Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko auton pitäminen maksaa teidän taloudessa?

Vierailija
11.07.2019 |

Kertokaahan paljonko teillä menee kk auton ylläpitoon ym?

Me olemme 5 henkinen perhe ja asutaan suht hyvien kulkuyhteyksien varrella. Kuitenkin ollaan nyt harkittu muuttoa ja luultavasti auton hankinta tulisi kyseeseen.
Millaisiin summiin meidän kannattaa varautua, realistisesti?

Korostan vielä, että auto ei tule meille edelleenkään olemaan mitenkään välttämätön, mutta kyllä tällä kokoonpanolla olemme valmiita siitäkin pulittamaan arjen helpottamiseksi. ;)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renault Megane 1.5dci, 28000km/vuosi, ollut minulla vähän yli 2 vuotta

0,174€/km

13,42€/päivä

Pääomakulut tuosta ovat vähän arvioinnin varassa, arvonaleneman tarkka määrä ei selviä ennen kuin olen luopunut autosta.

... niin ja lisätään että se on vuosimallia 2006 ja olen ajanut sillä tähän mennessä 63000km.

Vierailija
22/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahees kirjoitti:

Dieselvero 550€

Vakuutukset 450€

Huoltokulut ja remontit 500€

Rengaskulut 250€

Polttoaine 2500€

Ei rahoituskuluja.

Kyl siihen äkkiseltään menee noin 5000€/v

Kysyttiin paljonko menee kuukaudessa. Jos korjauksiin ja renkaisiin menee kuukaudessa rahaa, niin kyllä on susipaska auto. Renkaitakaan ei tarvi joka vuosi uusia, eli turha mainita edes tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa 60e diiseliin. Sillä saa täyden tankin.

Vierailija
24/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0,174€/km

13,42€/päivä

Pääomakulut tuosta ovat vähän arvioinnin varassa, arvonaleneman tarkka määrä ei selviä ennen kuin olen luopunut autosta.

Noilla kilsoilla rellun arvo on muutamassa vuodessa nollassa.

Vierailija
25/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla ostamassa mitään uutta autoa. Valitettavasti. Tarvitsemme nelipyöräisen jolla pääsee paikasta A paikkaan B.

Olemme myös leasingiä miettineet vakavasti.

Mutta tosiaan tässä vasta ajatuksen tasolla, joten ihan sen takia lähdinkin kyselemään.

Kiinnostaisi minuakin että miten työttömillä/pienempi tuloisilla on varaa autoon?

(Mekin olemme siellä kipurajoilla)

Ap

Älkää ottako osariautoa, jos olette pienituloisia ja /tai työttömiä.

Vierailija
26/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla ostamassa mitään uutta autoa. Valitettavasti. Tarvitsemme nelipyöräisen jolla pääsee paikasta A paikkaan B.

Mutta tosiaan tässä vasta ajatuksen tasolla, joten ihan sen takia lähdinkin kyselemään.

Kiinnostaisi minuakin että miten työttömillä/pienempi tuloisilla on varaa autoon?

Ap

Miksi ei? Saman se auton pitäminen maksaa rahoitustavasta riippumatta.

Vierailija
27/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,174€/km

13,42€/päivä

... niin ja lisätään että se on vuosimallia 2006 ja olen ajanut sillä tähän mennessä 63000km.

Eli vanha auto ja helvetin paljon ajettu. Vieläku on rellu nii arvo on tonnin jos sitäkään.

Vierailija
28/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei malsa. On helvetin paljon kalliimpaa maksaa osaria.

Vierailija
29/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta nyt ollut auto. Vakuutus on n. 200 vuodessa, vero 220 vuodessa ja bensa on se kallein kuluerä n. 2000€ vuodessa. 

Vierailija
30/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,174€/km

13,42€/päivä

Juu, tämä on tiedossa. Tuossa arviossa ajattelin, että siitä voisi nyt uudella leimalla ja jakohihnalla saada 1500€. Yleensä laskenkin arvonaleneman tappioksi 100%. Jos oletetaan, että romu-roope vie sen pois ilmaiseksi sitten kun aika on, luvut ovat:

0,198€/km

15,24€/päivä

Vierailija
31/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,174€/km

13,42€/päivä

Arvo 500-1000e. Vanha, ihan liikaa ajettu rellu.

Vierailija
32/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,174€/km

13,42€/päivä

Eli vanha auto ja helvetin paljon ajettu. Vieläku on rellu nii arvo on tonnin jos sitäkään.

Mutta sama toimii toisinkin päin, enhän minäkään siitä joutunut auton hintaa maksamaan vaan Rellun hinnan.

Vierailija
33/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,174€/km

13,42€/päivä

Juu, tämä on tiedossa. Tuossa arviossa ajattelin, että siitä voisi nyt uudella leimalla ja jakohihnalla saada 1500€. Yleensä laskenkin arvonaleneman tappioksi 100%. Jos oletetaan, että romu-roope vie sen pois ilmaiseksi sitten kun aika on, luvut ovat:

0,198€/km

15,24€/päivä

Ei saa 1500e ku joltain ymmärtämättömältä vanhukselta, joka ajattelee että hinta on halpa.

Vierailija
34/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa selvitä halvalla kannattaa ostaa vanha auto ilman kaskoa. Korjauksiin voi mennä rahaa, mutta kustannukset ovat muutoin aika minimissä.

Uuteen aitoon täytyy laskea rahoitussopimus/arvonalenema.

Vierailija
35/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vw golf 2002 diesel n 130 e/kk. Volvo Xc60 2010 diesel n 600 e/kk. Nämä summat sisältää polttoaineen, Volvolla ajetaan enemmän.

Vierailija
36/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennys pitää olla vähintään 200 e kuussa, voi säkällä saada maksettua ennen hajoomista. Kyllä ainakin 300 menee autoon kuussa. En kyllä enää suostu raahaan elintarvikkeita pyörälläkään.

Vierailija
37/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä on aika paljon kalliimpaa maksaa osamaksulla.

Vierailija
38/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,174€/km

13,42€/päivä

0,198€/km

15,24€/päivä

Ei saa 1500e ku joltain ymmärtämättömältä vanhukselta, joka ajattelee että hinta on halpa.

No mennään sitten tuolla 100% tappiolla, enhän minä sitä myymässä olekaan, hyvää autoa. Loppun minä sen ajan ja mitä myöhemmin se tapahtuu, sen parempi. Joka päivä ja joka kilometri nuo luvut pienenvät vähän, kun pääoma jakaantuu pidemmälle ajalle.

Vierailija
39/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on laskettava itse, edeltä löytyy sovellettavia lukuja. Kulut riippuvat paljon käytöstä ja käyttöympäristöstä. Uudehko luotettava turvallinen ympäristöystävällinen ajoneuvo kaupunkiympäristössä tulee kalliiksi, kun pysäköinti ja huolto- ym. kulut tulevat kaiken päälle. Edullisemmin pääsee vanhemmalla käytetyllä itse huoltaen, mutta tällöin onoltava omat tilat ja osaaminen. Merkin ja vuosimallin perusteella voi arvioida vuotuisia kiinteitä kuluja. Mitä enemmän ajaa sitä pienemmäksi kilometrikulut käyvät, vaikka kokonaiskulut kasvavatkin. Jos autoa tarvitsee van silloin tällöin lyhyen aikaa, isoimissa kaupungeissa kannattaa myös verrata yhteisköyttöauton kuluja.

Vierailija
40/43 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu maksaa n. 50 snt/km. Tämä on laskettu kymmeniä kertoja verottajan, Autoliiton, autolehtien ja muiden toimesta. Moni sanoo että riippuu laskutavasta. Ei riipu.

Alle 30 snt/km pääsee vain valehtelemalla. Ja ylärajaa ei ole.