Paljonko auton pitäminen maksaa teidän taloudessa?
Kertokaahan paljonko teillä menee kk auton ylläpitoon ym?
Me olemme 5 henkinen perhe ja asutaan suht hyvien kulkuyhteyksien varrella. Kuitenkin ollaan nyt harkittu muuttoa ja luultavasti auton hankinta tulisi kyseeseen.
Millaisiin summiin meidän kannattaa varautua, realistisesti?
Korostan vielä, että auto ei tule meille edelleenkään olemaan mitenkään välttämätön, mutta kyllä tällä kokoonpanolla olemme valmiita siitäkin pulittamaan arjen helpottamiseksi. ;)
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Autoilu maksaa n. 50 snt/km. Tämä on laskettu kymmeniä kertoja verottajan, Autoliiton, autolehtien ja muiden toimesta. Moni sanoo että riippuu laskutavasta. Ei riipu.
Alle 30 snt/km pääsee vain valehtelemalla. Ja ylärajaa ei ole.
12529,15 €
63366km
822 päivää
Se lasketaan sillä tavalla, että otetaan huomioon joka sentti, joka autoiluun on mennyt ja jaetaan se haluamallaan matka- tai aikayksiköllä. Ja minä pääsen tuohon about 20c/km, tuo yllämainittu esimerkki-Megane. (luvut muuttivat hiukan ylläolevasta kun kirjasin yhden unohtuneen erän)
Ilmeisesti nämä mainitsemasi laskelmia tehneet tahot eivät ota huomioon, että auto voi olla myös vanha, arvoton, ilman vapaaehtoisia vakuutuksia ja itse huollettu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nämä mainitsemasi laskelmia tehneet tahot eivät ota huomioon, että auto voi olla myös vanha, arvoton, ilman vapaaehtoisia vakuutuksia ja itse huollettu.
Ei ota huomioon, koska nyt puhutaan autojen, eikä vanhojen pa*kakasojen, kustannuksista.
Voihan sitä vaikka ajaa rekisteröimättömällä ja vakuuttamattomalla omavalmisteella, jonka valmistusmateriaalit ja kasaamisessa käytetyt työkalut on pöllittyjä sekä ajelee kotipolttoisella polttoaineella. Saa kustannukset ainakin alas.
No ei ole, taas on ollut tarjolla ilman korkoa ja kuluja.