Exän luksuslomailu lasten kanssa
V***ttaa exän ja lasten hienot lomat ulkomailla, kun ei itsellä ole varaa viedä lapsia kuin Linnanmäellä. Sitten lapset puhuvat niistä innoissaan monta kuukautta ja kyselevät, miksen minä vie lomalle. Miten yli tästä?
Kommentit (27)
Lintsin nykyhinnoilla lentää kyllä helposti etelään.
Parempihan tietysti olisi, ettei exä veisi lapsia mihinkään? Niinkö?
Miten suhtaudut lastesi iloon kun he puhuvat lomistaan? Minusta on hienoa, että lapsesi saavat kokea asioita vanhempansa kanssa. Voithan sinä tehdä lastesi kanssa muuta mukavaa, viedä sinne Linnanmäelle, Korkeasaareen, ihanalle piknikretkelle, Hoploppiin, tehdä arjesta ihanaa ❤
Onko täysin mahdoton ajatus, että kerrot lapsillesi, ettei sinulla oikeasti ole niin paljoa rahaa, että voisitte lähteä ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtaudut lastesi iloon kun he puhuvat lomistaan? Minusta on hienoa, että lapsesi saavat kokea asioita vanhempansa kanssa. Voithan sinä tehdä lastesi kanssa muuta mukavaa, viedä sinne Linnanmäelle, Korkeasaareen, ihanalle piknikretkelle, Hoploppiin, tehdä arjesta ihanaa ❤
*reps*
Sanot että isällä on varaa niin ne ulkomaan reissut tehdään isän kanssa. Ja sulla ei ole joten ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Onko täysin mahdoton ajatus, että kerrot lapsillesi, ettei sinulla oikeasti ole niin paljoa rahaa, että voisitte lähteä ulkomaille?
Oon kertonut, mutta nuorempi ei sitä aina muista.
Kyllä lapsille voi kertoa että toisilla on enemmän rahaa kuin toisilla ja sen takia sinä et voi viedä kalliille lomalle. Voi myös kertoa että kaikki eivät pääse ikinä mihinkään tai hyvin harvoin joten lasten kannattaa olla iloisia siitä että pääsevät toisen vanhemman kanssa. Sitten keksitte kivoja halvempia juttuja lasten kanssa lähempänä kotia.
Mikä tuossa nyt on ongelma? Minä olisin lasten puolesta iloinen, että pääsevät kivoille lomille. Iloitsisin yhdessä heidän kanssaan. Selittäisin heille, että onpa kiva, että pääsette iskän/äidin kanssa lomareissuille, koska äidillä/iskällä ei ole samanlaisia rahoja.
Sinulla on omituinen kilpailu exäsi kanssa lapsista. Kannattaa lopettaa tuo heti. Ei sinun omista lapsistasi tarvitse kilpailla. Sinä olet heidän äitinsä/isänsä ja sinun tehtäväsi on iloita heidän kanssaan yhdessä kivoista jutuista.
Jälkikäteen parhaimmiksi lapsuusmuistoiksi mainitaan yleensä aina perheen yhteiset leivontahetket ja kalastusreissut, ei luksuslomat. Vanhemmuutta ei mitata yksinomaan sillä, millaiset aineelliset puitteet kukin pystyy järjestämään. Kuulostaa siltä, että et edes yritä järjestää lapsille mielekästä tekemistä, vaan tyydyt uhriutumaan. Valituksessa on nähtävillä myös aimo annos kateutta siitä, että et itse pääse vastaaville lomille.
0/5. On taas hienot lomat ja miten yli tästä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että isällä on varaa niin ne ulkomaan reissut tehdään isän kanssa. Ja sulla ei ole joten ei tehdä.
Jos exä on varakkaampi, niin eiköhän se ole nainen. Me miehet ollaan yleensä vähän köyhempiä ja pienituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä oletus, että isä on se varakkaampi jonka kanssa reissataan?
Tee näkyväksi ne kivat asiat joita itse teet heidän kanssaan. Ei niiden tarvitse olla kalliita. Jos eivät tahdo ymmärtää, kysy olisiko parempi että tekisit kahta työtä saadaksesi enemmän rahaa - ja ollaksesi enemmän pois kotoa ja saatavilta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nyt on ongelma? Minä olisin lasten puolesta iloinen, että pääsevät kivoille lomille. Iloitsisin yhdessä heidän kanssaan. Selittäisin heille, että onpa kiva, että pääsette iskän/äidin kanssa lomareissuille, koska äidillä/iskällä ei ole samanlaisia rahoja.
Sinulla on omituinen kilpailu exäsi kanssa lapsista. Kannattaa lopettaa tuo heti. Ei sinun omista lapsistasi tarvitse kilpailla. Sinä olet heidän äitinsä/isänsä ja sinun tehtäväsi on iloita heidän kanssaan yhdessä kivoista jutuista.
Vai mikä tuossa nyt on ongelma? Sulla ei ole tainnut olla koskaan rahasta niin tiukkaa, että pitää jättää reissut väliin? Oletan, että ap mielellään kävisi itsekin lastensa kanssa reissussa, eikä vaan puuhaisi näitä kivoja ja ilmaisia metsäretkiä, jotka tuntuu aina vastaajille riittävän pelkästään.
En osaa auttaa ap:ta, mutta toivottavasti sopeudut tilanteeseen tällä hetkellä, etkä ainakaan lapsille tuo esiin, että et nauti siitä, ettet itse voi totetuttaa samaa.
Minun mieheni eksällä on tämä sama suhtautuminen.
Ensin oli vihainen jos emme ottaneet lapsia yhteisille loma-matkoille ja nyt on vihainen kun otamme ja lapset viihtyvät.
Mitään ylimääräistä ei saisi heille järjestää(delfiini-kohtaamisia tai huvipuistoilua) eikä ostaa matkamuistoja esim. collegea disney worldistä ja muuta krääsää koska mieheni eksällä on kaksi muuta lasta jota tällä ei ole varaa viedä mihinkään. Heitä ei myöskään saa jättää pois jos minun ja mieheni yhteiset lapset tekevät/haluavat jotain.
En oikein tiedä mikä se tyydyttävä ratkaisu olisi? Se että mekin kävisimme vain halppis-matkoilla ja eläisimme kurjuudessa?
Minä olen vain onnellinen, kun eksäni vie lapsia lomille. Koska sitten minun ei tarvitse.
Sääli vain, ettei eksä harrasta luksuslomia. Jos harrastaisi, olisin ikionnellinen. Koska lapseni saisivat jotain, mitä ei koskaan voisi vain minun kanssani saada.
Jos minun exäni veisi lapsen edes sinne Linnanmäelle, olisin iloinen! Kaikki kesäloman aktiviteetit jäävät aina minun kontolleni, mies ei ole koskaan käynyt tyttären kanssa missään, ei oikeasti missään. Itse kyllä reissaa kavereidensa kanssa ja kertoilee lapselle, missä kävivät ja mitä näkivät, eikä ymmärrä, miten kurjaa sitä on kuunnella. Itse olen pienituloinen, mutta aina yritän jostain säästää, jotta lomalla saamme tehtyä edes pienen reissun, tänä vuonna olimme lomallani risteilyllä ja pienellä kotimaan tourilla, viime vuonna Kreetalla.
No ihan mahtavaa, että lapset pääsevät edes jonkun kanssa hienoille lomille. Olisiko yhtä kamalaa, jos viejänä olisi kummi tai isovanhempi?
Ymmärrän tavallaan kateuden ja huonommuuden tunteen, mutta etkö kuitenkin ole iloinen lastesi puolesta, että pääsevät näkemään maailmaa?