Kiroileeko lapsesi?
Kommentit (12)
Minäkään en tietysti voi sanoa, mitä lapseni kavereiden kesken suustaan päästävät, mutta kotona ei ole kirosanoja tullut edes vahingossa.
Itse en ole IKINÄ kiroillut lapsen kuullen.
Tosin en ole mitenkään torunut kiroilua, olen vain ollut reagoimatta asiaan.
Itsekin sanon tuota, jos joskus oikein tympäisee. En ole suoraan kieltänyt lapselta tuota p -sanan käyttöä, mutta olen sanonut ettei se ole hyvää käytöstä. Eilen tuli ekaa kertaa v-sana, ja sitä en hyväksy. Oppi sen ex-naapurin 5-vuotiaalta tytöltä. Eipä noilta sanoilta voi suojella, kun pihalla on tuntikausia kavereiden kanssa. Kyllähän tuolla pihalla kuulee kaikenlaista, kun kuuntelee noita 6-10 -vuotiaita poikia. Huh, huh. Eipä taida pojat itsekään kaikkea ymmärtää. Ollaan vain niin isoa ja kovaa, kun isommilta on opittu moista sontaa puhuun.
5-vuotias poika. Pippeli-juttuja sitäkin enemmän... :(
9 vuotias tyttömme ei kiroile vaikka tietää kyllä paljon rumia sanoja, esim. huomauttaa siitä jos tv:ssä kiroillaan.
kiitos äitini :/ Olen yrittänyt karsia mut välillä lipsahtaa sammakko suusta. Poikani ei kiroile, tyttäreni on muutaman kerran kokeillut. Olen selittänyt ko tavan olevan epäkohteliasta ja huonoa käytöstä, ja että toivoisin että lapseni olisivat viisaampia kuin minä eivätkä kiroilisi. Tyttö välillä kysyy että onko pieru epäkohtelias sana, yms. Ja selityksieni jälkeen ei ole kiroillut. Mitä isot edellä. . .
Ja huomauttaa, jos joku toinen kiroilee, että tuo ei ole kivaa.
ennen kuin tyttö oppii puhumaan, tytöllä nyt ikää 10kk
Muutaman kerran suutuspäissään kuullut ärrä pään. lapsi nyt 14v. Kavereiden kanssa voi hyvinkin kiroilla...