Naiseni tuntuu olevan tuittupää. Mitä tällaisen naisen kanssa on tehtävissä, kun ei kykene miestään kuuntelemaan?
Mun nainen halusi väen väkisten korjauttaa kasvoistaan pari arpea tarttumalla hetkelliseen tarjoukseen, joka oli silti kallis. Hän on kaunis näistä arvistaan huolimatta, mutta päätti maksaa kalliin operaation. Nyt operaation jälkeen hän on ollut jo päiviä kasvot turvoksissa ja arvet on silti ennallaan. Taisi valita erityisen surkean kauneushoitolan, mut raha heille kyllä kelpasi. Kysyin että maksoitko kaiken kiltisti ja kai nyt jotain takeita täytyy olla operaation laadusta ja mahdollisista korjaustoimenpiteistä? No operaatiolle annettiin vielä 2 viikon päähän toinen aika. Hän ei halunnut puhua aiheesta vaan odottaa turvotuksen häviämistä ja seuraavaa aikaa, mutta kertoi jo klinikan todenneen, etteivät he välttämättä pystykään arpia poistamaan. No nyt alkoi minuakin sitten suorastaan vi-tuttamaan tällainen sekoilu, koska hän ei kuuleviin korviin ota mitään neuvoja. Alkujaan jo sanoin, että älä koko tarjoukseen tartu vaan perehdy ensin kunnolla, kilpailuta ja ota aikaa. "Ei kyllä minä teen just näin" hän totesi, mut kankkulan kaivoon meni ne rahat. Rahat joista osa olis siis myös minun avustustani hänelle. Taitaa tällä menoa mennä vielä vaihtoon koko nainen. Mikä siinä on, kun ei nainen ota kuuleviin korviin miehensä neuvoja?
Kommentit (73)
Kysyiköhän tämä nainen edes ap:n mielipidettä vaiolettiko ap kaikessa viisaudessaan että tottakai naista mielipide kiinnostaa.
Ei kai nyt vaan Virossa käynyt? Arpien korjaaminen ei varmaan ole kuin yksi poliklinikkakäynti, joka ei maksa kovin paljoa. No tietysti, jos on kamalan isot arvet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin rasittavaa kuin opettava mies.
En halua olla vahva nainen vaan pehmeä ja mukautuva, mutta valitettavasti olen kompetentti ja älykäs ja miehen luennointi vaan pistää aivot oikosulkuun. Oikealla tavalla käsiteltynä olen kyllä taipuisa ja naisellinen.
Mutta kyllähän te naiset välillä ohjausta tarvitsette. Miksi se on niin vaikeaa kuunnella neuvoja mieheltään?
Voihan sitä kuunnella neuvoja, mutta aikuinen ihminen tekee silti omat päätöksensä.
Onhan tuollainen vanhempikin ihan rasittava. Mitäs minä sanoin, blaa blaa blaa... No ei olisi kannattanut ryhtyä.... Olisit vaan hakenut opiskelemaan sinne.... No näkihän sen jo alusta asti, että se petteri/liisa oli semmonen... Ihan turhaan me on sinuun panostettu.... Ei olisi pitänyt sitäkään harrastusvälinettä ostaa...
Vierailija kirjoitti:
Naisille on ihan turha sanoa mistään mitään. Antaa itkeä vaan vuodesta toiseen samoista asioista ja totu siihen. En ole varmaan ikinä tavannut ainuttakaan naista joka olisi ottanut vastaan järkevän ja helposti toteutettavan neuvon jolla olisi pysyvät positiiviset seuraukset vaan aina ne lähtee säätämään omiaan ja jäävät pyörimään siihen samaan ongelmaan, jotta saavat puhua siitä samasta ongelmasta ja olla ikinä tekemättä niin kuin ehdotit. Todennäköisesti ne etsii jonkun lahopäisen pissisystävänsä ja tekee tämän neuvojen mukaan kun se on niin "kiva ja ymmärtää mua". Hälläväliä että sulle ehdotettiin ongelmaan ratkaisua ja neuvo tulee ihmiseltä joka ymmärtää sitä sun ongelmaa ei jumalauta sun tunteita. prkl.
Aloittajan tapauksessa ohje oli, että ota enemmän selvää asiasta ennen kuin teet mitään. Joka on hyvä neuvo, mutta ei toki mikään ongelman ratkaisu. Yleisesti ottaen arpien poistaminen niiden koosta riippuen vaatii usein useita hoitokertoja, ja se maksaa. Lopputulosta ei siis näe yhden kerran jälkeen vaikka olisikin onnistunut valitsemaan sopivan hoitomuodon. Joten tässä tapauksessa helposti toteutettavaa neuvoa, jolla olisi positiiviset seuraukset ei varmuudella ole.
Kuinka moni mies muuten tulee suoraan sanomaan, että antoi huonon neuvon jos sellainen on päässyt sattumaan? En ole tavannut vielä yhtäkään, puheenaihe vaihtuu sujuvasti tai miehelle tulee yllättäviä "kiireitä" akuuteimman v*tuksen ajaksi. Jos toimit vastoin neuvoa ja olet väärässä, niin siitä ollaan innokkaasti räkyttämässä että "mitäs minä sanoin". Tämä taktiikka kieltämättä lisää sitä niin sanottua tuittupäisyyttä.
eri
Minulla mies on antamassa niitä neuvoja, joita kuka tahansa ulkopuolinenkin antaisi. Sitten muistutan häntä siitä, että kun tässä nyt on tämä ja tämä ja tuokin asia olemassa ja otettava huomioon niin sitten ei enää neuvoa löydykään. Mutta siihen asti minä olen ollut itsepäinen tai omaehtoinen tai tuittupää tai mitä tahansa. Jostain syystä ystävien kanssa pystyy puhumaan niin, että myös reunaehdot otetaan mukaan tarkasteluun.
Miehillä on kai tarve tarjota ratkaisuja ja usein aika rouheita ja suoraviivaisia sellaisia.
Monille kosmeettisille operaatioille ei ole takuita eikä niistä saa rahojaan takaisin. Oletettavasti ap ei tiennyt tätä eikä ollut ottanut lainkaan selvää, mitä on rahoittamassa, koska nyt valittaa lopputuloksesta täällä - mikä on lisäksi ennenaikaista, koska naisen toipuminenkin on yhä kesken, eikä sitä voi kiirehtiä ja tulosten näkyminen ottaa aikansa. Ei kai kukaan tosissaan luule, että kudokset toipuvat välittömästi ja arvet häipyvät saman tien hoidon jälkeen? Sikäli ironista, että valituksen aihe oli, että nainen ei ottanut klinikoista ja toimenpiteistä selvää.
Tässä nyt muutenkin jäi epäselväksi, että mitä ap nyt tarkalleen haluaa naisen tekevän ja mitä neuvoja ap nyt enää mahdollisesti voisi antaa, joka asiaa muuttaisi miksikään, kuunteli niitä tai ei. Onko tässä nyt tarkoitus päästä viisastelemaan ja saada nainen parkumaan virheitään, jotta ap:lle tulee parempi olo kompensoimaan omien rahojen menetystä? Miten se enää vaikuttaa yhtään mihinkään?
Korostan uudestaan, että tuloksia joutuu tällaisissa hoidoissa tyypillisesti odottaamaan ja välttämättä kaksi hoitokertaa ei edes riitä. Jos ei asiaa tunne tämän vertaa, ei kannata alkaa neuvomaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin rasittavaa kuin opettava mies.
En halua olla vahva nainen vaan pehmeä ja mukautuva, mutta valitettavasti olen kompetentti ja älykäs ja miehen luennointi vaan pistää aivot oikosulkuun. Oikealla tavalla käsiteltynä olen kyllä taipuisa ja naisellinen.
Itse en taas halua olla mikään pehmeä ja mukautuva vaan omilla jaloillaan seisova, vaikka aika tunteellinen ihminen olenkin. Vastaan itse virheistäni ja myönnän ne kyllä. Tässäkin tapauksessa ymmärrän sen, että jos menee operaatioon ja se ei auta niin se on itse tehty päätös. Itseltäkin poistettiin yksi iso luomi ja sanottiin, että voi jäädä arvet joten otin tämän huomioon. Tietenkin on hyvä olla toisen tukena ja mikään jälkiviisaus ei nyt auta. Voin silti sanoa sen, että ymmärrän sinuakin, mutta se menee yli jos painostat toista ja tavallaan teet asioista vieläkin ikävämpiä.
Ilmeisesti naisen pitäisi myöntää tehneensä alun perin huonon ratkaisun ja olisi pitänyt olla menemättä koko operaatioon, jolloin ap saisi olla oikeassa.
Minä en ota vastaan mitään neuvoja miehiltä, olen liki jokaista tuntemaani miestä älykkäämpi, pätevämpi, koulutetumpi ja analyyttisempi.
T. Tekniikan tohtori
Ps. Aivan järkyttävän aataminaikaisia käsityksiä miehillä naisista... naisen pitäisi olla kuin pikkulapsi joka tottelee miestä palvon silmin. Ei v*ttu...
Vierailija kirjoitti:
Minä en ota vastaan mitään neuvoja miehiltä, olen liki jokaista tuntemaani miestä älykkäämpi, pätevämpi, koulutetumpi ja analyyttisempi.
T. Tekniikan tohtoriPs. Aivan järkyttävän aataminaikaisia käsityksiä miehillä naisista... naisen pitäisi olla kuin pikkulapsi joka tottelee miestä palvon silmin. Ei v*ttu...
Kuules tri, läheskään kaikki naiset eivät ole tekniikan tohtoreita eikä heidän älynsä ole kummoinenkaan. Ja ymmärrän kyllä ap:ta tässä asiassa. Naisensa on kovin turhamainen eikä penaalin terävin kynä. Nainen olen itsekin. Minulla on akateeminen koulutus lääketieteen alalta, enkä itse halua kehooni tehtävän mitään esteettisiä toimenpiteitä. Raha on sivuseikka, mutta jos varat ovat vähissä, sitä vähemmän perusteltuja moiset ovat.
Ap:n ei kumminkaan tarvi nälviä tai vihoitella naiselleen tästä vikatikistä. Kuulostaa siltä, että tämä ei ole ainut ja ensimmäinen asia, mistä teillä on erimielisyyttä.
Keskustelun ja linjanvedon paikka.
Niinpä. Suomalaisnaiset ovat rumia lihavia kurppia, jotka eivät laita itseään ja se on hyihyi, mutta nyt itseään laittava nainenkaan ei kelpaa? :DDD Ei nämä naista halua vaan jonkinlaisen jatkuvasti miestä myötäilevän ja lellivän äidin korvikkeen.