiä kirjastolle.

Huoh... tästä tulee nyt varmaan lastensuojeluasia sitten :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äidin ihana tuoksuva kainalo"? Ei kukaan sano noin oudosti.

0/5

Vierailija
22/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo näin perjantain kunniaksi!

Ainakin sain nauraa ennen päivän koitoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kodista ulos sulkeminen varmaan onkin se paras ratkaisu tunnekuohussa raivoavalle lapselle. Eikö sitä pitäisi kuitenkin olla joku turvapaikka, mihin mennä, kun saa tunteet hallintaansa.

Toimi oikein hyvin -90-luvulla. Olin aivan kamala lapsi eikä minuun tepsinyt muu, kuin se, että laittaa hetkeksi ulos rauhoittumaan. En saanut traumoja, opin käyttäytymään, joten mikä tässä on ongelma? Ihan naurettavaa hyssyttelyä ja päähän silittämistä nykykasvatus. Ei ihme, että teinit käyttäytyy miten käyttäytyy, jos kaikki pitäisi selvittää puhumalla, kun kaikkiin se ei vaan toimi. Mutta sitähän on hiton vaikea ymmärtää, kun itse on niin täydellinen vanhempi ja kuvittelee, että kaikkiin lapsiin toimii samat keinot.

Vierailija
24/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien vastuulla on laittaa lapsi kuriin. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Ulos sulkeminen, pieni ravistelu niskasta, pikku läimäyskin menee, jos ei puhe tehoa. Onneksi ei itse tarvitse (enää) kasvattaa lapsia. Olisin varmasti moneen kertaan raastuvassa, mutta lapsista tulisi kuitenkin kunnon kansalaisia.

Vierailija
25/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kodista ulos sulkeminen varmaan onkin se paras ratkaisu tunnekuohussa raivoavalle lapselle. Eikö sitä pitäisi kuitenkin olla joku turvapaikka, mihin mennä, kun saa tunteet hallintaansa.

Toimi oikein hyvin -90-luvulla. Olin aivan kamala lapsi eikä minuun tepsinyt muu, kuin se, että laittaa hetkeksi ulos rauhoittumaan. En saanut traumoja, opin käyttäytymään, joten mikä tässä on ongelma? Ihan naurettavaa hyssyttelyä ja päähän silittämistä nykykasvatus. Ei ihme, että teinit käyttäytyy miten käyttäytyy, jos kaikki pitäisi selvittää puhumalla, kun kaikkiin se ei vaan toimi. Mutta sitähän on hiton vaikea ymmärtää, kun itse on niin täydellinen vanhempi ja kuvittelee, että kaikkiin lapsiin toimii samat keinot.

Eihän sun pihalle rauhoittumaan ole mitenkään samaa tasoa kuin aloituksen provo. Mä en aina jaksa näitä tyhmiä ihmisiä, itsekkyyskö siinä on syynä?

Vierailija
26/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se oli meilläkin ennenkuin hankittiin valjaat ja mies teki häkin kellariin.

Vierailija
27/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin kiukuttelevan ja riehuvan poikani pihalle ulko-ovesta muutaman kerran ja nakkasin säänmukaiset vaatteet perään. On nyt nuorena aikuisena sitä mieltä että oikein tein. Kylmä ilma viilensi räyhäkkäät tunteet nopeasti. Omakotitalossa asumisessa on puolensa.

Vierailija
28/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis omaan kotiin pääsy on ollut estettynä?

Omaan kotiin pääsy ei ole estettynä. Sisään pääsee varmasti heti kun muistaa miten kodissa sisällä käyttäydytään ja miten toisille puhutaan. Sisään pääsy tapahtuu vanhemman avatessa oven ja asia käydään läpi ennen kuin sisään tullaan.

Omilla avaimilla sisään luikahtaminen ja huoneeseen lukittautuminen ei vaihtoehto.

Vierailija
29/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiasta ei suljeta ulos  vaikka mitä teksisi ja vielä myöhään illalla !! Wt touhua.

Ja vielä ihmetellään kun joku tekee lasun!! Lapsi huostaan tuollaisilta!

Vierailija
30/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis omaan kotiin pääsy on ollut estettynä?

Omaan kotiin pääsy ei ole estettynä. Sisään pääsee varmasti heti kun muistaa miten kodissa sisällä käyttäydytään ja miten toisille puhutaan. Sisään pääsy tapahtuu vanhemman avatessa oven ja asia käydään läpi ennen kuin sisään tullaan.

Omilla avaimilla sisään luikahtaminen ja huoneeseen lukittautuminen ei vaihtoehto.

Eli omaan kotiin pääsy on estetty

Vierailija
31/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12- vuotias ei ole teini!! Teenage 13-19 !!

Vierailija
32/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vanhanajan kasvatusta, muistan  itsekin istuneeni sukkasillani kuistilla jäähypenkillä kun isällä paloi ( ja hyvästä syystä !) hermo.   Ja kunnon ihminen minusta kasvoi.

Nykyään haistattelevan teininkin päätä pitäisi vain silitellä ja lässyttää että isille tulee paha mieli. Ei ihme, että' on näitä maahan räkiviä ja vieraita ihmisiä naureskellen kuvaavia  nuoria ,kun mitään kuria ei saa laittaa !

Samoin minä. Ja syystä istuin ja kerralla opin. Ja hyvät välit oli silti vanhempiini heidän kuolemaansa asti.

v. 54v

Vierailija
33/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain pitää ne aikuiset löytyä. Tällä kertaa sitten naapurista, kun teillä oli vain kolme teiniä.

Vierailija
34/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pistettiin pari kertaa pihalle juoksemaan, kun en totellut. Myös pakkasessa. Muistan, että oli sanottu monta kertaa ennen kuin ulos jouduin. Mitään "syytä" riehumiselle ei ollut, vaan olin vaan mennyt niin kierroksille että totteleminen ja rauhoittuminen ei vaan enää onnistunut. En kärsinyt kylmää enkä muistaakseni häpeää, hämmennyin kyllä että oikeastiko joudun ulos. Mutta energianpurku auttoi, olisiko parempi jättää lapsi sisälle kiihtymään, niin tilanne kärjistyy lisää? Vm. -87

Vierailija
35/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli taas puolivillainen tarina. Lopeta jo.

Vierailija
36/36 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vanhanajan kasvatusta, muistan  itsekin istuneeni sukkasillani kuistilla jäähypenkillä kun isällä paloi ( ja hyvästä syystä !) hermo.   Ja kunnon ihminen minusta kasvoi.

Nykyään haistattelevan teininkin päätä pitäisi vain silitellä ja lässyttää että isille tulee paha mieli. Ei ihme, että' on näitä maahan räkiviä ja vieraita ihmisiä naureskellen kuvaavia  nuoria ,kun mitään kuria ei saa laittaa !

Anteeksi vain mutta minä en usko yhdenkään ihmisen olevan täyspäinen ja kunnollinen, mikä itse itsestään sanoo "ihan kunnollinen minustakin tuli"

Nämä "ihan kunnollinen minustakin tuli ja ihan oli minussa lapsena vika itsessä kun piiskattiin ja lyötiin" ihmiset eivät ole normaaleja, vaan vaurioituneita.

Vaurio näkyy siinä, kun kuvittelevat että se oli oikein mitä lapselle tehtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi