Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kokeilla pesko-ovo-veganismia. Onko neuvoja?

Vierailija
12.07.2019 |

Elikä haluaisin päästä ylenmääräisestä lihansyönnista ja sinisen maidon kittaamisesta eroon kun siitä tulee uniseksi, paino nousee ja jotekin alkaa tää rasvan määrä tökkimään.

Millaisia ruoka-aineita pitää ostaa ja tarpeeksi että kuitenkin pysyy kylläisenä? Olutta en juo. En polta.

M35 140kg

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopaita.

Vierailija
22/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuteripinkin perjantairiehat menossa. Alapääsanasto vahvasti käytössä. Kaikki täällä näköjään sallitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lakto-ovo-pescatarian, eli syön maitotuotteita, kanamunia ja mereneläviä. Itselleni kylläisen olon tekee esim ruoat mm. linsseistä, pavuista, kikherneistä; kasvissosekeitot, sieni/avokado/merenelava pastaruooat, proteiinismoothiet(mantelimaitoon+banaaniin+pinaattiin+mantelivoi+vadelmaan), lohta ja paljon kasviksia yms. Sit esim hyviä snäcksejä on esim pähkinät, banaani+mantelivoi yhdistelmä, yms.

Vierailija
24/24 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain laihdutettua 45 kiloa, parissa vuodessa vastaavalla idealla.

Aamupala: puuroa ja marjoja/hedelmää. Tai voihan sitä leipääkin ottaa paljon kasviksia ja kahvia/teetä. Juuri söin ruisleipää ruohosipulilevitteellä, silliä ja keitettyä kanamunaa.

Runsaita salaatteja lounaaksi tai keittoja. Kasviksia saa todellakin syödä, mutta vaihtele komponentteja. Salaatteihin oliiveja, kalaa... testaile erilaisia salaattikastikkeita.

Kasvispihvejä saa kaupasta, kuten muitakin eineksiä. Itse tehty on aina parempi. En tiedä sun kokkaustaitoja, mutta suosittelen testaamaan omia juttuja. Netistä löytyy paljon vaihtoehtoja. Ihan K-ruoka on täynnä erinomaisia vinkkejä. Tekee runsaamman satsin, niin riittää pakkaseenkin.

Kalaahan saa hyvin kaupasta, eikä niin älyttömän hintaistakaan ole. Kalaa ja pottumuusia, hölskytyskurkkuja, höyrytettyjä kasviksia. Maustaa voi vaikka kasvispohjaisella tuorejuustolla, salaatinkastikkeilla, mausteilla muuten vaan, yrteillä.

Itse en soijatuotteita oikein tykkää käyttää, kun niissä on aika tympeä maku. Lukuunottamatta tofua, kun tekee wokkeja tai intilaiseen myös sopii toisinaan. Kun käyttää vahvoja makuja kastikkeissa.

Muutenkin kannattaa tutustua aasialaisiin keittiöihin. Niissä ei läträtä hirveesti maidolla ja lihan voi monessa kohtaa korvata kalalla, tofulla ja pavuilla.

Ravitsemusterapeutilla kävin, että älä välttämättä alkuun poista mitään valiosta (punainenliha oli mulle helppo tiputus, kun en välttämättä joka viikko edes syönyt muutenkaan), mutta lisää hitokseen kasviksia ja juureksia. Syö niitä pääsääntöisesti ensin ja katsoo jaksaako sitä enää muuta pupeltaakaan.

Tsemppiä ap:lle valitsemallaan tiellä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan