Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasitteko että Helsingin uudessa Oodi kirjastossa on sukupuolineutraalit WC:t? Miehet kusee ja paskoo samassa tilassa naisten kanssa, mit...

Vierailija
11.07.2019 |

Eikö tämä ole vähän pelottavaa?

Vai onko tämä mielestänne hyvä asia että kaikki ovat samoissa vessoissa?

Kommentit (430)

Vierailija
221/430 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ahdistuu nyt ketjusta? Eikö tämä olekaan neutraaliasia kaikille, kun kaikki ei halua sukupuolineutraaleja vessoja LASIovilla?

Olisi edes kyse paikasta, jossa ei ole vaihtoehtoja, mutta kun on. Jotka eivät tykkää, voivat käyttää muita vessoja. Nyt he meuhkaavat, kun jotkut vessat ovat unisex-vessoja.

Sehän ei ole pointti vaan jeesuksen nimeen tätä on vastustettava ilman mitään oikeaa syytä.  

Vierailija
222/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jonotan usein lastenhoitohuoneeseen ja on hauska katsoa kun ihmiset etsii miesten tai naisten vessaa. Usein olen myös kertonut varsinkin turisteille vessan olevan unisex. Varsinkin suomalaisissa ulkonäkö korreloi reaktioon tästä vessasta. Itselle on aika sama onko miehet ja naiset samassa vai ei. Toki yhteinen vessa on hyvä niitä ajatellen, jotka joutuvat muuten pohtimaan kumpaan vessaan kuuluisi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieklä on muitakin vessoja kun se alakerroksessa oleva iso wessa. Kolmoskerroksessa kummassakin päädyssä wessat. Toisessa invavessa ja muut pääsee yksin ja ei oo lasiovea. Samaten 2 kerroksessa wessa ja ei lasiovea. Kiasmassa on kummakin oma wessa. Käyn välillä stockkan vessassa ja teatterin jos satun niillä kulmilla olemaan. Oodi on hyvä joka suhteessa. Nauttikaa!

Vierailija
224/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vessa on vessa, ja mm. ravintoloissa joutuu monesti käymään miesten vessassa koska naisten vessaan on niin pitkät jonot.

Vierailija
225/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy tunnustaa, etten itse edes tajunnut siellä olevan läpinäkyvät ovet. Ihan estottomasti toimitin tarpeeni. Toisaalta kuka sitä jaksaa ihmetellä, mitä kopissa tapahtuu? Kaikki tietää, mitä sinne mennään tekemään.

Vierailija
226/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä pelottaa? Mun mielestä on kätevää, että kaikki kusee samaan paikkaan. Ei ehdi muodostua jonoa. Mua vain ällöttää se, että vessoja ei siivota tarpeeksi usein eikä siellä ole käsipaperia.

Nyt kun kysyin niin heti tuli mieleen. Silloin kun minä olin lapsi, 80-luvulla, oli ihan normaalia että tietyt miehet tirkistelivät naisten koppeihin, olipa ne huusseja tai pukukoppeja tai saunoja, raoista tai oven yli tai ali ja sen jälkeen kun tuli ulos niin likistelivät ja puhuivat inhottavia. En usko että tuollaiset miehet ovat vaan yhtäkkiä lakanneet olemasta. Unisex-vessat on heille oiva paikka. Monessa paikassa ovissa on vieläpä rakokin josta näkee jos tirkistää.

No tuo nyt oli sitä aikaa kun Anttilan postimyyntikuvastokin oli käypää eroottista materiaalia. Nykyään näkee mitä vain kysymällä Googlelta, ei maksa vaivaa tirkistellä jossain kirjaston vessassa.

Höpö höpö. Naiivi olet. Höyrysaunoissa uimahalleissa näitä näkee. Esim. itäkeskuksen höyrysaunassa vähän aikaa sitten pojat kurkki. Noh, pojat on poikia. Uimahalleissa ja rannoilla näitä on. Itse olen liikkuvassa asiakaspalvelutyössä pääkaupunkiseudulla ja näen paljon kaikenlaista kansaa. Yksi osa on nämä likistelevät ja rasvaisia puhuvat miehet. Tämä porukka oikeasti haluaa live-kontaktin uhriinsa. 

Joku saa oikeasti kiksit tirkistelystä ja siksi seksikapakoihinkin rakennetaan tirkistelyhuoneita. 

Ei ihmekään että seksuaalinen häirintä on vaikea asia puuttua kun suurin osa ihmisistä haluaa kieltää ja vaieta koko asian. Avatkaa vähän silmiänne esim. seuraavan kerran uimarannalla. Katsokaa vaikka jotain nuorta ja kaunista tyttöä ja seuratkaa kuinka monta miestä häntä tarkkailee ja käykö joku jopa sanomassa jotain tytölle tai lähtee jopa seuraamaan. Ja opettakaa omille tytöillenne mitä tuollaisessa tilanteessa pitää tehdä.

Vierailija
227/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi käydä tuollaisessa. En pysty pissaamaan kun alkaa jöpöttää koska samassa tilassa on naisia ilman pöksyjä.

Vierailija
228/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ootte estoisia niin käykää asematunnelin wcssa. Ei oo sukupuolineutraali. Samassa kerroksessa misdä on Ardnoldin cafe .

Vierailija
229/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ja muutamien muidenkin ravintola-alan kolleegoiden sanoin:

"naisten vessa on aina paljon pas*aisempi kuin miesten!"

Tavallaan hassua, mutta yleinen totuus. Eli enemmänkin sääli miehiä. Kokonaan toinen juttu se, että nykyään ei enää ole tyttöjä ja poikia, vaan vain henkilöitä. Tämä varmaan sekoittaa lasten päät... kun aikoisetkin menevät jo moisesta mahdottomuudesta sekaisin.

Vierailija
230/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi on maailma mennyt, ei oo olemassa kuin mies ja nainen ei mitään ihmisen keksimää sukupuoli neutraali

Vierailija
231/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän sitten koko paikan.

Ne ovat ok, mutta niiden tulee olla lisävaihtoehto. Ei niillä pidä korvata miesten tai naistsn tai invoja vessoja!!!

Menen vain naisten toilettiin. Ja mulla on oikeus päättää.

Vierailija
232/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko vouhotus vihdoin kun sitten miehet alkaa virtsata sitten rinkulaan tarkoituksella?

Vierailija
233/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntuu vaan oudolta, että naiset ja miehet käyttävät samoja julkisia vessoja. Oma koti on tietenkin aivan eri asia ja osoittaa suunnatonta typeryyttä rinnastaa nämä kaksi.

Mutta minusta tuo Oodi on muutenkin ihan yliarvostettu ainakin arkkitehtuurisesti. Ei ole millään tavalla kaunis näky ulkopuolelta, ja ensimmäisen kerroksen katto on niin matalalla, että meinasin suurinpiirtein saada paniikkikohtauksen, kun kävelin rakennuksen päästä päähän. Onneksi keskustassa on noita ostoskeskuksia, joihin pääsee kuluttamaan aikaa ja naisten vessaan.

N29

Vierailija
234/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää 2019 sekoilua kirjoitti:

Sairaaksi on maailma mennyt, ei oo olemassa kuin mies ja nainen ei mitään ihmisen keksimää sukupuoli neutraali

Juurikin näin! Lapsen oikeus isään ja äitiin!

Vierailija
235/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuuko vouhotus vihdoin kun sitten miehet alkaa virtsata sitten rinkulaan tarkoituksella?

No, sitten se varmasti sitten loppuu kun miehet sitten virtsaavat sitten siihen rinkulaan.

Vierailija
236/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unisex-vessoissa on helppo harrastaa seksuaalista ahdistelua.  Ihmettelen olenko ainoa joka on joutunut itsensäpaljastelijan uhriksi unisex-vessassa? Mies oli jättänyt oven auki ja oli kusevinaan ja katsoi kuka tulee. Kun näki että nainen niin imelästi hymyillen kääntyi heppinsä kanssa minua kohti. Lähdin pois. Tämä oli Helsingin keskustassa.

Jos itselläni olisi lapsia niin minua kyllä pelottaisi laskea heitä tällaiseen vessaan. Tiedän että vaikutan hysteeriseltä mutta olen vain niin paljon elämäni aikana kohdannut seksuaalista häirintää ja rasvaisia miehiä jo 4-vuotiaasta lähtien että minusta tämä ei vaan ole hyvä juttu. Eihän uimahalleissakaan ole unisex-pukuhuoneita ja -saunoja. 

Nykyfeminismissä trans-ihmisten oikeudet sukupuolettomiin tiloihin menee etuoikeutettujen cis-ihmisten seksismin edelle. Cis-seksismiä on genitaalien ja sukupuolen olemuksellinen yhdistäminen, sekä oletus siitä että genitaalit määrittävät myös kokemuksen sukupuolesta.

Yleisesti ottaen vessat ovat yksi elementti siinä, miten moninaisuus tunnustetaan myös julkisissa tiloissa. Se, miten tilat on rakennettu ja keille ne on suunnattu kuvastaa sitä millaisia kehoja ja identiteettejä huomioidaan. Anatomian pelkistäminen penis/vagina-lokeroihin kieltää luonnollisen moninaisuuden jota esimerkiksi erilaiset intersukupuoliset tilat edustavat.

Meillä on helsinkiläisten äänestäjien enemmistön toiveen mukaisesti feministinen kaupunginhallitus, joten intersukupuolisuus on huomioitu wc-tilojen kehittämisessä kaupungissamme.

Anteeksi en tunne termejä esim. mikä on cis-ihminen eikä minua edes kiinnosta lokeroida ihmisiä edes tällaisiin nimikkeisiin,, jokainen saa puolestani olla mitä on eikä se muille kuulu, mutta seksuaalinen ahdistelu on vain olemassa oleva asia ja se vahingoittaa ihmisiä, useimminen puolustuskyvyttömiä vaginallisia. Minun puolesta trans-ja cis-ihmiset voisi tulla naisten vessaan ihan oman turvallisuutensakin puolesta. Aattelepa kun perä-savosta saapuu miesimmeinen kiitos-paitoineen piäkirkolle ja pittäähän se uodikin katsastaa ja siellä äijä menee vessaan ja näkee transihmisen. Jos on pari kaljaa vedetty ravintolavaunussa niin kyllä transihmisenkin turvallisuus alkaa olla vaakalaudalla.

Vierailija
237/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu asiattomaksi. Ilmoita sinäkin. Jotta saadaan tälläinen ulosteinen ketju pois pilaamasta ilmaa. 

Vierailija
238/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidatte asianne lentokeoneessa, onhan se kauheaa että kopin ulkopuolla on muita ihmisiä. Kaiken lisäksi ovat nähneet että juuri te menitte vessaan. Kannattaisiko jäädä kotiin tai lestadiolaiskulttiin ihan suosiolla jos on vaikeuksia normaaliin käytäntöön. 

Unisexvessoja on käytännössä kaikki. Lestadioilaiset on ainoita joilla vois kuvitella olevan jokin vinksahtanut vastustus tähänkin.

Vierailija
239/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oodin vessa kuitenkin sellainen avoin eli ei "ulko-ovea" kirjaston muun osan ja vessan välissä siis?

Vierailija
240/430 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on hyvä tarkoitus, mutta ei toimi käytännössä niin hyvin. Siihen on syynsä, että on olemassa miesten ja naisten vessoja.

Kertaatko mitkä ne syyt on?

Ainoa syy ketjulle vastustaa hurmoshenkisesti unisexvessoje kuten lahkolaiset tekevät ei normaalewilla ihmillä olekkaan mitään niitä vastaan. Et tule saamaan mitään vastausta noilta vajailta vastustajilta, sitä on jo kysytty moni kertoja heidän tarkoitus on trollata ei keskutella. Trollata tätä hysteeristä vastustusta ajatuksesta, että ihmiset voisivat elää ihan normaalia tasa-arvoista elämää, ihan normaalisti. Sellainen ei heille käy. Siksi he trollaavat koska haluavat ettei se käy muillekkaan he ovat niitä jotka vastustAVAYT MUIDEN OIKEUSKISIA. (caps)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi